Gå til innhold

Problemer med harddisk


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettopp en samsung 250gb harddisk, som jeg sliter med å få til å fungere. Jeg vil kjøre den sammen med hoveddisken som er en seagate 120gb.

 

Dette er problemet:

 

Selv om maskinen finner disken (både i windows og bios) og den ligger i hardware profilen min så vises den ikke under my computer. Altså jeg har ikke tilgang til disken. Om noen kan komme med tips om hvordan jeg kan fikse dette problemet blir jeg enormt takknemlig.

 

Dette er hva jeg har gjort:

 

Jeg har testet begge former for pin settings som er mulig. Har satt hoved som master, og den nye som slage. Har testet å sette begge til cable select. Ingen av delene ser ut til å fungere.

 

HD modellene :

 

Seagate st3120026a

Samsung sp2514n

 

Om det er noe annet man trenger å vite bare spør.

 

Tusen takk for respons, uansett hva.

 

dribs,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaff deg partition Magic å formater den

6623591[/snapback]

 

Vet du kanskje om et gratis program eller trial som fungerer? Jeg prøvde å laste ned partition magic 8.0 trial, men som de fleste andre lignende partition-program-trials, så går det ikke an å "apply changes".

 

Tror du er på sporet dog, disken er ikke formatert og det er nok garantert derfor den ikke vises.

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
skaff deg partition Magic å formater den

6623591[/snapback]

Kanskje du bør sette deg inn i problemstillingen. Å komme med råd om å bruke PM er helt skivebom.

Alle nye disker må initialiseres (partisjonering + formatering). Absolutt alle disk-operativsystemer har naturligvis innebygd muligheter for å initalisere en disk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...