Gå til innhold

Hvordan fjerne magnetisme fra CRT-skjerm?


Oaka

Anbefalte innlegg

Heisan folk. Det kan se ut til at den gamle, trofaste Samtron 76E-skjermen min ble utsatt for heftig magnetisme på turen hjem fra et LAN party nå nylig. Mesteparten av skjermen har nå helt forvridde farger, og det gjør den nærmest helt ubrukelig. Jeg har prøvd å degausse skjermen flere ganger ved hjelp av degauss-valget på skjermmenyen, men det har dessverre ikke hjulpet noen ting. Så det jeg lurer på er egentlig om det finnes andre måter å fjerne magnetismen på, eller er skjermen mest sannsynelig uhelbredelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan folk. Det kan se ut til at den gamle, trofaste Samtron 76E-skjermen min ble utsatt for heftig magnetisme på turen hjem fra et LAN party nå nylig. Mesteparten av skjermen har nå helt forvridde farger, og det gjør den nærmest helt ubrukelig. Jeg har prøvd å degausse skjermen flere ganger ved hjelp av degauss-valget på skjermmenyen, men det har dessverre ikke hjulpet noen ting. Så det jeg lurer på er egentlig om det finnes andre måter å fjerne magnetismen på, eller er skjermen mest sannsynelig uhelbredelig?

6622181[/snapback]

 

prøv å la skjermen stå avslått i en halvtime, så den da på for å se om magnetismen er borte

Lenke til kommentar
prøv å la skjermen stå avslått i en halvtime, så den da på for å se om magnetismen er borte

6622200[/snapback]

Det gjelder bare hvis man kun har automatisk degauss. Har man egen knapp for degauss så er det jo ingen hjelp i å vente.

 

Du får prøve flere ganger. Men det er sikkert mulig å få hjelp på et TV verksted, de pleier å ha spesielle degauss spoler som er kraftigere enn den innebygde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...