Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse analoge telefoner og Ip-telefoni


Anbefalte innlegg

Eg har nett bestilt ip-telefoni hos Telio. Vi har ISDN abonnement frå før av hos Telenor, sidan ISDN telefoner ikkje kan brukast når vi får ip-telefoni, må vi gå til annskaffelse av nye telefoner.

 

Sei no at vi vil ha trådløse telefoner. Kva må vi kjøpe? alt anna bortsett frå sjølve trådløse telefonane er i orden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, den kan du fint bruke :) Basen følger med telefonen, såklart. På de fleste baser er det ladestasjon, som på Siemens Gigaset C450.

 

Kan forresten si at med min Panasonic (Husker ikke modellnret, litt gammel en), får jeg opp dato og klokkeslett automatisk (Du trenger ikke å stille inn (etter strømbrudd osv.), og navn på personen som ringer om han/hun har Telio.

 

Kan forresten si at jeg har vært fornøyd Teliokunde i over et år nå :) "Nesten" like bra som vanlig analog linje. 95% oppetid vil jeg påstå.

 

Men med IP-tlf må man være klar over at det kan forekomme brudd, internett eller server til IP-tlf kan være nede, så man skal ikke stole alt for mye på det (F.eks. ved nødsamtaler).

 

Det er derfor lurt å ha mobil eller en vanlig analog linje eller ISDN-linje som backup som alltid fungerer. (Mobil er jo ganske øm teknologi da..).

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Siemens Gigaset C450 anbefales. Ekstra håndsett kan kjøpes til, men det er kun håndsettene C45 som kan brukes.

 

Om du vil være litt forberedt på andre ip-leverandører ville eg heller gått for samme telefonen, men med IP bak modellbetegnelsen. Telefonen og basen er stort sett like, bortsett fra at basen støtter IP-telefoni direkte via en bredbåndstilknyttning, i tillegg til analogt.

 

Mener å huske at det var lite å betale imellom.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Så om eg bestiller eitt C450 håndsett, då har eg alt eg trenger? kjem sikkert til å kjøpe eit håndsett til... men dersom eg skal gjere det, må eg då kjøpe 2* C450?

Eller kjøper eg eit C45 håndsett? :)

 

Veit dokke korleis det er med pris når det gjelder å ringe til amerikanske mobilnummer?

Eg får Telio som ip-leverandør!

Endret av Simon88
Lenke til kommentar
Dama mi skal skaffe seg eit amerikansk nummer, for ho skal jo vere der i 11 månedar!

Men ja - nokon som har peiling på kor mykje det kostar å ringe til ein person med norsk abonnement i USA?

6618965[/snapback]

 

Like mye som om telefonen befinner seg i norge, det er mottaker som må betale mellomlegget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...