Gå til innhold

24 Pin? Har berre 20.. :S


Anbefalte innlegg

Heisann.. Har kjøpt meg nytt hovedkort, CPu og skjermkort.

MEN, eg møte eit stort problem.. Når eg skal koble til strøm på hovedkortet ser eg att eg berre har 20 pins, og den eg skal koble til er 24..!!

Eg kan ta strømkontakten nedi, men då blir da 4 tomme hull helt nede og den låsen kjem på ein anna plass..

 

Må eg kjøpe ny strømforsyning eller??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem når jeg oppgraderte tidligere i år.

Det går an å få kjøpt en overgang fra 20->24 pin, men jeg fikk beskjed om at sålenge jeg klarte å sette kontakten i ordntli (sånn at den ikke skulle dette ut) så var det ikke noe problem å sette i 20pins kontakten og la de 4 pinnene stå tomme. Har heller ikke hatt noe problemer med maskina pga det.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem når jeg oppgraderte tidligere i år.

Det går an å få kjøpt en overgang fra 20->24 pin, men jeg fikk beskjed om at sålenge jeg klarte å sette kontakten i ordntli (sånn at den ikke skulle dette ut) så var det ikke noe problem å sette i 20pins kontakten og la de 4 pinnene stå tomme. Har heller ikke hatt noe problemer med maskina pga det.

6613739[/snapback]

 

Hmm.. Seie da ja..

Vell, problemet er at eg har tatt på ein kabelstrømpe og kabelen dette veldig lett ut..

 

Trur eg går for ein overgang :D

Lenke til kommentar

Overgangen har ingen betydning. Man må ha 24pin strømforsyning dersom hovedkortet skal få utnyttet en ekstra 12V-kanal, slik de 4 ekstra pinnene er designet for.

 

Løsningen er enkel: Plugg 20-pin-kontakten hovedkortet. Den passer bare på en måte (når det står 4 ledige plugger på den ene siden). Jeg har det blant annet sånn her hos meg.

Lenke til kommentar
Overgangen har ingen betydning. Man må ha 24pin strømforsyning dersom hovedkortet skal få utnyttet en ekstra 12V-kanal, slik de 4 ekstra pinnene er designet for.

 

Løsningen er enkel: Plugg 20-pin-kontakten hovedkortet. Den passer bare på en måte (når det står 4 ledige plugger på den ene siden).

6613763[/snapback]

 

Hmm.. Jau, men vist eg kjøpe ein overgang så fungera den "klikk" låsen og?

 

Men eg kan berre kjøre da i og taipe da fast eller noe? :D

Lenke til kommentar
Pluggen skal sitte rimelig godt uten den klikklåsen også, men er det ikke to haker på pluggholderen, sånn at det passer 20-pin også? Det er sånn hos meg.

6613777[/snapback]

 

Nei.. Var kunn 1 sånn liten i midten.. :)

Kansje fordi hovedkortet er ganske billig ^^

 

Har sjekka manualen og, til du som sa da, står ingneting spesielt om det der..

Lenke til kommentar
Du vil alltids finne en rekke påstander om at du bør kjøpe nytt i stedet for å finne ut om du kan bruke det gamle eller ikke. Noen går til og med så langt som å lyve.

 

Så la oss ta en liten googlefight ;)

6614103[/snapback]

hehe.. enda bedre http://www.googlefight.com/index.php?lang=...&word2=unstable

 

Ikke så mye hold i de kampene er det vel?

 

Men for all del, jeg bryr meg ikke så mye om OP får stabilitets problemer. Nå vet han iallefall om problemene som noen nevner og kan gjøre seg opp meningen selv :)

Lenke til kommentar
Det er riktig som simen1 sier. Du trenger IKKE en overgang... Du kan la de fire resterende pinnene stikke utenfor. Jeg vet at det ikke trengs...

 

Klemz

 

*fjernet litt info for å unngå spam med pm  :D*

6614144[/snapback]

haha! I know where you work :w00t: now.. where's that PM button? :tease:

6614195[/snapback]

 

 

vet ikke om noen har svart på dette enda, men mist sine psuer har iaffa muligheten til å "brekke av" 4 av de 24 pin socket greine, så du får 20 totalt, du bare bøyer på riktig sted.

Lenke til kommentar

Jeg har et Abit KN8 SLI hovedkort, og der står det i manualen at man kan bruke 20 pins PSUer. Jeg har brukt en 500W 20 pins over lengre tid, men en dag ville den ikke starte. PCen var ikke allverden stabil i forhold til hva den hadde vært ellers.

Byttet til Northq 4775-400Bu psu og alt er oppe igjen. Et skjermkort døde sammen med PSUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...