Degeim Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Hei! Jeg har følgende kode for resampling av bilder (fant den i en eller annen guide her på hardware.no): <?php // The file $filename = $b; // Content type header('Content-type: image/jpeg'); // Get new dimensions list($width, $height) = getimagesize($filename); $mu=$width/200; $new_width = 200; $new_height = $height /$mu; // Resample $image_p = imagecreatetruecolor($new_width, $new_height); $image = imagecreatefromjpeg($filename); imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $new_width, $new_height, $width, $height); // Output imagejpeg($image_p, "s$filename", 100); ?> Den virker fint på www.awardspace.com , men på min lokale wamp-test-server og på en annen ute på internett kommer det bare blanke felter (ingen error-beskjeder!) der thumbnailene skulle ha vært. Hva er galt med den andre internett-serveren og wamp-serveren, og hvordan kan jeg lagre det resamplede bildet til en fil i stedet for å returnere det? Takk, Degeim
Degeim Skrevet 4. august 2006 Forfatter Skrevet 4. august 2006 I en linje i php.ini står det følgende: extension=php_gd2.dll Er det gd versjon 2, eller noe helt annet? Takk, Degeim
trrunde Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Kom nettop på at jeg hadde vært ute for det samme i ett bilde script jeg hadde, scriptet mitt som bugga var ett galleri script, hadde i det scriptet skrevet inn en adresse som funket på webserveren, men glemte å endre dette når jeg skulle bruke den lokalt, da ble det helt hvit uten feilmmld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå