Gå til innhold

16 bit lyder fra hovedkort


Anbefalte innlegg

Når f.eks. noen av kontaktene mine logger seg på msn kommer det en voldsom irriterende pipelyd fra hovedkortet akkurat som i de gamle spillene som Street Rod ol. Jeg har plugget i headsettet mitt, men ingen lyd kommer ut heller ikke Usb kontaktene ser ut til å reagere, hva må jeg gjøre? Virker som om windows ikke har fått helt med seg at jeg har et lydkort installert på hovedkortet....

Endret av LaserMannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et MSI K9N Neo-F hovedkort socket AM2.

6607706[/snapback]

Ifølge MSI har de ingen kort som heter K9N Neo-F. Kun K9N Neo.

Helt på bunnen her finner du RealTek-lyddriveren du trenger, dersom jeg gjetter riktig at du har K9N Neo.

 

Listen over AM2-hovedkort fra MSI finner du her.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Har et MSI K9N Neo-F hovedkort socket AM2.

6607706[/snapback]

Ifølge MSI har de ingen kort som heter K9N Neo-F. Kun K9N Neo.

Helt på bunnen her finner du RealTek-lyddriveren du trenger, dersom jeg gjetter riktig at du har K9N Neo.

 

Listen over AM2-hovedkort fra MSI finner du her.

6607784[/snapback]

Takker, det var det jeg trengte. Hva med usb drivere ol.?

Lenke til kommentar

USB-drivere finnes i Service Pack 2 til Windows XP. Da får du oppdaterte USB-drivere til XP som bl.a støtter USB 2.0 High-Speed.

Men vil anbefale deg å laste ned NVIDIA nForce 550/570/570 SLI System Drivers fra samme siden jeg linket til tidligere dersom du skulle oppleve problemer med USB.

 

Edit: Service Pack 2 lastes ned via Windows Update (du finner den i Startmenyen) om du ikke alt har SP2 installert.

Alternativt kan du laste den ned herfra (for installering over netverk etc.)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
USB-drivere finnes i Service Pack 2 til Windows XP. Da får du oppdaterte USB-drivere til XP som bl.a støtter USB 2.0 High-Speed.

Men vil anbefale deg å laste ned NVIDIA nForce 550/570/570 SLI System Drivers fra samme siden jeg linket til tidligere dersom du skulle oppleve problemer med USB.

 

Edit: Service Pack 2 lastes ned via Windows Update (du finner den i Startmenyen) om du ikke alt har SP2 installert.

Alternativt kan du laste den ned herfra (for installering over netverk etc.)

6607854[/snapback]

Har installert SP2, men usb portene fungerer fremdeles ikke, ergo jeg må bruke en vanlig kule mus i stedenfor min usb laser mus...

 

Edit: Nå funket usb :D , men fremdeles ikke lyd i headset :(

Endret av LaserMannen
Lenke til kommentar

Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper, trykk så på maskinvare og enhetsbehandlig se alle enhetene som mangler driver står opgitt helt øverst i oversikten. Fortell hva som står oppgitt der. Det kan hende at du må en tur i biosen og aktivere lydkortet hvist du ikke allerede har gjort det

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper, trykk så på maskinvare og enhetsbehandlig se alle enhetene som mangler driver står opgitt helt øverst i oversikten. Fortell hva som står oppgitt der. Det kan hende at du må en tur i biosen og aktivere lydkortet hvist du ikke allerede har gjort det

6609099[/snapback]

Sjønte ikke helt va du mente, men hva skal jeg se etter øverst på enhetsbehandlingen?

Lenke til kommentar
Edit: Nå funket usb :D , men fremdeles ikke lyd i headset :(

6609053[/snapback]

Kanskje litt dumt spørsmål, men er du sikker på du har stikket headset-kontakten i riktig utgang? :)

Også husk å sjekk at lyden ikke er mute'et noen plasser i Windows.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Når windows har funnet en enhet (lydkort ect..) som den ikke har

en driver til så dukker disse enhetene øverst på listen under enhetsbehandlig (disse står uthevet i gult).

Om du derimot ikke ser noen uthevede enheter i lista så ta en titt under "lyd video og spillekontrollere" ( i enhetsbehandling) og se etter

noe som heter "Realtek AC97" eller noe i den duren, finner du det så

er lydkortet installert, men gjør du det ikke så er det innebyggde lydkortet mest sansylig deaktivert i Bios og må aktiveres for at du skal få lyd.

Lenke til kommentar
Når windows har funnet en enhet (lydkort ect..) som den ikke har

en driver til så dukker disse enhetene øverst på listen under enhetsbehandlig (disse står uthevet i gult).

Om du derimot ikke ser noen uthevede enheter i lista så ta en titt under "lyd video og spillekontrollere" ( i enhetsbehandling) og se etter

noe som heter "Realtek AC97" eller noe i den duren, finner du det så

er lydkortet installert, men gjør du det ikke så er det innebyggde lydkortet mest sansylig deaktivert i Bios og må aktiveres for at du skal få lyd.

6609410[/snapback]

Fant en enhet med navn Realtek High Definition Audio under "lyd, video og spillekontrollere"

Lenke til kommentar

Da er den nok installert riktig, se i bland ikonene ved klokka, ser du

et ikon med en blå krabbe på der? (kan hende de har forandret det

siden jeg sist brukte innebyggde lydkort) trykker du på den så skal

det dukke opp en meny med et bilde av baksiden av lydtilkoblingene

som indikerer hva de forskjellige kontaktene er til og hvilken som har

noe tilkoblet, da ser du fort om du har koblet det riktig og om alt fungerer

Lenke til kommentar
Da er den nok installert riktig, se i bland ikonene ved klokka, ser du

et ikon med en blå krabbe på der? (kan hende de har forandret det

siden jeg sist brukte innebyggde lydkort) trykker du på den så skal

det dukke opp en meny med et bilde av baksiden av lydtilkoblingene

som indikerer hva de forskjellige kontaktene er til og hvilken som har

noe tilkoblet, da ser du fort om du har koblet det riktig og om alt fungerer

6609486[/snapback]

Funnet dette kontroll panelet som du snakker om ja, og jeg har sjekket der om jeg har koblet noe feil, noe jeg ikke har gjort. Andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...