Gå til innhold

Fallout 2 "Crasher" midt i spillet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg har begynt på igjen med gode gamle Fallout 2.

Innstallert, og patchet til den nye 1.02 patchen.

Men etter en stund i spillet så bare blir skjermen svart og jeg får ingen kontakt med noe. Må bare restarte pc`en.

Noen som har samme problem ? Eller som vet hvordan fikse det ?

Når jeg starter spillet får jeg en merkelig feilmelding (SE BILDE), kanskje dette har noe med saken å gjøre. Men spillet fungerer helt fint, helt til det plutselig crasher!!

post-4068-1154580225_thumb.jpg

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan prøve følgende:

Høyreklikk på .exe-fila som starter spillet - Properties/Egenskaper - Compatibility/Kompatabilitet - Compatability mode/Kompatabilitetsmodus - huk av for dette og velg Windows 95 som emulert operativsystem. Du kan også prøve de andre alternativene for 256 farger, 640x480 oppløsning etc.

Du kan også google den fila som nevnes, og se om det finnes andre versioner av den.

Vil tro det er en del Fallout-fans som har funnet metoder for å få spillet til å kjøre på 2K/XP. :)

Endret av skag1
Skrevet (endret)

Har du rett patch?

UK-patch til UK-versjon eller US-patch til US-versjon?

Dersom alt feiler, prøv en av patchene som er laget av fans, 1.05 for eksempel. De er å finne på http://www.nma-fallout.com

Og, installer spillet på nytt også.

CyberPanda, Det går knirkefritt på min maskin med WinXP, har spilt gjennom det iallefall 3 ganger uten å få noen feilmeldinger (unntatt en som oppstår like før siste bossen men den er det kommet hotfix på). Uansett, fra erfaring quicksaver jeg gjerne hvert minutt eller annethvert minutt, det har blitt en vane, så jeg ble vant til de bugsene jeg spilte med før jeg patchet.

Endret av Pycnopodia
Skrevet (endret)
Har du rett patch?

UK-patch til UK-versjon eller US-patch til US-versjon?

Dersom alt feiler, prøv en av patchene som er laget av fans, 1.05 for eksempel. De er å finne på http://www.nma-fallout.com

Og, installer spillet på nytt også.

CyberPanda, Det går knirkefritt på min maskin med WinXP, har spilt gjennom det iallefall 3 ganger uten å få noen feilmeldinger (unntatt en som oppstår like før siste bossen men den er det kommet hotfix på). Uansett, fra erfaring quicksaver jeg gjerne hvert minutt eller annethvert minutt, det har blitt en vane, så jeg ble vant til de bugsene jeg spilte med før jeg patchet.

6617757[/snapback]

Er den patchen bra?

Hva gjør den?

Edit:

Må man ha noen andre patcher først?

Edit2:

Har lastet den ned men hvordan innstalerer man den?

Ingen som vet??

Endret av The O
Skrevet

Samma det, sendte mail til "skaperen" å fikk svar ^_^

Alright, here is what you need to do. First

uninstall and delete your Fallout 2 game. Then

reinstall it new. This will prevent any possible

problems. Next, if your main fallout directory has a

patch000.dat file, then delete it too. Now, replace

the .exe file in the main directory with the one in

the zipped file. Now, open up the DATA folder in the

main folder. Put all of the other folders from the

megamod here.

That is all there is to it. There is a folder called

readme me files. I know there are a lot of them, but

it would be good to look those over.

Enjoy.

Mark

Skrevet
Er den patchen bra?

Hva gjør den?

Edit:

Edit2:

Ingen som vet??

6618752[/snapback]

Jeg husker ikke i farten men det følger med en fil som forklarer alt. Det står også hva som er forandret og slikt, blant de forandringene jeg liker best er at dine allierte i kampene skifter utseende når de skifter rustninger. Dersom indianeren Sulik tar på seg for eksempel en Combat Armor eller Power Armor ser han ikke lenger ut som en nesten naken indianer.

Alle patcher over 1.02 installeres på eget ansvar, jeg har prøvd en del forskjellige av dem men husker ikke i farten hvilken jeg syntes jeg var best. Husker jeg rett var det kanskje Killapps 1.05 patch (pass på at du har den versjonen som ikke klikker i Enclave Reactor Room). Jeg har tre forskjelige installasjoner av Fallout2 på tre maskiner og hver av dem med forskjellig patch.

Men, lykke til.

Du trenger forresten vanligvis ikke å ha noen andre patcher først, med mindre det bare er en liten hotfix du har lastet ned.

Skrevet
Er den patchen bra?

Hva gjør den?

Edit:

Edit2:

Ingen som vet??

6618752[/snapback]

Jeg husker ikke i farten men det følger med en fil som forklarer alt. Det står også hva som er forandret og slikt, blant de forandringene jeg liker best er at dine allierte i kampene skifter utseende når de skifter rustninger. Dersom indianeren Sulik tar på seg for eksempel en Combat Armor eller Power Armor ser han ikke lenger ut som en nesten naken indianer.

Alle patcher over 1.02 installeres på eget ansvar, jeg har prøvd en del forskjellige av dem men husker ikke i farten hvilken jeg syntes jeg var best. Husker jeg rett var det kanskje Killapps 1.05 patch (pass på at du har den versjonen som ikke klikker i Enclave Reactor Room). Jeg har tre forskjelige installasjoner av Fallout2 på tre maskiner og hver av dem med forskjellig patch.

Men, lykke til.

Du trenger forresten vanligvis ikke å ha noen andre patcher først, med mindre det bare er en liten hotfix du har lastet ned.

6622136[/snapback]

Jeg lastet ned hele patchen som det ble linket til lengre opp.

Sendte en mail til til fyren som har satt det sammen, han sa at (kunne sikkert funnett ut det selv) det er en mappe med readme filer som forklarer hva som skjer når du installerer patchen.

Har enda ikke lest i den men merket at prøven man må gjennom i starten av spillet var anderledes og vanskligere.

Merket også at det første oppdraget man får av "the village elder" (eller hva hun nå kalles) er andrledes.

Skrevet

Spillet fungerer faktisk bra no. Har ikke crashet på mange mange timer :)

Og ja, Fallout 2 må nødt å være ett av verdens aller BESTE spill! UTEN TVIL! :D

Skrevet

For dere som lurte så satte jeg compability mode til windows 2000! (Høyre klikk på .exe fila og på kompabilitet også velg ->windows 2000)

Win 98 og NT fungerte ikke..

Kjør 2000!

Skrevet

Det er et major problem med å laste ned patchen. Den ugyldiggjør savegames fra tidligere patcher. Altså må du starte HELT på nytt etter å ha patchet spillet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...