Gå til innhold

Offisielle FC Barcelona tråden


Budbringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

veldig varierende form i liga. men di har hatt store seiere den siste tia i både liga og champions. Dette ble også gjort med Toni og Ribery skadet. Toni's skade har gitt Podolski sjansen til å spille, og han skinner altid i internasjonale konkuranser.

 

Jeg blir uansett fornøyd uansett vinner. (litt som i EM finalen) for jeg har respekt for begge lag. Kan bli en kanon kamp

Endret av JRL
Lenke til kommentar

klarte å sovne under kampen i går før første målet. så gikk glipp av 6-0 kamp :( sett highlights nå, bra at så mange forskjelige spillere klarer å score. Messi med et herlig mål som vanlig og fin assist av iniesta på alves sitt mål :)

 

verste var at jeg våknet akkurat når huntelaar scoret for madrid. ekkel måte å våkne på

Lenke til kommentar

Kjedelig for de som gikk glipp av kampen igår ja. Var en herlig oppvisning, mot et Malaga lag som har imponert i ligaen denne sesongen.

 

Kjedelig at Iniesta og Toure er ute i 2 uker nå, men kanskje like greit. De går vel ikke glipp av mer en maks en kamp, og at de slipper landslagsspill er bare fint.

Lenke til kommentar

fcbayern: Martin Vasquez and Nick Theslof watched Barcelona beat Malaga 6-0 at the Nou Camp last week. What did your assistants have to report?

 

Klinsmann: "If you let Barcelona play, they show all their class. They play at an exceptional pace and their passing is incredibly accurate. That's how it was against Malaga. Malaga may have been too respectful, and they were blown away. We have to fight for every inch of ground in Barcelona. We need to stifle them, match their pace, wear them down, and then land a blow at some point. You can beat Barca, but you have to go to the absolute limit

Lenke til kommentar

Det begynner å nærme seg CL, klarer nesten ikke vente.

Men først er det viktig at vi tar 3 poeng mot Valladolid på lørdag! Vi har tidligere slitt etter landslagspausene, hvor vi har 3 uavgjorte kamper og kun 1 seier, ved de 4 anledningene som landslagskamper har gjort at det blir en pause i seriespillet.

 

Jeg vil gjerne hvile Messi på lørdag, tror det kan bli tøft for han, om han må starte lørdag, og onsdag med to tøffe landskamper som han har vært igjennom nå.

Lenke til kommentar

Barca knuste bayern i går.

er skuffet over hva bayern presterer. men men, ikke uventet at barca vinner, nå holder jeg med barca vidre i turneringen. (tar det som en selvfølge at barca går vidre etter første kampen å dømme)

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Bayern var jo ikke direkte gode heller da, selvom jeg skal innrømme at det var fantastisk spill av Barcelona, og særlig Messi, men jeg hadde ikke flyttet hele backrekken min til den venstre siden bare fordi Barcelona spilte pasninger der når Messi holdt bredden på høyrekanten. Gang på gang i førsteomgang sto Messi og ventet på høyresiden, og når han fikk ballen var det vel en back der, og ikke noe mer. Jeg tror bare at et lag som Chelsea f.eks kan straffe Barcelona, men akkurat nå skal jeg ærlig si at jeg ikke tror et eneste lag i verden som er i like god form som Barcelona.

Lenke til kommentar

Nei, men at Bayern er så dårlige som de er, er jo iallefall til en viss grad vår fortjeneste. Og det offensive spillet vi varter opp med til tider, tviler jeg sterkt på at noe lag i verden kan demme opp for. Iallefall for øyeblikket, med spillere som Henry, Eto'o og Messi i toppform.

 

Men jeg er spent på hvordan en eventuell semifinale mot et engelsk lag vi utspille seg. Tror det kan bli tøft å spille vår fotball mot engelsk motstand. Men har troa!

Lenke til kommentar

Ja det er jo i stor grad Barcelonas fortjeneste at Bayern ble utspilt, men de manglet jo også Lucio og Van Buyten som kunne hatt mye å si. Uansett var det neppe ideelt å møte Barcelona etter å ha hatt en forferdelig kamp mot Wolfsburg. Tyskerne er jo uansett ganske merkelige. Keeperen blir kasta på benken, og Lahm var vel også benket(?) Jeg så bare første omgang, men mener ikke å ha sett han spille. Jeg tror bare Barcelona skal kunne slite mot mye mer fysiske engelske kompakte lag som ikke vil la Barcelona få spille på deres premisser som de fikk gjøre på Camp Nou. Jeg husker fortsatt kampene mot United i fjor, og det var vanskelig for Barcelona å få til noe mot et så kompakt lag. Nå er jo Barcelona i stor form, og det kan jo bli annerledes denne gangen, men mot Chelsea f.eks skal det bli tøft for Barcelona og forsvare seg på dødballer, og Essien kan plutselig bli en spiller som har kontroll på Messi f.eks slik han kneblet Gerrard når de vant 3 - 1 (1 - 3).

Lenke til kommentar

Jeg har vært spent lenge på hvordan spillet vårt skal funke mot et engelsk lag, som virkelig presser oss. Vi møter aldri slik motstand, utenom i Champions League, og til og med der er det svært få lag, som tør å gå ut å styre en kamp mot oss.

Vi kan jo se tilbake på fjoråret, og de to kampene mot United. Vi var spillemessig bedre enn United over 2 kamper mener jeg, men vi blir allikevel stresset av at United er vant til et høyere tempo over det meste av banen i hjemlig serie.

Men det skal også sies at FCB, var inn i en virkelig dårlig periode, der vi både slet i ligaen og i CL.

 

I år tror jeg (håper) at det vil bli annerledes, vi har økt tempoet i spillet vårt betraktelig, i tillegg til at Henry-Eto'o-Messi nærmest har vist telepatiske evner, med hvor de finner hverandre til enhver tid.

På dødball kan vi kanskje slite ja, men vi har allikevel Pique og Yaya Toure, som begge er meget gode hodespillere, i tillegg til Puyol, som man aldri kan undervurdere.

 

Når det kommer til en evt. semifinale mot Chelsea, så er jeg skråsikker på at det kommer ikke til å holde for Chelsea og ta ut Messi. Vi har så mange andre muligheter å spille på.

Vi har Xavi og Iniesta som begge er blant verdens mest kreative og beste midtbanespillere, i tillegg til en angreps-trio som ingen annen klubb i verden kan måle seg med.

Så vil jeg også si at Messi ligger et rimelig godt stykke foran Gerrard, når det kommer til individuelle ferdigheter (teknikk, rykk, fart med ball) og jeg har ennå til gode å se et lag ta Messi helt ut av en kamp denne sesongen, selv om motstanderen vi møter i en evt, semi kommer til å det tøffeste laget vi har møtt så langt denne sesongen.

Lenke til kommentar

ganske u-inspirert kamp av bayern. sitter med et intrykk av at barca bare ror det rolig inn.

fint mål av barca. bra lag spill gjennom forsvaret og bra skudd av Keita.

 

Keita virker som han begynner å bli litt varm i trøya hos barca. hva tror folket om hleb så langt? syns ikke han virker veldig overbevisende for barca. spillet stopper litt opp når han får ballen, han liker å få ballen til seg før han gjør noe. Vist man ser på messi er han mye mer aktiv uten ballen, i bevegelser, vegg spill og stikk baller. vet ikke om spiller typen hleb funker for barca nå.

Lenke til kommentar

Nei, er egentlig litt enig med deg JRL. Jeg tror Hleb ville passet perfekt inn i spillestilen til Rijkaard, men Guardiola har skapt mer system i angrepsspillet, hvor Hleb som er en fantastisk spiller dessverre virker litt ukomfortabel.

 

Kampen idag virker det som vi bare roet ned, og egentlig spilte på 50% hele kampen. Noe som jeg mener var veldig smart.

 

Vi går inn i en utrolig viktig fase i serien nå, hvor vi møter Sevilla, Villareal, Real og Valencia, og her kan både serien ryke, og den kan vinnes. For meg betyr serien alt i år, og det er den vi må vinne.

 

Både Cup og CL blir bare bonus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...