Gå til innhold

fn-knappen har hengt seg


Anbefalte innlegg

sitter med en Asus a3500l. det ser ut som om fn-knappen har hengt seg; alle fn-funksjonene er aktive, altså jeg kan enable/disable numlock/scroll-lock, justere brightness osv med de vanlige kappene uten å trykke fn.

 

har prøvd å bytte språk, oprette ny profill, og å avinstallere tastaturdriveren. problemet er her fremdeles... høyrehånda begynner å bli sliten av skjermastatur og touchpad..

 

har opplevd noe lignende etter å ha koblet i et ps2 keyboard og trøkt på num der, men trodde ike detvar sånn med usb? (er ikke ps2 å denne)

 

noen som har noen forslag før jeg henter skrutrekkeren?

 

 

*edit* allerede før jeg poster.. har prøvd med usb-tastatur nå, men bortsett fra at krampa i høyrehånda begynner å gi seg, er problemet her fremdeles. I tillegg kan jeg nevne at num funksjonen synes å være invertert;

 

når numlock er av funker 'num-padden' som den skal med numlock av (u = pil venstre, 6 er pil høyre, p = -, i det hele tatt. Den er altså funksjonsmessig lik numpadden på en normal ekstert tastatur med numlock av.

 

Skrur jeg på numlock så kan jeg bruke tastaturet til å skrive med (skulle gjerne vist det litt tidligere..) mens 1+2+3+4+5 ikke funker uansett av num eller scroll lock status, og alle fn-funksjonene er høyst aktive uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nope, har ikke noe sånt på hverken laptoppen eller usb-tastaturet.

 

Er ikke min maskin, er en jeg skal (prøve å..) fikse for noen andre.

 

En ting, når jeg starta den i sikkerhetsmodus med bare komandolinja fant jeg ut at jeg fikk 1-2-3-4-5 til å funke (veldig sporadisk) ved å trykke febrilskt på print-screen knappen og tilsynelatende uavhenging av numlock av/på...

 

med tanke på at jeg har kjørt opp maskinen på 3 fosrkjellige kontoer, sletta drivere osv, er det ikke sannsynlighvis en hardware-feil da?

 

eventuelt noen som vet om ASUS har en slik padlock knapp gjemt unna noe sted? har jo en A6Ja selv og ikke hatt noen problemer av denne typen der.

Lenke til kommentar

Ja det er nok en siste løsning det å formatere. Er jo riktig nok ikke *så* mye stress å få stappa inn XP på nytt og dytta over det som er av mine dokumenter og greier men...

 

Fikk den litt sånn dytta på meg uten å vite hva som har skjedd. Har en liten misstanke om litt vann eller lignende (da det ikke er noen syndlige kaffe7cola/andre seige/synlige flekker) på mystiskt vis har teleportert seg inn under tastene helt uten eiers viten eller vilje...

 

Blir vel til at man tar Torx'en fatt og disekterer den. *rubs hands*

 

(ja jeg jobber med det og ja garantien står gjelder fremdeles)

 

 

Så var det tanker til ettertanke og en ny edit før posting igjen ;) er jo ikke umulig å ta en annen disk å dytte inn bare for å se om det er det ene eller det andre... selv om det virkelig ikke kunne falle meg inn å tro at det fremdeles er windows/asus som ser sitt snitt til å ta igjen...

 

Nu vel. Den tid den sorg. Nå skal man ut i sola. EDGE er en fin teknologi. :love:

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...