Gå til innhold

Spill til tiåring - masse spørsmål om diverse


Anbefalte innlegg

Når jeg var 6-7 år gammel så var det mange stunder md mortal kombat. Spilte selvfølgelig med store bror. Pleide også å dra fram turok 2 på lørdags morningene. Fikk aldri mareritt. Litt senere da jeg gikk i tredje klasse så fikk ikke en av vennene mine komme på besøk av moren sin, siden da spilte vi voldelige spill og så på like så filmer. Hun hadde jo rett :blush:

post-102938-1155156249_thumb.jpg

post-102938-1155156264_thumb.jpg

post-102938-1155156404_thumb.jpg

Endret av WiiGod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk en lillebror på 10 år, så jeg kan jo nevne spill han virkelig liker. Han spiller mest konsoll, men når jeg er borte spiller han ofte på PCen min.

  • Diablo 2: LoD
  • TESIV: Oblivion
  • The Sims
  • Age og Empires 2
  • Worms
  • World of Warcraft

Diablo 2 er kanskje litt voldelig, men det kommer jo ann på hva slags spill han ellers spiller, og hvor påvirkelig han er.

 

Nå må jeg også nevne at lillebroren mins spillsmak er nok preget av hva jeg selv liker. Man tar etter sine storebrødre. :D

Lenke til kommentar

Jeg vil nok tro a gutten er over Mulle Mekk :) Kanskje gi han noe som er litt "på grensen" ((snakk med moren først ;) ). Dette vil sikkert gjøre deg mer populær. Hvordan type gutt er han også? HVa interesserer han seg for? Jeg var selv ganske stille på den alderen, og spilte Den Lengste Reisen, Monkey Island, Heroes of Might and Magic ol.

 

Jeg har noen forslag:

The Elder Scrolls 4: Oblivion: Her kan man nesten gjøre hva man vil. Sverd, Pil og bue, magi osv.

 

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy: Ett ord: Lyssabler! Selv om det begynner å bli litt gammelt, så er det fortsatt tøft :)

 

Need for Speed: Most Wanted: Bilspill, med ratt er det en sikker vinner! Kanskje spille mot han over internett el.? Det gjør deg vel bare tøffere, og at du stiger på rangstigen ;)

 

Trackmania Nations: Bilspill, og det er gratis. Mitt absolutte yndlingspill for tida.

 

Fifa 2006 eller 2007 (Jeg har ikke oversikt): Hvis gutten liker fotball så er dette gode spill. Gamepad er greit å ha. Pro Evolution Soccer-serien kan man også ta en titt på.

 

Det beste er vel å ha et spill som du/noen andre kan spille med gutten. I det hele tatt å ha en voksen som kan interessere seg for det en selv liker er kjempebra.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk en lillebror på 10 år, så jeg kan jo nevne spill han virkelig liker. Han spiller mest konsoll, men når jeg er borte spiller han ofte på PCen min.


  •  
  • Diablo 2: LoD
     
  • TESIV: Oblivion
     
  • The Sims
     
  • Age og Empires 2
     
  • Worms
     
  • World of Warcraft
     

Diablo 2 er kanskje litt voldelig, men det kommer jo ann på hva slags spill han ellers spiller, og hvor påvirkelig han er.

 

Nå må jeg også nevne at lillebroren mins spillsmak er nok preget av hva jeg selv liker. Man tar etter sine storebrødre. :D

6656243[/snapback]

Og godt er det. Fint å se at noen har bra spillsmak ;) Jeg ville tro at de fleste spillene der burde være passe muligens med unntak av Diablo II som er særdeles blodig da man relativt kjapt kutter opp monstre og innvollene ender opp med å tyte ut overalt ^^ En anelse skummelt kan det også være for noen. Er en del mørke huler blant annet.

Lenke til kommentar

Altså gutten er 10 år, å gi han spill som Diablo II blir litt for drøyt etter min mening :hm: .

 

Edit: Som kingkong sa, Monkey Island (!) tror jeg virkelig vil passe. Det er utrolig underholdende, (ja jeg synes det er underholdende enda), og han må bruke hodet litt for å komme seg videre :).

Endret av Marti
Lenke til kommentar
Jeg har faktisk en lillebror på 10 år, så jeg kan jo nevne spill han virkelig liker. Han spiller mest konsoll, men når jeg er borte spiller han ofte på PCen min.


  •  
     
  • Diablo 2: LoD
     
     
  • TESIV: Oblivion
     
     
  • The Sims
     
     
  • Age og Empires 2
     
     
  • Worms
     
     
  • World of Warcraft
     
     

Diablo 2 er kanskje litt voldelig, men det kommer jo ann på hva slags spill han ellers spiller, og hvor påvirkelig han er.

 

Nå må jeg også nevne at lillebroren mins spillsmak er nok preget av hva jeg selv liker. Man tar etter sine storebrødre. :D

6656243[/snapback]

Og godt er det. Fint å se at noen har bra spillsmak ;) Jeg ville tro at de fleste spillene der burde være passe muligens med unntak av Diablo II som er særdeles blodig da man relativt kjapt kutter opp monstre og innvollene ender opp med å tyte ut overalt ^^ En anelse skummelt kan det også være for noen. Er en del mørke huler blant annet.

6665441[/snapback]

 

Du vil påstå at Diablo er blodigere enn Oblivion? I tillegg kommer man skikkelig up-close til fiendene, så da ser man volden desto bedre.

Lenke til kommentar

Vel, løp rundt og slakt 50 larver i en hule med en kvadratmeter på 10 meter. Det er relativt blodige greier. Men har forsåvidt aldri sagt at Diablo II er emr blodig enn Oblivion. Sa bare at Diablo II kan virke skremmende på ti-åringer. Om oblivion gjør det også vet ejg ikke da jeg ikke har spillt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...