ulrikft Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Sitter å kjeder meg på jobb å kom til å tenke på dette: Hva blir den ultimate sammensettningen av klasser i et 40 manns raid når Burning Crusade kommer? Da får jo som kjent både horde og alliance paladin/shaman. (Sett at du må bruke de samme 40 stk på alle bosser i alle instansene). Mitt forslag (noe utradisjonellt kanskje): 6 warior; 4 tank og 2 dps 6 priest; 4 heal og 2 shadow 4 mage 4 rogue 4 warlock 4 druid; 2 heal, 1 feral og 1 moonkin 4 shaman; 2 heal, 1 elemental og 1 enchancement 4 hunter 4 paladin; 2 heal og 2 dps (?) Gir totalt 10 healere, 4 tanks, 10 meele dps og 16 range/spell dps. Med så mange ulike talent builds får en også utnytter mange nyttige buffs, f.eks. +3% crit fra moonkin druid. Edit: Tellefeil 6600578[/snapback] 2 shadow priest? 1feral druid? 1 moonkin? 2 PALA DPS ? 1 elemental og 1 enchancement shaman? nei Kan være litt enig i at en shadow priest hadde vært bra om du skulle ha 4-5 warlocks i raidet, men feral, moonkin, pala dps osv er søppel som bare tar opp raidslots. Du kan heller bytte ut; feral;rogue moonkin;mage pala;dps warrs/rogues, elementalshaman; mage/lock og enchance;mage om du skulle hatt de med. Siden jeg ikke har spilt horde og kommer ikke til å spille i BC vet jeg ikke hvordan shamans er/blir, men ser på irc at 'hordene' der whiner nok. så mitt 'ultimate raid' hadde sett sånn ut: 7 Warriors (4-5 tank, 2-3dps) <- Med dps mener jeg de -bør- være gode nok til å holde følge med andre dps classes. 6 Priests (heal,heal,heal) 5 Mages (Frost, fire samma det så lenge de gjør dmg) 3 Warlocks (Curse of Elements, Recklessness(typo?;p) og Shadow) 4 Druids (Heal,heal,heal, ikke no feral/moonkin piss) 3 Shamans (Totems til rogues/hunters) 6 Rogues (Sverd, combatdagger, samme det så lenge de gjør bra dmg og ikke tar aggro å wiper raidet) 3 Hunters (Disse bør være gode å holde seg på lik linje med rogues når det gjelder dmg, viss ikke -> bytt de ut med rogues) <- Trueshot aura for rogues/dmg warrs er jo også ett pluss 4 Paladins (Kings, Might/Wisdom, Salvation er jo nok, men ser andre guild bruker den siste som fjerner litt dmg(husker ikke navn), De skal også judge light og wisdom(viktig viktig) og være healadins) Vanskelig å sette opp ett 'ultimate raid' nå. Bør helst vite om man trenger f.eks Nature res, fire, frost, shadow (ble vel sagt at blizz ikke skulle lage flere high-resistance instancer, men vet jo aldri). Men dette er nå min mening. 6626565[/snapback] Det er jo sjarmerende at en person som tydeligvis har lite peil på både Shamaner OG palas uttaler seg så bastant som du her gjør.. 6626568[/snapback] Det var nå min mening, og som jeg sa så vet jeg ikke mye om shamans men etter hva jeg har hørt av de som spiller det suger det til pvp og pve. Og du sier jeg ikke har peiling på paladins, jo jeg har jo spilt alliance i 1 år og 4 måneder og vet at paladins ikke kan gjøre i nærheten av samme dmg som en rogue/dps warr/mage i PvE. 6626584[/snapback] Hvis du tror at Shaman suger til både pvp OG pve så har du bommet kraftig 1) PVP: Shamans gjør _ekstrem_ burst-damage, både melee og spell.. har grei survivability, GW som hjelper godt og ikke minst totems som kan kastes der striden står. 2) PVE: God damage, eneste problemet er å holde seg unna aggro. Shamans har få/ingen anti-aggro talents/spells/effects, heller tvert imot, så det største problemet er å gjøre mye dps uten å få aggro. Likevel er kombinasjonen holdbar healing, god dps OG totems verdt å ta med seg.
Andreaz_ Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Folk er ignorante ... Shaman blir det somme som shadowpriest i grunn "omfg, de kan ikke heale, omfg de får aggro med mindblas, omfg"
ugotabanana Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Folk er ignorante ... Shaman blir det somme som shadowpriest i grunn "omfg, de kan ikke heale, omfg de får aggro med mindblas, omfg" 6626596[/snapback] Shaman = Raid Support Shadow Mage = DSP Holy Priest = Main Healer
Andreaz_ Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Folk er ignorante ... Shaman blir det somme som shadowpriest i grunn "omfg, de kan ikke heale, omfg de får aggro med mindblas, omfg" 6626596[/snapback] Shaman = Raid Support Shadow Mage = DSP Holy Priest = Main Healer 6627003[/snapback] vel så har du shadowpriest som ØKER DPS på raidet (debuff), også har du "shadowmage" som øker DPS yttligere både for shadowpriesten, warlocks og mages aldri spilt Shaman igrunn, men jeg går da utifra at de har noe positivt å stille opp ned også
ugotabanana Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Til din informasjon er Shadowpriest det samme som Shadowmage.
Tåkefyrste Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 (endret) Shadowmage? Dummeste jeg har hørt. Hva er Paladins da? Holy Warriors? Endret 7. august 2006 av apollox
Skurupu Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Tenk om det kommer 60-mans raids i BC. Hadde blitt komplisert.
chokke Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 ahahaha, lykke til å ha curse of reckleness på et target... Ifølge prioriterings-lista til blizzard står deep wounds, rend og serpent sting høyere
M@R7!N Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 To ting: Hvis vi bruker sacrifise på kjerringen får vi plutselig 15% mer shadowdmage, CoS 10% mer, shadowpriest 15% voila, warlock gruser alt av konkuranse når det gjelder damage. Og jo, damagemeter er synkronisert. Face it, rogues og DPS warriors trenger totems for å gjøre damage i det heletatt. Lykke til med å overleve, du vil mest sannsynelig få agro etter en crit eller to. Ser heller ikke problemet med en feral druid i instancer som MC og zg. Her er det ikke encounters (såvidt jeg vet) som krever total agrowipe (som Vael).. En feral druid i bytte mot en rogue er ikke et så stort tap, særlig ikke hvis druiden har godt gear. Ser jeg er langt ute på viddene, men det var vel egentlig hele tråden uansett
Andreaz_ Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Til din informasjon er Shadowpriest det samme som Shadowmage. 6627604[/snapback] Til din informasjon så er du HELT ute på jordet. shadowmage er og forblir Warlock.
Andreaz_ Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Når jeg tenker på det ... Får du mer aggro av mer spell damage? Warriors får (hvis jeg tar rett) lik mengde threath for hvert slag/abillity. Så, får castere mer aggro, altså - får de MYE mer aggro hivs de critter for 3000 enn 2000? Grunnen til at du får aggro uten Imp som offtest er jo fordi imp er reduced therath med MD build.
Instict Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 5 war 10 mage 4 locks 4 priest 3 druid 4 shaman 2 hunter 4 paladin 4 hunters dps!
dnthalhuk Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Til din informasjon er Shadowpriest det samme som Shadowmage. 6627604[/snapback] Til din informasjon så er du HELT ute på jordet. shadowmage er og forblir Warlock. 6632485[/snapback] Har aldri hørt noen kalle en Warlock for shadowmage, trodde det bare var noe man kalte shadowpriester fordi de blir litt mer mage enn priest
ugotabanana Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 [Har aldri hørt noen kalle en Warlock for shadowmage, trodde det bare var noe man kalte shadowpriester fordi de blir litt mer mage enn priest 6639146[/snapback] Helt rett.
Andreaz_ Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Warlock is still a shadowmage. Priest er jo bare priest da. Hva er det som får deg til å tro at en shadowpriest ligner på en mage? Priest er ikke en mage som har gått over til "shadow" liksom peace and luv
Andreaz_ Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Skal utdype meg litt Du kan jo lese litt historie bak warlock fra WoWWiki: Warlocks were Mages from the Kirin Tor that delved too deeply into the roots of demonic power and were removed from the organization [...] Altså, warlock er mages som gikk over til "the other side"... og bruker shadow magic, derav shadowmage. that's my 5 øre
Jørgen Sørheim Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Warlock er warlock, shadowmage = shadowpriest.
Andreaz_ Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Warlock er warlock, shadowmage = shadowpriest. 6639254[/snapback] priest har jo ikke noe med mages å gjøre Kanskje det er allment brukt begrep å kalle shadowpriest for shadowmage, men en priest har som sagt ikke noe med en mage å gjøre. Warlock er en mage som bruker shadow magi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå