Gå til innhold

lyst på nytt pc spill med fin grafikk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til deg som spurte om jeg hadde aa. ja jeg har på aa.

og nei jeg bruker ikke hdr for det kan jeg ikke ha på, men ellers så står alt jeg kan dra å stille på på fult. jeg merker ihvertfal ikke at at spillet kjører noe tregt.

 

jeg kan springe løpe hoppe drepe og alt på engang uten at gresset f.eks begynner å vaie unormalt sakte eller at jeg trekker opp buen noe tregere enn vanlig.

 

deg som kan ha 1600x1200 så høyt kan jeg ikke ha det, så kanskje derfor ingen trur meg :p husker ikke hva det høyeste jeg kan ha er, men kan skjekke.

 

kan noen av dere som kjører på absolutt høyeste oppløsning og alt ta et bilde? så kan jeg legge ut bilde slik det er hos meg, så kan vi sammnligne?

Lenke til kommentar

ok har utforsket litt her nå, fant ut at den høyeste oppløsningen jeg kan ha er 1280 x 1024. da med ca 50fps inne og ca 22 ute. så spillet kjører kanskje ikke så glatt som jeg trodde, men jeg har ikke merke at det har vært noe laggete eller kjørt treigt eller noe. så som en tidligere her sa, så er kanskje oppfatnignen av om spillet kjører rent forskjellig fra person til person.

 

exprimenterte litt med forskjellig oppløsning og se på forskjellen, busker og alt ble mer massivt på den høyeste oppløsningen en den lavere, men dette er ikke noe jeg la merke til da jeg spilte.

 

hva må jeg kjøpe for å få spilt glattere og med høyere oppløsning?

holder det med nytt skjermkort eller må jeg bytte ut cpu osv da?

 

noen bilder: får ikke til å legge ut bildene, de blir bare bitte små, kan prøve igjen litt senere.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
driter i hva du tror neppe, jeg har alt som kan stilles på inne på options på fult. max skyggger, vann, blod, ja alt.

 

hvor høy oppløsning kan du ha da? vet ikke om det kanskje er forskjellig på kort til kort eller fra skjerm til skjerm jeg?

6596163[/snapback]

 

Det går fra skjerm til skjerm, jeg kjører 1600x1200

 

@Daniel89j se maskinvaren, å tenk ;)

6596413[/snapback]

Vel din maskin voldtar jo marius90s sin.

 

Men kanskje oblivion kjører bedre på Ati kort med tanke på HDR osv....

 

men det er nok stor forskjell på hva som er akseptabel grafikk. Å at han nok kjører 1024x768 er nok ikke å se bort ifra. Virker i det minste ikke som har mye peiling når det gjelder pc

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
driter i hva du tror neppe, jeg har alt som kan stilles på inne på options på fult. max skyggger, vann, blod, ja alt.

 

hvor høy oppløsning kan du ha da? vet ikke om det kanskje er forskjellig på kort til kort eller fra skjerm til skjerm jeg?

6596163[/snapback]

 

640x480 anyone? :innocent:

Lenke til kommentar

nie, har ike allverdens peiling på pc. men på min pc så er 1200 x 1024 den høyeste oppløsningen, og med den oppløsningen så har jeg alt annet som jeg klarer og få stilt på på options. det funker fint for meg, legger ikke merke til at spillet kjører treigt eller noe sånt jeg. så jeg trodde alt sto på det høyeste jeg. men det er bare oppløsningen jeg ikke får stilt på maks da, selvom det har ganske mye å si regner jeg med.

 

men hvis jeg vil ha spillet til å kjøre bedre, hvilke skjermkort er det som er gode nå da til en ikke altfor dyr pris? kan overklokke så det er ikke noe stress. jeg vil helst ha et fra ati da jeg har gode erfaringer med det.

Lenke til kommentar

Dataen din er god, det er det ingen tvil om. og grunnen til at det er maks er nok pga du har en LCD skjerm med 1280x1024 som native oppløsning.

 

Å at du ikke merker det er helt greit viss du føler det flyter bra. Noe som et spill som oblivion ikke trenger så alt for mange frames per sec for å klare. (imotsetning til fps spill)

 

Det med å merke at det går glatt er veldig personlig og varierer veldig. Så har du også en meget stor placibo effekt i det. At viss man vet det går med 30frames. Så kan du banne deg på at du vil legge merke til mange flere ting som du mener hemmer spillopplevelsen.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler OFP. Dette er det mest realistiske krigsspillet du kan finne verden over. Du kan gjøre flere millioner ting, løpe rundt på 10 km² store baner, kjempe mot botter med naturlig inntellegens. Men hvis trådstarter er en en borskjemt drittunge anngående grafikken... så burde du styre unna. Men hvis du synes 2001 oppdatert grafikk er greit, bare med realismen som ess'et, så burde du velge OFP.

 

Silent Hunter 3 er et ganske bra spill det også.

Lenke til kommentar

grafikken er ikke sånn super viktig, men akkurat nå så ville jeg ha et spill med fin grafikk. men skal skjekke ut OFP, takk for tipset.

 

tenkte jeg skulle spare meg til et nytt skjermkort og en ny tv, som jeg skal bruke som pc'skjerm, så dropper jeg å kjøpe ps3 når den kommer. tenkte da på sapphire x1800xt skjermkortet, trekker dette mye mer strøm enn det jeg har nå? har egentlig litt for liten strømforsyning i forhold til deg som er anbefalt på hovedkortet.

 

 

kjøpte btw call of duty 2, og det er det kjempefin grafikk på syns jeg, og jeg kjører med den høyeste oppløsningen jeg kan ha og resten av innstillingene på det høyeste, dette går helt fint og jeg spiller med helt fin fps.

 

edit: hvilket spill er ofp? fant ikkeno når jeg søkte på gamespot.

edit2: fant det ut tror jeg, er det operation flashpoint?

Endret av marius90
Lenke til kommentar
driter i hva du tror neppe, jeg har alt som kan stilles på inne på options på fult. max skyggger, vann, blod, ja alt.

 

hvor høy oppløsning kan du ha da? vet ikke om det kanskje er forskjellig på kort til kort eller fra skjerm til skjerm jeg?

6596163[/snapback]

 

640x480 anyone? :innocent:

6600626[/snapback]

 

Tenker mer på 400x300 elsn :p

Lenke til kommentar
Tenker mer på 400x300 elsn :p

preker om du a, hvis du ikke har noe ordentlig å si så kan du bare holde kjeft.

skulle vel ikke være så vanskelig å nevne noen bra nyere spil, uten å preke masse piss. l

 

men jeg har allerede kjøpt meg call of duty 2, og bedre grafikk enn det trenger jeg absolutt ikke, for det er veldig bra grafikk der, og det spillet kjører jeg med alle instillenge på maks og en oppløsning på 1200 x 1024 (elns) da har jeg ca 30fps hele tiden, og det er mer enn nok for meg.

 

men finnes det noen fps spill der handlingen forågår rundt 1800 tallet? så england mot frankrike oppegg. trenger ikke ha noe spes bra grafikk, så lenge man kan skille et tre fra en kanon, og folkene ser noenlunde realistike ut. hvis noen vet om et slikt spill så motar jeg gjerne tips.

 

takk til folk som svarer serriøst her.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Du burde prøve Brothers in Arms!

 

Det er et krigs spill fra 2 verdens krig! Det er kjempebra spill!

 

 

Hvis du liker spill som Doom og Quake, så er Prey den ultimate løsningen for deg.

Fikk meg Prey for bare noen dager siden, og har spilt det nesten hele tiden! Spillet er så bra laget, og realistisk, at jeg nesten får vondt i magen!

 

Bra valg av deg å kjøpe Call of Duty 2. Syns det er kjempebra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...