Gå til innhold

Minnekjøling med lys


Anbefalte innlegg

Du er ikke ofte på 14iss LAN vel ElderScrollsinisten..?

 

Blir så irritert av at de er nødt til å sette plagsomme lys på alt! Kunne da i det minste kommet med en modell uten lys i tillegg...

6591062[/snapback]

:p Nei mest bare private LAN-partyer, bra for deg og de fleste andre med andre ord. Lurer på hvorfor ingen har kommet med en slik løsning før? Skjønner egentlig ikke hvordan den der skal rekke til fire brikker...

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er ikke ofte på 14iss LAN vel ElderScrollsinisten..?

 

Blir så irritert av at de er nødt til å sette plagsomme lys på alt! Kunne da i det minste kommet med en modell uten lys i tillegg...

6591062[/snapback]

 

Enig... Er jo lys på alt nå snart.. Vifter på CPU, skjermkort, chipset, power supply, kjølere.. Jeg skal hvertfall ikke ha denne..

Lenke til kommentar

Smart sak det der. Tipper jeg kjøper en hvis netshop tar dem inn.

 

Hastigheten vs støynivå løses med vifte kontroller.

 

Og lysene kan man fikse ved å klippe vekk lederen til dem.

 

Men det hadde kanskje vært bedre med en brakett som man kunne festet forskjellige størrelser av egenvalgte vifter på. F.eks. 2x80 mm, eller 1x 120

Lenke til kommentar
Smart sak det der. Tipper jeg kjøper en hvis netshop tar dem inn.

 

Hastigheten vs støynivå løses med vifte kontroller.

 

Og lysene kan man fikse ved å klippe vekk lederen til dem.

 

Men det hadde kanskje vært bedre med en brakett som man kunne festet forskjellige størrelser av egenvalgte vifter på. F.eks. 2x80 mm, eller 1x 120

6591298[/snapback]

 

Eh, klippe vekk lederen til lyset? Er ikke akkurat veldig smart, siden da endrer resistansen til enheten seg, og da blir det tildelt større spenning til de to viftene, som jeg da antar vil få kortere levetid!

Lenke til kommentar
leds på vifter blir vanligvis drivi av turtallet på vifta og ikke strøm. bare ta en vifte du har med leds i å sviv på den eller blås. om du får nok fart på bladene så lyser ledsa selv om det ikke er noe strøm der.

6594571[/snapback]

Eh... nei. Viftemotor og LEDs er parallellkoblet, og det er spenningen inn til hele enheten som sørger for at det går strøm gjennom LEDene og de lyser. Når du manuelt snurrer en vifte som ikke er tilkoblet, kan LEDene lyse da også - fordi motoren virker som en generator (dynamo) og leverer strøm til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...