Gå til innhold

Tanker om ny universalpc


Anbefalte innlegg

Hei. Nå begynner studiene og det er for meg på tide å kjøpe PC, etter rundt 1,5 år med leiting etter noe tilnermet perfekt. Vista har jeg alt gitt opp (å vente på) så om vi ekskluderer det virker dette som ett glimrende tidspunkt å kjøpe PC på.

 

PCen jeg ser for meg bør absolutt oppfylle følgende krav:

  • Laptop (naturlig nok forumet tatt i betraktning)
  • Core 2 duo T7400 (2166mhz, 4mb cache)
  • 2 gig ram (min 667mhz)
  • X1600 /7600 grafikkkort (bedre tar for mye strøm, dårligere kjører ikke mine
  • spill)
  • Metallkabinett (hater plast)
  • Mulighet for 3-4 timer batteritid (Til spilling bruker jeg støpsel)
  • Mulighet for lite støy (Til spilling er dette irellevant)
  • Tilkoblingsmulighet for MMC minnekort (ikke ett absolutt "must")
  • Minimum 2 usb2 porter (helst en haug mer)
  • 1 Firewire 800 port (til eks harddisk)
  • Integrert kamera (trenger ikke være spesielt bra, men må ha kamera)
  • Rundt 14' skjerm. 15 blir i alle fall for stort.
  • Vekt på maks 2,5 kg.
  • Maks 20.000kr pris (ink OS)
  • Helst så høy oppløsning som mulig, jeg har fortsatt unge øyne ;)
  • Harddiskplass er nesten irellevant. Kommer til å ha eks harddisk til alle store prosjekter, mens den integrerte blir til os, sikkert 2-3 spill og litt filer.
  • DVI eller HDMI kontakt. Etter hvert vil jeg koble til en projektor til spilling.
  • Bør ha ett ganske nytt hovedkort. Litt stress å tulle med (alias "skifte") det på bærbare PCer...

Det nermeste jeg har sett er Asus W3J. Om denne snart blir å få med Core 2 duo kvalifiserer vel denne?

 

Har noen tanker om tema, jeg er svært interessert i tilbakemeldinger.

 

Mvh Rasmus Haugen Sandvik

 

EDIT: La til DVI /HDMI kontakt og hovedkort

Endret av unundindur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vel fortsatt vente en liten stund for å få en bærbar som leveres med Core 2 Duo... er vel mulig å kjøpe en Core Duo-basert og sette inn Core 2 Duo-prosessor selv, men det blir selvfølgelig dyrere å kjøpe to prosessorer. En T7400-prosessor koster per dags dato kr 3618.

 

Forøvrig er det svært få bærbare med mindre enn 15" skjerm som er matchet med gode skjermkort.

 

Asus W3J har kun 1280x768-oppløsning, noe som ikke er i nærheten å kvalifisere til "god" oppløsning som du etterspør...

 

har du sett på denne? bortsett fra at skjermen er på 15,4" oppfyller den samtlige andre krav...

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...94;c:36159;r:pg

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Må vel fortsatt vente en liten stund for å få en bærbar som leveres med Core 2 Duo... er vel mulig å kjøpe en Core Duo-basert og sette inn Core 2 Duo-prosessor selv, men det blir selvfølgelig dyrere å kjøpe to prosessorer. En T7400-prosessor koster per dags dato kr 3618.

 

Forøvrig er det svært få bærbare med mindre enn 15" skjerm som er matchet med gode skjermkort.

 

Asus W3J har kun 1280x768-oppløsning, noe som ikke er i nærheten å kvalifisere til "god" oppløsning som du etterspør...

6588412[/snapback]

 

Akkurat å skifte skjerm tror jeg jeg kan klare (til høyere oppløsning). Det blir selvsagt feil i forhold til en PCen jeg insinuerer over, ettersom det ville blitt ett tilleg på noe rundt 2000 kr for skjerm.

Lenke til kommentar

[*]Core 2 duo T7400 (2166mhz, 4mb cache)

 

 

Core 2 Duo tror jeg ikke du vil få i noen pc på en stund (blir lansert om noen uker, vet at IBM ikke lanserer med core 2 før tidlig 07).

 

Hva med en Dell XPS m1210? 12" lettvekter med Nvidia Geforce 7400 GO. Ikke helt det du spør om, men liten i hvertfall :)

 

edit: dårlig sitering, redigert ut.

Endret av DGR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...