Gå til innhold

Photoshop eller Dreamweaver til linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis han skal ha noe ala Dreamweaver så er ikke en hvilken som helst teksteditor veien å gå, olear. Da vil han ha noe som basserer seg på grafisk arbeid, ikke å skrive kodene selv. Nvu er et godt alternativ til dette. Det er gratis også er det et gennerelt bra program også. Har brukt det selv også. Fungerer bra både i Windows og Linux, men når jeg bruker Windows bruker jeg allikevel helst Dreamweaver.

Lenke til kommentar
Hvis han skal ha noe ala Dreamweaver så er ikke en hvilken som helst teksteditor veien å gå, olear. Da vil han ha noe som basserer seg på grafisk arbeid, ikke å skrive kodene selv.

På web er alltid teksteditor veien å gå, men så klart hvis han absolutt må ha WYSIWYG så finnes det sikker alternativer i Linux også.

Lenke til kommentar
Finnes det ikke kraftigere programmer?

Går det an å kjøre photoshop og Dreamweaver med wine?

6587988[/snapback]

 

Hvilke funksjoner er det du ikke finner i Gimp? Den eneste mangelen jeg finner ved Gimp er at det mangler støtte for bildeformater med mer enn 8 bits per fargekanal.

 

Det finnes suksesshistorier på internett fra folk som har klart å kjøre photoshop i wine, men jeg vet ikke om det er noe å satse på.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det var noen foskjeller på GimpShop og Gimp egentlig.

6591099[/snapback]

Ett eksempel:

For å komme fram til Auto levels i photoshop går man på Image > Adjustments > Auto levels.

For å komme fram til Auto levels i gimp går man på Layers > Colors > Levels... > Auto...

 

I gimpshop er gimp modifisert slik at det skal bli lettere å finne fram for folk som er vant med photoshop og derfor er menylayout og navn forandret en god del. I gimpshop tipper jeg derfor man kommer fram til autolevels ved å følge det øverste eksempelet mitt, men jeg vet ikke om akkurat dette eksempelet stemmer fordi jeg aldri har prøvd gimpshop.

Lenke til kommentar

Skal se litt på installasjonen igjen om jeg får tid i kveld. Når jeg installerte den på laptopen så gikk jeg bare fort igjennom installasjonen, sånn at jeg fikk den opp, og når jeg gikk inni GimpShop etterpå, så, så det ikke så veldig likt ut som i Photoshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...