Gå til innhold

Den Store Fotball-tråden!


Onyx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Av en eller annen merkelig grunn har vi enda ikke opprettet en egen fotball-tråde her i forumet. Da tar jeg initiativet til å starte denne tråden med ære for oss fotball-intereserte i Diskusjon.no. Her kan vi diskutere alt innen fotball, generelt om hva som skjer i fotballverdenen, alt fra nyhetere om spillere og klubber, transaksjoner etc.

 

Siden LarsP har laget en egen Tippeliga-tråd, så synes jeg at praten og diskusjonen innen Norsk topp-klubb fotball forblir der. Jeg håper at flere kan bidra med nyheter til denne tråden og holde diskusjonen i gang.

 

Da vil jeg begynne denne tråden med et lite spark fra min side:

 

Synd for de italienske klubbene som måtte ned en divisjon. Men det var da fortjent. Juksemakeren skal selv få svi. Carlos stikker fra Real til fordel for tyrkisk fotball, et klokt valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt vanskelig for å forstå at klubbene som anket skulle få såpass rabatt etter anken. Hva i alle dager var det som kom frem under anken som ikke var der under den første dommen? Penger under bordet, hm? Italiensk fotball er en vits.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde vært Carlos hadde jeg ikke tenkt å bytte til en tyrkisk klubb, det er ikke mange ute i verden som bryr seg om tyrkisk fotball, bortsett fra kanskje når det gjelder champions league. Ellers så vil eg bare si at Liverpool vinner PL 06/07.. Benitez har gjort fabelaktige ting med klubben, ble selvfølgelig mest rørt over seieren over Milan i CL finalen. Selv om Chelsea blir vanskelig å slå så har LFC gjort det før, jeg hendviser mest til CL kampene.

 

<3 Brann <3

<3 Liverpool <3

<3 Loddefjord <3

Lenke til kommentar

Hehe, grunnen til at Carlos vil til tyrkia er fordi han blir lokket med 40 millioner i lønn. Husker ikke om det var i måneden eller året.

 

Zlatan mulig, ganske så sikkert, til Inter. Jeg synes ikke italiensk fotball er en vits, men hvorfor må det korrupthet for å vinne en serie? Bare tøv. Begynner å misslike det pga. skandalen.

 

Barcelona får et fint forsvar nå, med Thuram som et suplement i defensiven. Barca blir nok en gang sterke i år også. :)

 

Edit: Leif.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Carlos blir nok i Real ifølge media idag.

 

I og med at dette er en fotballtråd om hva som helst, så lenge det gjelder fotball, så lurte jeg på en ting. Land som er ranket som 190 og helt ned til sisteplass, 205. Hvor gode er spillerne? Sammenlign gjerne med norsk fotball. Er det noen som har peil? Glem Luxembourg og San Marino, de datt kraftig etter at nye rankingsystemet ble innført. Jeg mener de holder et mye høyere nivå enn alle de andre landa som de er ranket sammen med.

 

Fyr løs folkens!

Lenke til kommentar

Lagene nederst på FIFA-rankingen er vanvittig dårlige. Jeg vil tro spillerne ligger på 4.-6. divisjonsnivå i Norge. Ta for eksempel Amerikansk Vest-Samoa som tapte 31-0 for Australia i VM-kvalifiseringen til VM i 2002. Jeg tviler på at noen lag i de fire øverste divisjonene våre ville tapt så mye uansett hvilket lag de hadde møtt.

Lenke til kommentar
Carlos blir nok i Real ifølge media idag.

 

I og med at dette er en fotballtråd om hva som helst, så lenge det gjelder fotball, så lurte jeg på en ting. Land som er ranket som 190 og helt ned til sisteplass, 205. Hvor gode er spillerne? Sammenlign gjerne med norsk fotball. Er det noen som har peil? Glem Luxembourg og San Marino, de datt kraftig etter at nye rankingsystemet ble innført. Jeg mener de holder et mye høyere nivå enn alle de andre landa som de er ranket sammen med.

 

Fyr løs folkens!

6590813[/snapback]

Kanskje det kan sammenlignes med norsk 1. div? Kanskje må ned til 2. div?

Lenke til kommentar
Carlos blir nok i Real ifølge media idag.

 

I og med at dette er en fotballtråd om hva som helst, så lenge det gjelder fotball, så lurte jeg på en ting. Land som er ranket som 190 og helt ned til sisteplass, 205. Hvor gode er spillerne? Sammenlign gjerne med norsk fotball. Er det noen som har peil? Glem Luxembourg og San Marino, de datt kraftig etter at nye rankingsystemet ble innført. Jeg mener de holder et mye høyere nivå enn alle de andre landa som de er ranket sammen med.

 

Fyr løs folkens!

6590813[/snapback]

Kanskje det kan sammenlignes med norsk 1. div? Kanskje må ned til 2. div?

6591208[/snapback]

 

du må nok lenger ned på noen land.

 

enkelte land har enkelte halv stjerner som har spilt i premier league/ 1. divisjon i england eller i den amerikanske ligaen..

Lenke til kommentar

Hva tror dere om Arsenal da ?

 

Gjorde et godt kjøp med Rosicky, som imponerte veldig i vm. Ser fram til å se mer av han. Gleder meg til og se Arsenal på nye emirates stadium. Tror de har en lys sesong i vente. Tipper de på en 1-2 plass. Ligagullet kommer til å stå mellom Chelsea og Arsenal i år.

Lenke til kommentar
Hva tror dere om Arsenal da ?

 

Gjorde et godt kjøp med Rosicky, som imponerte veldig i vm. Ser fram til å se mer av han. Gleder meg til og se Arsenal på nye emirates stadium. Tror de har en lys sesong i vente. Tipper de på en 1-2 plass. Ligagullet kommer til å stå mellom Chelsea og Arsenal i år.

6591674[/snapback]

 

ikke glem at Sol Cambell forsvinner.. de mister en stor klippe og en veldig rutinert spiller.. de fleste spillerne på Arsenal er urutinerte(bortsett fra Henry) og de mangler den rutinen som f.eks manu, Liverpool og Chelsea har..

trur faktisk at Tottenham tar fjerde plassen fra the gunners.. de har gjort det samme som Arsenal, men har også mange rutinerte spillere, noe som Arsenal vil merke at de ikke har

Lenke til kommentar
ikke glem at Sol Cambell forsvinner.. de mister en stor klippe og en veldig rutinert spiller.. de fleste spillerne på Arsenal er urutinerte(bortsett fra Henry) og de mangler den  rutinen som f.eks manu, Liverpool og Chelsea har..

trur faktisk at Tottenham tar fjerde plassen fra the gunners.. de har gjort det samme som Arsenal, men har også mange rutinerte spillere, noe som Arsenal vil merke at de ikke har

Stor klippe, men treg. Når det gjelder Rosicky, så synes jeg Arsenal gjorde et godt kjøp. En meget god spiller som vet hva han gjør med ballen og har veldig bra teknikk. Fysisk sterk (styrke) er han null, men det er teknikken hans som har dratt denne spilleren hvor han er nå!

 

Emirates Stadium, ser lovende ut. Arsenal trengte virkelig det.

 

Highbury_UEFA_A.jpeg

 

Milan anket dommen som dere sikkert vet, og de får allikevel spille Champions League i år. Men fortsatt så har en handikap på -15, tror jeg det var.

Lenke til kommentar
[

Milan anket dommen som dere sikkert vet, og de får allikevel spille Champions League i år. Men fortsatt så har en handikap på -15, tror jeg det var.

6591894[/snapback]

 

det er -8 poeng.. det er 3 seire, så er de på 1 poeng... noe som vil skje i de 3 første kampene..

det som overasket meg mer enn at juventus havna i serie b: er at Zlatan vil bli i Juve nå.. han har alltid vært primadonna

Lenke til kommentar

MistaShotterBoi: Litt off-topic, det er kun lov til fire linjer med signatur. Om du fjerner mellomrommene mellom setningene, så blir det lovelig. :)

 

Zlatan ja. Han sier han vil ha den og den sum, og sier at han krever det for det han er. Men han for starte å vise nå hva han egentlig er god for. Greit nok at han har hatt en veldig dårlig sesong, men han får begynne å vise seg frem nå.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
MistaShotterBoi: Litt off-topic, det er kun lov til fire linjer med signatur. Om du fjerner mellomrommene mellom setningene, så blir det lovelig. :)

 

Zlatan ja. Han sier han vil ha den og den sum, og sier at han krever det for det han er. Men han for starte å vise nå hva han egentlig er god for. Greit nok at han har hatt en veldig dårlig sesong, men han får begynne å vise seg frem nå.

6591948[/snapback]

 

 

offtopic:fikser det nå

 

ontopic:

 

jeg leste om en kamp til juve.. Zlatan kunne fint legge inn/sentre så det blei store målsjangser, men han gjorde det ikke, fordi det blei for lett.. han ville heller finte noen motspillere først

 

men tilbake til landslagene:

hvis du ser på de dårligste, så er det sånne små land.. du kan se fifa ranking her, men det er synd de 9 dårligste ikke er med

Endret av MistaShooterBoi
Lenke til kommentar
Hva tror dere om Arsenal da ?

 

Gjorde et godt kjøp med Rosicky, som imponerte veldig i vm. Ser fram til å se mer av han. Gleder meg til og se Arsenal på nye emirates stadium. Tror de har en lys sesong i vente. Tipper de på en 1-2 plass. Ligagullet kommer til å stå mellom Chelsea og Arsenal i år.

6591674[/snapback]

 

Forsvaret blir eit stort problem om det ikkje blir henta inn eit par spelarar. Campbell vekk og ganske sikkert Cole. Lauren, Cygan og Clichy (som alltid) skada. Ganske enkelt for dårleg dekning i forsvaret på alle plassar.

 

Emirates Stadium er forresten ein vannvittig fin stadion, kan vel bli eit løft med den.

 

emirates22072006_13.jpg

 

emirates22072006_14.jpg

Lenke til kommentar
Lagene nederst på FIFA-rankingen er vanvittig dårlige. Jeg vil tro spillerne ligger på 4.-6. divisjonsnivå i Norge. Ta for eksempel Amerikansk Vest-Samoa som tapte 31-0 for Australia i VM-kvalifiseringen til VM i 2002. Jeg tviler på at noen lag i de fire øverste divisjonene våre ville tapt så mye uansett hvilket lag de hadde møtt.

6590924[/snapback]

 

Tror faktisk enkelte 4.divisjons avdelinger kan fort bli for høyt nivå også egentlig. Leste for noen år siden at hvis du spilte 6.divisjons fotball eller bedrift, så var du god nok for å kunne spille landslagsfotball for noen enkelte land. Det er egentlig vanskelig å sammenligne. Ser at noen sa mellom 1-2. divisjon her, det blir vel litt for optimistisk. Er også enig med de som sier at enkelte land har noen proffer, men de er ikke så gode at de kan spille på høyeste nivå i Europa.

Lenke til kommentar
Hva tror dere om Arsenal da ?

 

Gjorde et godt kjøp med Rosicky, som imponerte veldig i vm. Ser fram til å se mer av han. Gleder meg til og se Arsenal på nye emirates stadium. Tror de har en lys sesong i vente. Tipper de på en 1-2 plass. Ligagullet kommer til å stå mellom Chelsea og Arsenal i år.

6591674[/snapback]

 

ikke glem at Sol Cambell forsvinner.. de mister en stor klippe og en veldig rutinert spiller.. de fleste spillerne på Arsenal er urutinerte(bortsett fra Henry) og de mangler den rutinen som f.eks manu, Liverpool og Chelsea har..

trur faktisk at Tottenham tar fjerde plassen fra the gunners.. de har gjort det samme som Arsenal, men har også mange rutinerte spillere, noe som Arsenal vil merke at de ikke har

6591716[/snapback]

 

Savne av Campbell blir stort. Men Toure og Senderos har storspilt sammen. Men som du sier så sliter vi om det blir skader på en av de to. For bare håpe Cole ikke forsvinner. Eboue - Toure - Senderos - Cole, meget sterkt forsvar (et av pls beste)

 

Jo vi har mange unge spillere. Men ikke glem selvtilliten de har spilt på seg med og nå helt til champions league finalen og vm deltakelsen til noen av spillerene.

 

Men vi mangler en klar sjef i laget, slik som Vieira var...

 

Slik tror jeg årets sesong ender:

 

1. Chelsea

2. Arsenal

3. Liverpool

4. Man.Utd

 

Hadde tippet tottenham som 4 plass, men salget av Carrick til Man Utd blir merkbart.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...