Gå til innhold

Nokia 6233 Bugs&Ønsker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er problemet er at når jeg går på "meldinger ", "opprett melding" "multimedia" så kan jeg ikke sette inn bilde. Jeg kan sette inn tekst, videoklipp eller lydklipp, men ikke bilde. Hvis jeg velger bilde og deretter går inn og henter et fra minnekortet (jeg har også prøvd på et av disse småbildene (et eple) som lå på telefonen fra før), så bli hele skjermen helt hvit og deretter returnerer jeg til startbildet som jeg får når jeg har skrudd på telefonen.

 

Hei

Jeg har samme problem. Virker som om bildet ikke blir 'skalert' før sending og skjermen går i hvitt.

En som mente at det var noe om dette i 'innstillinger > multimediameldinger',men jeg finner ingen i min meny.

 

Noen som har peil?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdaterte nettopp til siste versjon software og et problem oppstod...

 

Når jeg skal skrive melding og legge inn mottaker så har jeg tidligere brukt å hente kontakten fra logg men når jeg nå prøver dette så blokker telefonen ut (skjermen blir hvit) og det virker nesten som om telefonen restarter...

 

Forb.... møl.

 

Noen andre som har opplevd dette?

 

Har prøvd å legge inn softwaren på nytt men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Oppdaterte nettopp til siste versjon software og et problem oppstod...

 

Når jeg skal skrive melding og legge inn mottaker så har jeg tidligere brukt å hente kontakten fra logg men når jeg nå prøver dette så blokker telefonen ut (skjermen blir hvit) og det virker nesten som om telefonen restarter...

 

Forb.... møl.

 

Noen andre som har opplevd dette?

 

Har prøvd å legge inn softwaren på nytt men det hjelper ikke.

7973009[/snapback]

 

Hadde endel hvite skjermer på min 6233. De kom rimlig tilfeldig. Kanskje en gang i måneden. Har ikke sett noe til de etter siste FW.

Lenke til kommentar

Hvit display titt og ofte etter å ha kjørt nokia updater.... Snakket med telehuset i tromsø og problemet med hvit display etter oppgradering var vel kjent. Ble anbefalt og ikke gjøre dette selv over nett flere ganger. Har sendt møkka inn måtte flashes og legge inn alt på nytt. Helt utrolig at nokia anbefaler å utføre oppgraderingen selv siden de og må ha fått med seg de erfaringene som telehuset har gjort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har også nokia 6233, mn har et problem når jeg skal koble den til Nokia pc suite med USB-kabel Det står at nokia 6233 er tilkoblet i ikke-kompatibelt modus, endre den fra telefon-IU. Hva betyr det og hvordan gjør jeg det? :hmm:

Håper på raske svar :)

Endret av Reppelarsinj
Lenke til kommentar
Hvit display titt og ofte etter å ha kjørt nokia updater.... Snakket med telehuset i tromsø og problemet med hvit display etter oppgradering var vel kjent. Ble anbefalt og ikke gjøre dette selv over nett flere ganger. Har sendt møkka inn måtte flashes og legge inn alt på nytt. Helt utrolig at nokia anbefaler å utføre oppgraderingen selv siden de og må ha fått med seg de erfaringene som telehuset har gjort.

7977425[/snapback]

 

 

Kjøpte meg 6233 i stad! Jeg får ikke sendt mms (bilde), skjermen går i hvitt og ender opp på bakrunnsbilde. Jeg er såpass "grønn" at noen som helst form for oppgraderinger av FW, har ikke jeg begitt meg utpå. Fant også et bilde liggende inne der fra 16.11.06. Tydelig denne "NYE" telefonen min er bruk før. Håper jeg får byttet den i morgen, slik at jeg kan få lov til å ha den i litt mer en ett knapt døgn før den blir sendt på reparasjon. :nei:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Når jeg kobler Nokia 6233 til min PC via USB blir jeg på telefonen bedt om å velge modus. Jeg velger alltid standardmodus. Kan jeg slippe å få dette spørsmålet på noen måte? Jeg ønsker at den alltid skal velge standardmodus når jeg kobler til telefonen, og så kan jeg heller gå inn og velge en annen modus de få gangene jeg ønsker dette. Jeg tilkobler vanligvis telefonen for å synke kalender, kontakter etc. med Outlook.

 

Frango

Lenke til kommentar

Er det noen andre forbedringer i denne firmwaren? Har ikke oppgradert min enda og har fortsatt den første firmwaren som jeg er meget fornøyd med. Menyresponsen har alltid vært meget rask, med litt treghet når man navigerer videoklippene på minnekortet, men ikke så tregt at det er irriterende. Få høre hvilke andre forskjeller det er i den nye firmwaren...... :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Ny FW (v. 5.10) til 6233 er nå ute og er klar for installering med Nokia PC Suite.

Har selv installert og alt gikk greit. Synes faktisk meny-responsen har blitt litt raskere...

 

Sjekk din FW ved å taste *#0000#

 

- Jan  :thumbup:

8518432[/snapback]

 

Kan du ikke svare på hva som er nytt og evt forbedret i den siste firmwaren da? :whistle:

Lenke til kommentar

Enig, balltuss. Jeg har hatt versjon 3.70 siden jeg kjøpte mobilen i juni i fjor og har ikke fått med meg hvorfor Nokia 6233 eventuelt bør oppgraderes. Håper noen kan si noe om det - eventuelt legge ut en link på endringene.

 

Tillegg:

Jo, nå kom jeg på noe! Det hender seg at mobilen er litt treg å koble seg opp mot datamaskinen gjennom bluetooth. Dette løser jeg raskt ved å gå til "Administrer tilkoblinger" og slå av og på bluetooth-tilkoblingen i Nokia PC Suite. Blir dette løst med ny firmware, tro?

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar

Ja, da er vi flere her som etterlyser hva som er nytt og hvorfor vi bør oppgradere telefonen vår. Skjønner ikke vitsen med å komme med at nå er den og den firmwaren tigjengelig og vi har oppgradert bla bla bla. Vel så bra for dere, men har dere ikke merket noe forskjell i det hele tatt etterpå? Og kan det være så vanskelig å svare på hva som er nytt?

Lenke til kommentar

A2DP støtte kom i 4.91 eller 5.1 tror jeg. Uansett er 5.43 ute nå, og den har flere bugfixer og andre forbedringer:

 

FW 5.43 main features are:

1. java application shortcuts list in GoTo menu is not empty any more! - repaired.

2. java application shortcuts for Active Standby are working again! - repaired.

3. wap shortcut list in GoTo is not empty any more! - repaired.

4. Vertical lines in java application graphic while any dialog showed removed! - repaired.

5. MP3 player can now play in the background while any other java application is working - that is the feature we know from 6230, but older 6233 FW was not able to do so. BUT this feature is not any kind of minimalising of java applications or so, it just works for internal MP3 player ONLY!

And NO there are NOT any changes in media player for those who would like to ask.

Lenke til kommentar
Oppdaterte nettopp til siste versjon software og et problem oppstod...

 

Når jeg skal skrive melding og legge inn mottaker så har jeg tidligere brukt å hente kontakten fra logg men når jeg nå prøver dette så blokker telefonen ut (skjermen blir hvit) og det virker nesten som om telefonen restarter...

 

Forb.... møl.

 

Noen andre som har opplevd dette?

 

Har prøvd å legge inn softwaren på nytt men det hjelper ikke.

7973009[/snapback]

 

Med nylig lastet ned firmware 5.43 som er den nyeste, opplever jeg dette. Om jeg velger logg i sms-menyen for å finne den jeg skal sende til, blir skjermen hvit et øyeblikk, og så havner man i stand by igjen. :hmm:

Lenke til kommentar

Nå er jeg mildt sagt forbannet. Etter å ha hatt denne telefonen i 13-14 mnd nå uten å oppleve et eneste problem med den, så skjer dette med den nyeste firmwaren. Som jeg har nevnt før oppdaget jeg at logg når du skal sende meldinger fører til hvit skjerm. Dette kan jeg fint leve med, men nå kan jeg ikke sende MMS lenger engang. Det er umulig. Hvert eneste forsøk på å sette inn en fil, bilde etc... fører til hvit skjerm. :mad:

 

Herregud Nokia. Hva driver dere med? Tester dere ikke oppdateringene før dere slenger dem ut? Dette er hårreisende og forferdelig dårlig av Nokia. Folk kommer med synspunkter på hva de vil ha i oppdateringene, og hvilke feil som tidligere versjoner har, og da bør da for pokker Nokia ta dette til etterretning og sørge for at disse bugsene forsvinner. Hva skal jeg gjøre nå? Vil ikke risikere å oppgradere en gang til, så det beste må da være å tilbakestille til fabrikkinnstillinger å få den enestre versjonen som funker, nemlig den opprinnelige 3.70 .. :no: Nå er det sannelig på tide at de tester oppdateringene før de legger dem ut. Dette er å kaste bort tid og penger til sine kunder, det er å holde folk for narr. Det er overlegent, blærete og total mangel på respekt for sine kunder. Jeg er så sint nå at jeg kan fly i flint. Skulle aldri ha oppgradert telefonen. Noen flere som opplever dette med siste firmware?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...