Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Hey øl-folka.. Øl på butikken og på pub smaker forskjellig, hvorfor?

 

Edit: Selv om de er samme merke

6690829[/snapback]

 

øl på puber kommer direkte fra tappekrana på bryggeriet, levert i fat. mens butikkøl blir tappa i flasker, sendt til butikken, står kanskje litt i varme og litt i kulde før de blir solgt og drukket. smaken forandres en del på det.

 

noen som vet om man kan gå på bryggerier ok kjøpe et fat med øl, til større fester er det greit å ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey øl-folka.. Øl på butikken og på pub smaker forskjellig, hvorfor?

 

Edit: Selv om de er samme merke

6690829[/snapback]

 

øl på puber kommer direkte fra tappekrana på bryggeriet, levert i fat. mens butikkøl blir tappa i flasker, sendt til butikken, står kanskje litt i varme og litt i kulde før de blir solgt og drukket. smaken forandres en del på det.

 

noen som vet om man kan gå på bryggerier ok kjøpe et fat med øl, til større fester er det greit å ha.

6692145[/snapback]

 

Jaha, burde ha skjønt det selv. Ok, takk.

For noen har nevnt at puber pleier å blande litt med vann, men det tror jeg ikke noe på.

 

Ja, hadde vært fett å kunne kjøpe et fat til å ta med på hyttetur :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har reist endel rundt og smakt endel øl. Men det er 2 typer øl som virkelig har utmerket seg:

 

img_b_bokalo_virsus.gif

Fra lithauen. Vunnet flere priser verden over.

 

Tiger-thumb.jpg

Tiger Beer. Ekte asiatisk lager. Drakk endel av det når jeg var i malaysia , singapore og korea. Gleder meg til jeg skal reise ditt igjen siden da skal det kjøpes et par kasser.

 

Ellers er det et par boblere:

 

Castle - Sør afrika

Heineken - Holland

San Miguel - Fra filippinene! (ikke spania)

 

 

Ellers drikker jeg mye heineken (siden det er så billig,betaler kun 80kr kassa) , går endel i turborg når jeg er hjemme. Corona har jeg ikke helt sansen for , synes det smaker litt for lyst og kjedelig. San miguel (det som er laget på philippinene) er absolutt å anbefale.

 

Grolsch synes jeg er for bitter og drikker kun den hvis jeg virkelig må.

 

th_AltklartforbondedstorageiJubail.jpg

Store innkjøp gir lave priser :D

 

Skader ikke at det er 30sekunders gåtur ned til "butikken heller":

th_rotterdam22feb2016.jpg

Endret av CFD
Lenke til kommentar
hehe, det gjør ingeting om det er konfiskert. Bare ring til en kamerat som er 18 eller noe, og vips, mer drikke til deg!

 

Må legge til at Killkenny er et nydelig mørkt øl som passer bra når du spiller billjard elns  :yes:

6693136[/snapback]

 

Har ikke problemer med å skaffe =/ Hvem har det i Oslo nå da? Problemet er jo pengene... :thumbdown:

Lenke til kommentar
hvorfor deT? ikke gammel nok ?:p

6690062[/snapback]

 

Trist, men sant =/

6690609[/snapback]

 

Si til faren din: "Hva er best? at jeg drikker øl, eller at jeg drikker hjemmebrennt som jeg får fra en ukjennt person?"

6693895[/snapback]

 

Godt sagt.. Har hatt en mamma som har kjøpt sprit til meg helt siden jeg var 14. Sprit/øl whatever. Har holdt meg unna hjemmebrent når jeg har vært ute. Kun smakt det en gang og det var fra en kar som også serverte 200personer i et bryllup.

Lenke til kommentar
hvorfor deT? ikke gammel nok ?:p

6690062[/snapback]

 

Trist, men sant =/

6690609[/snapback]

 

Si til faren din: "Hva er best? at jeg drikker øl, eller at jeg drikker hjemmebrennt som jeg får fra en ukjennt person?"

6693895[/snapback]

Eller at vedkommende ikke drikker? Er ikke en menneskerett å drikke som 15-åring.

 

Tror ikke det er smart av foreldre å sende med øl til ungene sine når de drar på fest. Man får fort et for naturlig forhold til å dra på fylla, det mener jeg ikke er bra.

Lenke til kommentar
hvorfor deT? ikke gammel nok ?:p

6690062[/snapback]

 

Trist, men sant =/

6690609[/snapback]

 

Si til faren din: "Hva er best? at jeg drikker øl, eller at jeg drikker hjemmebrennt som jeg får fra en ukjennt person?"

6693895[/snapback]

Eller at vedkommende ikke drikker? Er ikke en menneskerett å drikke som 15-åring.

 

Tror ikke det er smart av foreldre å sende med øl til ungene sine når de drar på fest. Man får fort et for naturlig forhold til å dra på fylla, det mener jeg ikke er bra.

6695474[/snapback]

 

Er det ikke riktig at jeg har lov til å bære øl om jeg er 16? Han nekter å gi de tilbake, og jeg som skal ut imorgen :( Blir dyrt om jeg skal handle 8 nye bokser :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...