Gå til innhold

Canon Ixus 800 video spm


Anbefalte innlegg

Prøver å legge over en avi-fil fra PC til kamera. Videoen blir liggende, men klarer ikke å spilles av i kameraet.

 

Får forklaring fra Canons supportsider at det ikke er muligheter for dekomprimering av avi-filer i kameraet.

 

Dette synes jeg er merkelig da filene jeg tar opp med kameraet er helt standard avi-filer, og klarer fint og spilles av på kameraet om det blir flyttet fra kamera til Pc og tilbake igjen...

 

Er det noen som har noen vettug forklaring, er dette en slags drm sak fra canon?

 

mvh

Tean

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmer som er LAGET på kamera er encoded med en video codec som er støttet av kamera.

 

En AVI fil du lager på PCen din er ikke nødvendigvis encoded med en codec som kamera forstår.

 

Lag en video fil på kamera, overfør den til PCen. høyreklikk på AVI filen og velg egenskaper/properties. Se hva salgs video codec som er brukt. Når du lager en AVI på Pcen din, encode med samme codec om du har den på systemet ditt.

 

Oppløsning på videoen kan også være en faktor for å få den til å funke. At den må ha samme dimensjoner som den som lager på kamera.

 

AVI er ett container format. Hvordan videoen er encoded inne i AVI formatet kan være veldig forskjellig. Alt fra uncompressed (gigantiske filer) til super komprimerte divx filer.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Tusen takk for oppklaring :)

 

Har sjekket overnevnte, det står ikke nevnt noen kodeks, er det noen som kjenner til hvilken kodeks canon bruker, ev nedlasting og konverteringsverktøy...

 

Filene jeg ønsker inn på kameraet er kodet i ms-cram...

 

Er ganske fersk på dette området, men ønsker å lære mer om kodeks og slikt, er det noen gode startsteder for å lære mer om dette?

 

mvh

Tean

Lenke til kommentar

Det er rett og slett fordi jeg ønsker å spille disse filene på en tv hos mennesker som ikke har tilgang til noe datamaskin eller dvd-spiller...

 

Jeg har et kamera som kan kobles til tv, som kan spille av filmsnutter, så derfor. Har du noen ide om en løsning?

 

mvh

Tean

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...