Gå til innhold

server 2003 eller xp?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har blitt lei av xp som ikke klarer å la være å ødelegge for seg selv etter lang tid, uansett hvor godt jeg vedlikeholder den. Det har nå gått 3 år uten problemer bortsett fra de siste 3 ukene. Lurer på om jeg skal reinstallere xp eller server 2003. Er server 2003 mer stabilt enn xp hvis man bruker det som vanlig desktop maskin/altmuligmaskin. ?

Endret av zulo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt forskjellig kostpris på de to lisensene der da .....

I tillegg må du nok endre MYE på 2003 server installasjonen for å få den til å kjøre alt du kjører på XP (spill, IE og slikt)

 

 

Resultatet dersom du skal bruke den som arbeidsstasjon, vil nok bli at du får en like stabil maskin som med XP, bare at lisensen koster 5 ganger så mye ;)

 

_nifty_

Lenke til kommentar

Samtidig er 2003 Server langt mer resurskrevende, og laget for helt annen maskinvare en hva en skrivebordsmaskin er.

 

2003 Server er bygget opp for å være kjapp på helt andre områder en hva XP er, og vil ikke egne seg som skrivebordspc etter en tid.

 

Og lisensen koster jo langt mer :)

Lenke til kommentar

Eeeeeeh, Windows 2003 er kjappere enn XP. Du trengere ikke å gjøre om så mye på Windows 2003 for at den skal fungere like bra som XP. De jeg kjenner som har Windows 2003 nå bruker Windows 2003 på desktop maskiner og de klarer spill og multimedia fint de.

Eneste at du må passe på at du kan ikke hive inn hvilken som helst Sikkerehtspakke/Antivirus/Brannmur på Windows 2003 da.

Du kan f. eks ikke installere Norton Internet Security, PC-Cillin Internet Security, eller Panda Internet Security.

Derimot fungerer både NOD32, OutPostProFirewall godt sammen. Og AVG og SygateFirewall fungerer også bra på Windows 2003.

 

 

Joda. Lisensene er jo dyrere på Windows 2003. Hva trodde dere a? :p

Det er jo en Server Windows.

Lenke til kommentar

Om det er 3 år siden du instalerte XP, er det på tide med en reinstall.

Det er sånn det er, og det må vi bare leve med.

 

2003 adv server går rent og pent på en p3 800 her, så den krever ikke så mye. Men anbefaler ikke server software på annet enn en server, da du har begrensninger i 2003 i forhold til xp.

 

Legg inn igjen xp, lag et image av instalasjonen, og du kan legge inn igjen en fresh kopi på 15-20 min når den krasjer ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...