Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Mercedes CLK 230/200 K


Anbefalte innlegg

Hei

 

Driver fortiden å jobber og sliter for å spare penger til bil. Har flere biler jeg vurderer og en av dem er Mercedes CLK. Vet ikke helt hva makspris jeg skal legge meg på blir enda. Må selvsagt låne endel også. Lurer derfor på om noen her har noen erfaringer med denne biltypen? Hva bør man se etter og finnes det kjente feil på disse bilene?

 

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vært en del rustproblemer på denne generasjonen Mercedes, men er ikke sikker på om dette gjelder CLK'en også. Sjekk i alle fall godt!

 

Det er vel for det meste E-klassen som har hatt mye problemer med rust. Spesielt i dører og bagasjeluke. Det påstås å være pga en konstruksjonsfeil i karosseriet. Men MB har jo rustgaranti, husker ikke på hvor mange år, men på nyere biler skal det ihvertfall ikke være noe problem.

 

Til trådstarter...sjekk på div merce-forumer, f.eks mercefreaken.com, der finner du mye om akkurat dette.

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Har vært en del rustproblemer på denne generasjonen Mercedes, men er ikke sikker på om dette gjelder CLK'en også. Sjekk i alle fall godt!

 

Det er vel for det meste E-klassen som har hatt mye problemer med rust. Spesielt i dører og bagasjeluke. Det påstås å være pga en konstruksjonsfeil i karosseriet. Men MB har jo rustgaranti, husker ikke på hvor mange år, men på nyere biler skal det ihvertfall ikke være noe problem.

6582111[/snapback]

Hehe, VEL.

 

Den gamle E-klassen har store problemer med dette, stemmer det. Men vi ser daglig også andre Mercedes fra denne tiden som sliter med rustproblemer, spesielt C-klassen fra samme periode som E-klassen vi snakker om. CLK har jeg som sagt ikke sett for mye til, men jeg regner med at det kan være et problem på disse bilene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...