Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Detter ut, og portforward problemer..


Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg har adsl2+ fra et lokalt nett selskap. Modemet har innebygget router (Westell 6200), jeg har sett på Westell sine sider og de har ikke support for modemet lenger (weee). Kobler til via PPPoE, og har kabel rett til pc'en.

 

Tingen er, når jeg forwarder portene så "åpner" de seg ikke til meg. Har kjørt diverse program for å teste dette, merker det også på DC++ og andre programmer. Når jeg kjørte beta versjonen av Vista gikk alt på skinner, dc ville gå i Active mode osv. Men når jeg gikk tilbake til Xp så vil aldri DC++ i active lenger, aldri ha villet det heller.

 

Trykte på reset knappen på modemet, og satt opp forwardingen igjen. Men samme problemet.

 

Så, jeg spiller en del cs. Der ser portene ut som de blir forwardet, ikke noe loss eller choke. Men når jeg åpner mange internett sider, chatter og laster ned noe så stopper alt opp, så kommer det opp en melding om at internett kabelen er koblet i fra. 10 sekunder seinere så er kabelen koblet til, og 10 sekunder seinere så fungerer nettet igjen. Men i løpet av denne perioden kan jeg gå inn på modemet mitt, og der står det at internett koblingen er oppe og går. Dette skjer aldri når jeg spiller.

 

Så er det noe galt med min xp versjon, og noen som forstår problemet mitt?

Altså

1. Får ikke forwardet portene skikkeligt

2. Kobler seg til og i fra :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...