Gå til innhold

Animering av togtur på Europa-kart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp kommet hjem fra en måneds lang Interrail togtur, og skal nå i fatt med å redigere alt som ble filmet. I den anledning lurte jeg på om noen kunne være interssert i å animere togturen på et Europa-kart. Vet at dette er et skudd i blinde, men hadde satt voldsom pris på det :innocent:

Håper det er noen giverlystne der ute :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Meiner du å ha ein strek som teikner opp ruta toget? Om du seier korleis ruta var kan eg sjå på det. Skader ikkje om du finn eit brukbart Europa-kart i stor oppløysning heller.

6574340[/snapback]

Hei!

Takk for at du gidder å prøve :)

Legger ut to bildefiler. Det er det samme bildet, men det ene er tuklet med slik at det viser ruten og en liten forklaring. :thumbup:

post-48786-1154106096_thumb.jpg

post-48786-1154106118_thumb.jpg

Skrevet (endret)

Vil du ha begge på same video altso? Eller eit klipp for kvar rute?

Edit: Eller eg kan prøve å dele skjermen i to, slik at begge rutene vert vist samtidig, men på kvart sitt kart.

Endret av incanus
Skrevet
Vil du ha begge på same video altso? Eller eit klipp for kvar rute?

Edit: Eller eg kan prøve å dele skjermen i to, slik at begge rutene vert vist samtidig, men på kvart sitt kart.

6574609[/snapback]

Hadde vært helt fint om du hadde det fått dem på samme kart :)

Skrevet
Gløymde ein liten sak: Vil du ha den i 4:3 eller 16:9 (widescreen)?

6574664[/snapback]

Vi har ikke filmet i widescreen, så 4:3 hadde vært kjempefint :)

Skrevet
Her er to utkast. Eit slik du sa, med begge på same kart, og eit slik eg foreslo, med skjermen delt i to. Du får vurdere sjølv kva som ser best ut. Eg skal fikse litt på rutene, so dei vert litt finare (ikkje so "kantete"), og til sist eksportere i betre kvalitet. Er det nokon endringar du vil ha, berre sei ifrå.

6575084[/snapback]

Hei!

De ser helt fine ut begge to:) Det var noe i farten jeg glemte å fortelle:

Ved to tidspunkter må strekene være på samme sted. Jeg legger til en oppdatert map rute.jpg, så om du gidder hadde det vært flott. Takk for hjelpen :)

Skrevet
Offtopic, kva plass likte du best? Ser du var i Budapest, det var min interrailfavoritt.

6576529[/snapback]

Hmm.. litt vanskelig å svare på ettersom vi bare kjørte tog gjennom byen:P

Det nærmeste jeg kommer vel Praha, og der var det veldig fint:)

Hadde eller flere dagers stopper i Italia, Kroatia og Bulgaria. Kroatias øyer anbefales :)

Skrevet
Offtopic, kva plass likte du best? Ser du var i Budapest, det var min interrailfavoritt.

6576529[/snapback]

Hmm.. litt vanskelig å svare på ettersom vi bare kjørte tog gjennom byen:P

Det nærmeste jeg kommer vel Praha, og der var det veldig fint:)

Hadde eller flere dagers stopper i Italia, Kroatia og Bulgaria. Kroatias øyer anbefales :)

6576565[/snapback]

post-48786-1154127922_thumb.jpg

Skrevet
Kven av dei vil du ha då? Den du vel vert truleg ikkje lasta opp før i morgon kveld, då eg skal vere borte store deler av morgondagen.

6576613[/snapback]

Alt i ett hadde vært helt fint. Går bra at det ikke er klart til i morgen, du trenger ikke å stresse med ded. Tror ikke jeg begynner redigeringen før søndag for da har jeg hangover etter lørdagen :!:

• 1 måned senere...
Skrevet

Er fullt klar over at dette er en litt gammel tråd, men alikevell. Jeg skal forsøke meg på nogenlunde det samme og trenger i den forbindelse et kart som dekker alt fra Oslo til Krakow og omhegn. Kan noen hjelpe meg med å finne/komme med tips til hvor jeg kan få tak i et kart av overnevnt dimensjon?

Mads

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...