Gå til innhold

Begynne å spille igjen?


Anbefalte innlegg

Jeg har mange mange mange kompiser som spiller wow, men ingen av dem er avhengige, men ingen av dem er heller i aq40 grinde guilds som gjør naxx osv, bare mc, zg aq20, kanskje litt bwl.

 

Jeg synest at når fok spørr om de skal starte med wow og folk sier: neineinei du kommer bare til å bli avhengig er dette latterlig. Er ikke alle som er så svake psykisk de ikke får til slutte/spille normalt.

 

WoW har hittil vert en bra opplevelse for meg, har vell ca 35 dager played siden spillet kom ut, så har ikke spillt i noen stor guild, eneste 1 zg run :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel egentlig ikke noe å si hvilken instancer du farmer genetex... si du er i Naxx guild da...

 

Gå ut å ha det morro, tren etc... til da raid starter, eventuelt få invite til raid, gjør raidet... kjøra på liksom... vist du ikke får inv, så kan du jo bare ringe noen venner og gå ut igjen...

 

Selv spiller jeg wow, trener hver dag, er ute med kamerater, er å bader så å si hver dag... skjønner ikke problemet jeg...

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med og logge ut av azeroth. Blizzard oppfordrer jo til det. Jeg syns faktisk ikke at det var så gøy å spille at jeg må soille hele tiden. Jeg spiller bare med det håpet at det blir gøyere etterhvert.

6586167[/snapback]

 

 

Du får se hva expansion har i vente da , vettu ;)

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke wow da, men har veldig lyst. Tør ikke helt å begynne for jeg er en sånn svak sjel som ikke klarer å rive meg løs.

" Må bare gå opp en level, bare litt mer gull, bare litt mer ditt og litt mer datt."

Det er altid sånn med meg at når jeg først begynner på noe så går jeg inn for det med hele sjelen.

Viss jeg skulle spilt wow så hadde blitt med innstillingen å bli best på færrest mulig dager, og det blir du jo ved å queste og grinde i et sett, leeeenge. :(

Næh, tror jeg skal holde meg til gitaren eg. :love:

Lenke til kommentar

Hvor patetisk går det ann å bli? Dette er et spill.

Jeg spiller selv WoW, men det blir 1 time her og 1 time der.

Kjenner selv en som er helt opphengt i dette spillet. En voksen mann på snart 30år, som ikke har tid til å jobbe eller noe. Sitter oppe hele natten og ser knapt andre folk. Har fristet å sabotere nettet hans, men da hadde vel han gått i oppløsning.

 

Hva er poenget? Sett det litt i perspektiv og se hva en virkelig gjør i et slikt spill.

 

Løpe rundt, hakke løs på noen monster, få loot, selge det osv. om og om igjen. Og dette foretrekke noen av dere heller en å komme dere ut, være sosial og evt, få seg en dame. SKJERP DERE.

 

Hvorfor spiller jeg selv dette da? WoW er hel ok det og det er en avanser form for chatting. Og man kan være sosial i WoW, men som i alt annet, begrenser man dette.

Lenke til kommentar
Hvor patetisk går det ann å bli? Dette er et spill.

 

Myntautomater er også bare et spill, men mange mennesker har fått ødelagt livet sitt for det.

 

Dersom du ikke føler at du har kontroll på spillingen din så bør du gjøre noe med det før det er for sent.

 

Å snakke nedsettende om mennesker som er syke p.g.a. spilling er dårlig oppførsel.

Lenke til kommentar

Dersom du fortsatt tror at du kommer til å spille for å stige i gradene i PvP hadde jeg latt være. De er jo akkurat slik som det å levle fra 1-60, det går raskt helt i begynelsen, men senere tar det lenger og lenger tid. Dersom du vil spille for å chatte med folk i guilden og gjøre et par quester eller en instance nå og da, så er det nok lettere å ha kontroll på spillinga. Man kan alltid få bedre utstyr og ranker i dette spillet, men om da får man jo ikke gjort noe annet.

 

Selv spiller jeg mest pga det sosiale, vi har en veldig koselig guild der vi chatter og quester sammen. Jeg vet at jeg trolig aldri får det beste utstyret eller de høyeste gradene, men det gjør ingenting. Er level 60 og det er mer en bra nok for meg:) Synes lavt level er like gøy også:)

 

Kanskje du kan starte en ny karakter? Men om du ikke tror du klarer å sette grenser for spillinga hadde jeg latt være. Hele spillet er jo basert på belønning, og det er en effektiv måte til å få folk til å ville spille mest mulig...

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar

Spiller den del selv, og kasnkje litt for mye, skulle ha tatt meg fri et par kvelder iallefall.. Men spillinga mi går ikke utover jobb iallefall, Guildet jeg er i gjør kun ZG og litt AQ20.

 

Hadde en som var jævla hypp på å farme 8000 Dark iron ore +++ for å kitte MT og noen OT's for MC, var helt på tullet... Han ble dissa og forlot guildet..

Guildet er basert på sosiale bånd, og ikke trangen etter å farme MC osv.

 

Om man ikke joiner et BWL/1337 guild, så tror jeg ikke det skal være noe problem å holde seg i skinnet...

Lenke til kommentar
Jeg slutta å spille WoW for ca. 4 måneder siden. Jeg slutta fordi jeg ikke takla spillet særlig bra, og jeg begynte å spille mer og mer, og jeg brydde meg heller lite om det som skjedde rundt meg. Jeg var guild master i et ganske respektabelt guild (vi var vel første på serveren til å cleare hele Ahn Qiraj). Etterhvert utviklet jeg store søvnproblemer. Jeg satt oppe hele natta bare for å pvp'e. Målet var rank 14. Jeg kom meg aldri lenger enn 13, men det er jeg forsåvidt bare glad for. Jeg skal ikke gå i detaljer, men etterhvert fikk jeg store problemer som følge av spillingen min. Bare for å nevne noe; jeg mista mange venner fordi jeg alltid sa nei når de ville finne på noe, jeg ble deprimert, jeg fikk store søvnproblemer..

 

MEN - nå har jeg klart å la være å spille i 4 mnd, og jeg klarer meg ganske greit. I det siste har jeg kjedet meg litt, så jeg vurderer å begynne å spille litt igjen. Jeg bare lurer, tror dere jeg kan klare å begynne å spille igjen uten å falle i det samme mønsteret som jeg gjorde forrige gang?

6572156[/snapback]

 

Jeg har en historie som kan ligne din, min erfaring er at det er bare til å begynne på igjen. Det er gøy å spille litt iblant, men jeg liker ikke å bruke mye tid på det, og for meg betyr det en time eller to i slengen noen dager i uken.

Lenke til kommentar

Amon arth: Spis en banan.

 

Trådstarter, orket ikke lese wall of text, men fikk med meg at det var noe om at en ny character ville gjøre at spillestilen din kunne utvikle seg i samme negative mønster som den forrige. Advice: Bare start en ny og kos deg med lvlinga. Start på en ny PvE server uten ganking og kos deg ;p.

Lenke til kommentar

Tror faktisk det er flere enn man tror som sitter med dette problemet, og eg synes det blir litt for feigt å bare komme med en "du bør legges inn eller gå til psykolog"-kommentar. Man bør strengt tatt vente med å dømme folk før man har vært i samme situasjonen selv.

 

Men uansett. Eg har ingen problemer med å se det litt syke i situasjonen. Det er jo skummelt når et spill skal styre kverdagen til en person så til de grader.

 

Jepp.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt i en av de store guildene og var ganske aktiv helt frem til mai-juni, da bestemmte jeg meg for å slutte/ta en lang pause.

Etter ca. en måned pause hadde de fleste hørt at jeg hadde 'slutta' så da fikk jeg ett bud på 5000kr for accounten min og etter litt tenking sa jeg at det var greit.

Jeg fikk omsider de 5000 på konton min og var happy, så en dag spurte jeg bare han som kjøpte den om hvordan det gikk, jeg fikk høre at han ikke brukte den og jeg var ivrig på å spørre om jeg kunne få den tilbake for 2000, og han sa ok.

Men etter mye tenking bestemmte jeg meg for at jeg aldri skulle starte å spille dette avhengighets spillet igjen.

Nå ca. 2 måneder etter jeg slutta har jeg fortsatt litt lyst på fortsette å spille siden jeg ikke har noe å gjøre fram til skolen starter, men jeg har bestemmt meg for at jeg ikke skal starte å spille igjen med tanke på skolen + jeg skal starte å trene litt utover høsten.

Så anbefaler deg og ikke å starte igjen.

Lenke til kommentar
kan være lurt å holde seg litt unna end-game guilds, de kan være litt kravstore ovenfor hvor ofte du skal være pålogget. hvis du holder deg til pvp, slipper du de helt store kravene til tid online

6622297[/snapback]

Noen av oss trener, studerer med gode resultater OG spiller wow.. ;) Det er null problem å være med i en guild der man kjører 1-2 raid i uka og samtidig ha et fint og aktivt liv.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...