llefstad Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Hei, jeg har netopp anskaffet meg en dell latitude d420 og har tenkt å være bevisst på hvordan jeg bruker batteri/lader. Hva er best for batteriet, lade helt opp og trekke ut laderen, gå tomt, lade på nytt? Eller er det best å bruke laderen/strømforsyningen så mye som mulig?
mandela Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 (endret) langsiktig tror jeg ikke det spiller noen rolle, det finnes fordeler og ulemper både med å ha 100% ladet som standard og å lade den helt ut, les her: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ion_b...y#Disadvantages se også avsnittet "Guidelines for prolonging Li-ion battery life" under Endret 27. juli 2006 av modellmakt
k-orm Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Alle bærbare bruker Lithium-ion, eller Lithium-polymer batterier, slike batterier skal aldri lades helt ut, noe den innebyggde elektronikken beskytter mot. Siden det heller ikke kan overladdes, kan du bare la strømforsyningen/ladderen stå i hele tiden når du er hjemme. Hvis du vil spare støm (og det vil du?), drar du ut støpsele i veggen når du ikke bruker maskina. Du kan lese mer om Lithium baterier her, og her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå