Gå til innhold

Kentsfield hand on.. Testing og resultater!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For øyeblikket leder VR-Zone med 16181 poeng, C2D @ 4589MHz, 7900GTX SLi på nF590 I.E ref. sample

6665373[/snapback]

 

Kunne jo blitt en fin liten knusing av denne rekorden vis Stoolman hadde fått opp CF på X1900XT korta evt Quad SLI 7950GX2 med den nye drivern, har hørt mye bra om den.

6665551[/snapback]

 

Vel, jeg kan fortelle deg at den nye driveren til 7950GX2 er like rævva som den forrige...

Lenke til kommentar

Enlitn ting det lures på..vil AMD's løsning med separate prosessorer/cacher/bussr med tilhørende lavere latens og kortere instruksjonssett med raskere minnetilgang kompensere for økt båndbredde?

Hva som slippes når i forhold til ES behøver ikke ha så mye med saken å gjøre for den del, kan tenkes at det er en grunn til at AMD holder korta tett til brystet for tia. Tross alt noen mnd til produktet slippes, mulig at AMD ikke har vært like rundhåndet med sine nyvinninger?

Edit: Jeg har alltid Leif på besøk :fun:

Endret av LYStGASS
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lurer på noe ang. Kentsfield. Når prosessoren kommer, så vil den mest sannsynlig bli oppgradert i MacProen. Jeg skal kjøpe den over sommeren, det er derfor jeg lurer;

 

Toppmodellen skal ha hastighet på 2.66 GHz og det er på hver kjerne sant? Siden det er fire kjerner vil man til sammen ha 10,64 GHz. Når man i Mac Pro har TO av dem så blir hastigheten på 21,28 GHz? (!)

 

Det er jo sykt...

Lenke til kommentar
Toppmodellen skal ha hastighet på 2.66 GHz og det er på hver kjerne sant?

Det stemmer. Alle kjernene går på 2,66GHz.

 

Siden det er fire kjerner vil man til sammen ha 10,64 GHz.

Nei. Man kan ikke legge sammen på den måten. Det er som kjent 60 minutter per time om man ser på klokka. Om man har to klokker så betyr ikke det at det blir 120 minutter per time og fire klokker gir ikke 240 minutter per time.

 

Når man i Mac Pro har TO av dem så blir hastigheten på 21,28 GHz? (!)

7005853[/snapback]

Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...