Gå til innhold

Fjernkontroll til Plasma tv slutter å fungere


Anbefalte innlegg

Etter alt fra 30 minutt til 2 timer så kan fjernkontrollen + kontrollene på plasmatv slutte å fungere.... det går i lås.... Så jeg må ta ut kontakten for å få den til å fungere igjenn.... er det noen som vet hva årsaken kan være? Har LG 42" type: 42PX4RV

 

Fikk tv i dag...så dette problemet har vært i hele dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter alt fra 30 minutt til 2 timer så kan fjernkontrollen + kontrollene på plasmatv slutte å fungere.... det går i lås.... Så jeg må ta ut kontakten for å få den til å fungere igjenn.... er det noen som vet hva årsaken kan være?  Har LG 42" type: 42PX4RV

 

Fikk tv i dag...så dette problemet har vært i hele dag.

6556125[/snapback]

Siden det er tv'en du skrur av og på går jeg ut i fra at det er mottakeren eller evt. prosessoren i tv'en som ikke er helt god. For å teste fjernkontrollen kan du gjøre sådan:

 

Ta et kamera eller en kameramobil og rett søkeren mot ir-senderen på fjernkontrollen. Så trykker du på en random knapp (samme hvilken). Hvis det lyser blått/hvit fra senderen vet du at den fungerer.

 

På denne måten kan du se om det er fjernkontrollen eller tv'en som er problemet.

post-35821-1153873924_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Med en gang jeg så emnetittelen tenkte jeg at jeg skulle svare det EvoZ svarte, men jammen var ikke han like glup, gitt. Hvis du ser at den sender IR-signaler som vist på bildet ovenfor så er det mottakeren som har influensa. Du nevner også at knappene på selve apparatet ikke gir respons, så da er nok fjernkontrollen utelukket uansett. Send TVen til meg, så skal jeg fikse den for et moderat beløp :)

 

Hvis du mener at du fikk TV-apparatet i dag, så er det klart en garantisak. Det burde det være uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...