Gå til innhold

Trenger kritikk av side for klient


Anbefalte innlegg

hei!

 

Designer for tiden en side for en klient, og jeg trenger litt kritikk og noen pekepinner før jeg eventuelt gjør den presentabel for dem.

 

Jeg vet siden har noen få display-errors i Opera / IE men det holder jeg på med å fikse nå. Siden funker perfekt i Firefox.

 

På forhånd takk! =)

 

klikk her

Endret av Dustwave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville lagd det lyseblå feltet rundt logoen litt høyere slik at logoen fikk mer luft over og under seg... bare noe sånt som 5-10 punkter ekstra over og under logoen, ellers er det en kjempegrei side

6554368[/snapback]

Second that bigtime. 10px padding oppe og nede bør være minimum :yes:

 

Jeg ville fjernet hover-effektene på bildene, da de ikke kan klikkes på.

6557420[/snapback]

Second that bigtime. HATER hover-effekter på ting som ikke er linker.

 

Du burde også få inn en preload elns av hover-bildene i menyen. Det er en liten treghet der første gang man går inn på siden.

 

 

Validation failed, btw :)

Lenke til kommentar
Du bør senke "Om MI, Medlemmer" osv. ned til den litt mørkere linja.

6559133[/snapback]

Ikke enig.

 

Linkene burde ha vanlig underline, prikkene får dem til å se ut som acronym/abbr.

 

Synes egentlig det ser bra ut med Georgia og Verdana brukt på den måten du har gjort.

 

Om det store bildet øverst er der fast, ville jeg ha endret litt på fargene slik at de er mer like fargene på resten av sida. Variations i Photoshop kan være nyttig.

 

De lange linjene kan være vanskelige å lese. Det stiller i alle fall krav til hyppige underoverskrifter. Kanskje kunne det være en idé å gjøre linjene kortere, eventuelt bruke inn to spalter (en for tekst og en for bilder?).

Lenke til kommentar
Om du bytter ut lorem ipsum med ekte tekst fra Moss industriforening, vil designet bli enda mer tiltrekkende. "Svada" kan gjerne forvirre en klient, og ikke bli overrasket om du får spørsmål om hva teksten gjør der.

6554711[/snapback]

Poenget med lipsum er jo egentlig at man kun skal fokusere på designet og ikke teksten, men som du sier, så blir uvitende kunder fort forvirra og lurer på "hva den latinske teksten gjør der?".

 

Synes designet er helt greit, men avsnitt på web bør være mye kortere. Du har også mye plass på forsiden at du sikkert fint kunne kjørt "5 siste" opp på siden i steden. De færreste kjører 1600 vertikale piksler...

 

Hover på ting som ikke kan trykkes på er fy. Ikke for å forsvare det, men for en del utviklere tror jeg det er ganske heldig at IE 6 <= ikke støtter :hover på annet en a-elementer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...