Gå til innhold

Bærbar til skolen!


kanne

Anbefalte innlegg

Det kan jeg godt! :)

 

Kan begynne med Software Assurance(SA):

SA er et "lisensprogram" fra Microsoft, som gir de som har det rett til oppgradering til nyere versjoner. Dette betyr for dette tilbudet at du har mulighet til å oppgradere GRATIS til alle windows og Office versjoner som kommer de nærmeste 3 årene(veldig aktuelt nå som Vista kommer). Dette er jo selvfølgelig verdt ganske mye penger... Dette er veldig enkelt forklart, er på jobb og burde jobbe med disse greiene, ikke sitte her å fortelle om dem... :p

 

Onsite Garanti:

Dette betyr rett å slett at det kommer en Lenovo sertifisert reperatør, enten fra lenovo selv eller fra en autorisert partner, neste arbeidsdag og fikser PCen. Du vil dermed ikke trenge å levere eller sende inn PCen din. For det meste må nok teknikeren ta med seg maskina, men de kommer normalt tilbake INNEN arbeidsdager. De bruker IBM's service system, som har blitt kåret til verdens beste mange ganger av frittstående analyseselskaper.

 

Disse to tingene er etter min mening verdt ganske mye for en bruker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermen er jo helt grei, det er jo standard oppløsning og widescreen. Tror ikke du skal bekymre deg så mye om den.. :)

6553972[/snapback]

 

Helt klart, det er også som sagt veldig lite lysgjennomskinn og god fargegjengivelse, noe som også teller...

 

Har lagt merke til at det er voldsomt mange tråder om denne PCen nå. Er det interesse for å få laget en skikkelig info tråd om denne, og er det noen som eventuelt er intressert i å hjelpe meg litt? Jeg sitter med tilgang på utrolig mye info på jobb, og kan vel sikkert skaffe en sånn maskin til en enkel test om ønskelig...

Endret av GA
Lenke til kommentar
Skjermen er jo helt grei, det er jo standard oppløsning og widescreen. Tror ikke du skal bekymre deg så mye om den.. :)

6553972[/snapback]

 

Helt klart, det er også som sagt veldig lite lysgjennomskinn og god fargegjengivelse, noe som også teller...

 

Har lagt merke til at det er voldsomt mange tråder om denne PCen nå. Er det interesse for å få laget en skikkelig info tråd om denne, og er det noen som eventuelt er intressert i å hjelpe meg litt? Jeg sitter med tilgang på utrolig mye info på jobb, og kan vel sikkert skaffe en sånn maskin til en enkel test om ønskelig...

6553979[/snapback]

 

Du hadde vært helten vår...iallfall min, vis du gjorde det! :)

Lenke til kommentar

Lenovo/IBM er kjent for god byggekonstruksjon på sine bærbare. Robust og faktisk ganske fine specs på den maskinen. Greit nok at maskiner som Whitebox gir mer for pengene, men der er det også innskrenket på alle komponenter som sitter i maskinen.

 

Det eneste dumme med den maskinen er oppløsningen på skjermen.

Lenke til kommentar
Lenovo/IBM er kjent for god byggekonstruksjon på sine bærbare. Robust og faktisk ganske fine specs på den maskinen. Greit nok at maskiner som Whitebox gir mer for pengene, men der er det også innskrenket på alle komponenter som sitter i maskinen.

 

Det eneste dumme med den maskinen er oppløsningen på skjermen.

6557755[/snapback]

 

Ja, det er først og fremt skjermen som får meg til å tvile! Og prisen da..men jeg skjønner jo etterhvert at de fleste mener at den er verdt det!

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg tar det tilbake :p Prisen er slettes ikke verst.

6553724[/snapback]

 

 

Skjermen er jo helt grei, det er jo standard oppløsning og widescreen. Tror ikke du skal bekymre deg så mye om den.. :)

6553972[/snapback]

 

Helt klart, det er også som sagt veldig lite lysgjennomskinn og god fargegjengivelse, noe som også teller...

 

Har lagt merke til at det er voldsomt mange tråder om denne PCen nå. Er det interesse for å få laget en skikkelig info tråd om denne, og er det noen som eventuelt er intressert i å hjelpe meg litt? Jeg sitter med tilgang på utrolig mye info på jobb, og kan vel sikkert skaffe en sånn maskin til en enkel test om ønskelig...

6553979[/snapback]

 

Du hadde vært helten vår...iallfall min, vis du gjorde det! :)

6556282[/snapback]

 

Helten vår! Hehe, begynner på NTNU nå jeg og (Ingeniørvitenskap & IKT), og lurer dermed på det samme tilbudet. Hvordan vil denne maskinen bli å spille på? Regner med at det vil bli litt dataspilling på hybelen, hehe. Bl.a. TES:Oblivion, wow, bf2, etc.

Jeg må ut med 10.500,- for Z61t.

 

Men jeg har også fått tilbud om å kjøpe ThinkPad T60 for 12.600,-, også fra NTNU, med samme Microsoft campusavtale som den andre. Men er usikker på skjermkortet.

 

Hvilken bør jeg velge? Eller bør jeg evt. kjøpe en annen? Etter å ha lest litt rundt på forumet lurer jeg litt på Zepto Znote 6214W, da litt "buffed up".

 

Edit: Er det ikke bluetooth på den Znote'n jeg nevnte? Isåfall er denne et alternativ: http://netshop.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...4878&plid=34878

Endret av Bunder
Lenke til kommentar
[Helten vår! Hehe, begynner på NTNU nå jeg og (Ingeniørvitenskap & IKT), og lurer dermed på det samme tilbudet. Hvordan vil denne maskinen bli å spille på? Regner med at det vil bli litt dataspilling på hybelen, hehe. Bl.a. TES:Oblivion, wow, bf2, etc.

Jeg må ut med 10.500,- for Z61t.

 

Men jeg har også fått tilbud om å kjøpe ThinkPad T60 for 12.600,-, også fra NTNU, med samme Microsoft campusavtale som den andre. Men er usikker på skjermkortet.

 

Hvor har du fått tilbud om T60'en til 12600 (om du har en link)? Er det instituttet, eller var du i kontakt med Orakel-kontoret? 12.6k for en T60 med samme software-pakke som skoletilbudet til NTNU virker som en konge avtale.

Lenke til kommentar
Hvor har du fått tilbud om T60'en til 12600 (om du har en link)? Er det instituttet, eller var du i kontakt med Orakel-kontoret? 12.6k for en T60 med samme software-pakke som skoletilbudet til NTNU virker som en konge avtale.

6587965[/snapback]

 

Stod i det brevet jeg fikk fra NTNU. Finner ikke strømkabelen til scanneren akkurat nå, men kan scanne det inn så snart jeg finner den.

Lenke til kommentar
Hvor har du fått tilbud om T60'en til 12600 (om du har en link)? Er det instituttet, eller var du i kontakt med Orakel-kontoret? 12.6k for en T60 med samme software-pakke som skoletilbudet til NTNU virker som en konge avtale.

6587965[/snapback]

 

Stod i det brevet jeg fikk fra NTNU. Finner ikke strømkabelen til scanneren akkurat nå, men kan scanne det inn så snart jeg finner den.

6593852[/snapback]

 

Det hadde vært supert om du kunne gjøre det. Eventuelt om du kan sende det som PM om det er for stort til å legge på forumet :)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gå for en Macbook? Passer perfekt for de tingene du sier du har behov for :)

 

8827,- for den rimeligste modellen på  Applestore (studentpris) i tillegg til at du får med en gratis iPod Nano pga sommerkampanjen  :)

6593979[/snapback]

 

Hørtes fint ut med en gratis iPod, men tror jeg vil holde meg til en helt vanlig bærbar pc. :hmm:

Lenke til kommentar
Hvor har du fått tilbud om T60'en til 12600 (om du har en link)? Er det instituttet, eller var du i kontakt med Orakel-kontoret? 12.6k for en T60 med samme software-pakke som skoletilbudet til NTNU virker som en konge avtale.

6587965[/snapback]

 

Stod i det brevet jeg fikk fra NTNU. Finner ikke strømkabelen til scanneren akkurat nå, men kan scanne det inn så snart jeg finner den.

6593852[/snapback]

 

Det hadde vært supert om du kunne gjøre det. Eventuelt om du kan sende det som PM om det er for stort til å legge på forumet :)

6593983[/snapback]

 

Meget mulig det kun gjelder for Ingeniørvitenskap & IKT-linja. Men uansett, hvordan er T60 å spille på, spillene jeg nevnte i en tidligere post. Men her er ihvertfall brevet. I tillegg til dette fikk jeg den artikkelen fra psdata som jeg linket til tidligere.

 

post-57154-1154431971_thumb.jpg

 

post-57154-1154431984_thumb.jpg

Endret av Bunder
Lenke til kommentar

Meget mulig det kun gjelder for Ingeniørvitenskap & IKT-linja. Men uansett, hvordan er T60 å spille på, spillene jeg nevnte i en tidligere post. Men her er ihvertfall brevet. I tillegg til dette fikk jeg den artikkelen fra psdata som jeg linket til tidligere.

 

6595276[/snapback]

 

Gjelder nok bare IKT og IVT. T60 er flaggskipet til Leonovo i business-klassen. Send en mail til han østbye og hør om hvilket skjermkort som sitter i pcen. Dersom det er et brukbart skjermkort (X1400 og oppover) kan den trygt brukes til spill :)

 

Sjekk også den andre tråden som omhandler Z61.

 

Såvidt jeg vet kommer T60 med enten GMA950 eller ATI X1400 eller x1600. Om det er en av de to siste er det massevis til spilling. GMA950 er nok ikke det beste valget, men fungerer visstnok tilfredstillende til 2D spill.

 

edit: la til siste avsnitt og fjernet litt sitat.

Endret av DGR
Lenke til kommentar

Meget mulig det kun gjelder for Ingeniørvitenskap & IKT-linja. Men uansett, hvordan er T60 å spille på, spillene jeg nevnte i en tidligere post. Men her er ihvertfall brevet. I tillegg til dette fikk jeg den artikkelen fra psdata som jeg linket til tidligere.

 

6595276[/snapback]

 

Gjelder nok bare IKT og IVT. T60 er flaggskipet til Leonovo i business-klassen. Send en mail til han østbye og hør om hvilket skjermkort som sitter i pcen. Dersom det er et brukbart skjermkort (X1400 og oppover) kan den trygt brukes til spill :)

 

Sjekk også den andre tråden som omhandler Z61.

 

Såvidt jeg vet kommer T60 med enten GMA950 eller ATI X1400 eller x1600. Om det er en av de to siste er det massevis til spilling. GMA950 er nok ikke det beste valget, men fungerer visstnok tilfredstillende til 2D spill.

 

edit: la til siste avsnitt og fjernet litt sitat.

6595394[/snapback]

 

Ifølge artikkelen som var lagt ved så har den ATI Mobility Radeon X1300 m/64MB dedikert grafikkminne. 64 virker så lite synes jeg, kan jeg spille f.eks. TES: Oblivion med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...