Gå til innhold

Gode utesteder for 18-åringer i Oslo


Riggs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare lurer, hvordan er folk på å sjekke alder og sånn på disse utestedene? Jeg regner jo med at det er ganske strengt, men hvis man f.eks. er 17 år og ser ganske voksen ut, er det da mulig å komme inn?

 

Jeg bare spør av ren nysjgerrighet. Har vært i utlandet og kommet inn flere steder med 18 og 20 årsgrense sammen med andre, men regner med at det er litt strengere i Norge og da spesielt i Oslo.

Lenke til kommentar
Bare lurer, hvordan er folk på å sjekke alder og sånn på disse utestedene? Jeg regner jo med at det er ganske strengt, men hvis man f.eks. er 17 år og ser ganske voksen ut, er det da mulig å komme inn?

 

Jeg bare spør av ren nysjgerrighet. Har vært i utlandet og kommet inn flere steder med 18 og 20 årsgrense sammen med andre, men regner med at det er litt strengere i Norge og da spesielt i Oslo.

6556793[/snapback]

Det varierer jo litt fra ukedag til ukedag, utested til utested, om du er jente eller gutt, om dørvakta liker deg, og så videre.

Men generelt sett så ville jeg anta at du kommer lenger med storebror/storesøsters legg enn å prøve å håpe på at du slipper inn.

Midt i uken så er det selvfølgelig ikke like mange dørvakter ute da...

Lenke til kommentar
Bare lurer, hvordan er folk på å sjekke alder og sånn på disse utestedene? Jeg regner jo med at det er ganske strengt, men hvis man f.eks. er 17 år og ser ganske voksen ut, er det da mulig å komme inn?

 

Jeg bare spør av ren nysjgerrighet. Har vært i utlandet og kommet inn flere steder med 18 og 20 årsgrense sammen med andre, men regner med at det er litt strengere i Norge og da spesielt i Oslo.

6556793[/snapback]

Det varierer jo litt fra ukedag til ukedag, utested til utested, om du er jente eller gutt, om dørvakta liker deg, og så videre.

Men generelt sett så ville jeg anta at du kommer lenger med storebror/storesøsters legg enn å prøve å håpe på at du slipper inn.

Midt i uken så er det selvfølgelig ikke like mange dørvakter ute da...

6556852[/snapback]

Ok, bare kjipt at jeg har en lillebror og ikke storebror... :(

Lenke til kommentar
Bare lurer, hvordan er folk på å sjekke alder og sånn på disse utestedene? Jeg regner jo med at det er ganske strengt, men hvis man f.eks. er 17 år og ser ganske voksen ut, er det da mulig å komme inn?

6556793[/snapback]

Stikk på Blitz der slipper du inn og de selger alkohol til alle..

Lenke til kommentar
er det noen av disse utestedene med 18års grense, som faktisk selger sprit?

6551861[/snapback]

 

Blue Monk har en tendens til å selge sprit til folk under 20, hvis du er litt kompis så slipper de deg inn oppe. Var sånn før værtfall.

 

Lille Laila er (heldigvis) lagt ner.

6555456[/snapback]

 

:cry: seriøst? Dårlig greier...Lille Laila var perfekte fårsche stedet...før klokka 5 så fikk vi pilsen til 15 spenn...helt vilt...25 etter klokka 5 trur jeg det var...

 

R.I.P Lille Laile , den mest lugubre bula (utenom Bistro'n i Gamlebyen) på østsia av elva.

Lenke til kommentar
:cry:  seriøst? Dårlig greier...Lille Laila var perfekte fårsche stedet...før klokka 5 så fikk vi pilsen til 15 spenn...helt vilt...25 etter klokka 5 trur jeg det var...

 

R.I.P Lille Laile , den mest lugubre bula (utenom Bistro'n i Gamlebyen) på østsia av elva.

6558459[/snapback]

Og den øllen var jo ikke utvannet?:p

Lenke til kommentar

Blue Monk har en tendens til å selge sprit til folk under 20, hvis du er litt kompis så slipper de deg inn oppe. Var sånn før værtfall.

6558459[/snapback]

 

Sånn var det når jeg var der sist også.. De selger sprit til de fleste :) Ikke vanskelig som 18-åring og ta seg opp i 2. etasjen..

 

:cry:  seriøst? Dårlig greier...Lille Laila var perfekte fårsche stedet...før klokka 5 så fikk vi pilsen til 15 spenn...helt vilt...25 etter klokka 5 trur jeg det var...

 

R.I.P Lille Laile , den mest lugubre bula (utenom Bistro'n i Gamlebyen) på østsia av elva.

6558459[/snapback]

 

Tja, var faktisk aldri innom der. Var alt for mye alkiser der, og gj.snitts aldern må jo ha vært på over 50 år ;) Folka ser ihvertfall sånn ut..

Finnes nok av billige steder i byen, for å ta en billig pils. Du har jo Rett inn bar, som stiller seg ganske likt med Lille Laila.. ligger jo i storgata, så ikke så langt å gå ifra LL.

Lenke til kommentar
Takk for alle hjelpende svar. :) Blir enten Hemingway eller Mosquito på lørdag, mest sannsynlig sistnevnte ettersom de fleste her inne bare har godt å si om stedet. Og som vi fant ut, det er bedre med for mye folk enn for lite folk.

6560153[/snapback]

IKKE dra på Hemingway, hvor som helst bare ikke der. Da ses vi på Mosquito da? ;)

Lenke til kommentar
Bare lurer, hvordan er folk på å sjekke alder og sånn på disse utestedene? Jeg regner jo med at det er ganske strengt, men hvis man f.eks. er 17 år og ser ganske voksen ut, er det da mulig å komme inn?

 

Jeg bare spør av ren nysjgerrighet. Har vært i utlandet og kommet inn flere steder med 18 og 20 årsgrense sammen med andre, men regner med at det er litt strengere i Norge og da spesielt i Oslo.

6556793[/snapback]

Tja. Kom selv inn som 16-åring. Det som er viktig er å komme med andre, ithink, er dere en gjeng som oppfører dere, kler dere ordentlig (ikke shorts, slippers, hodeplagg osv) slipper man inn ganske ofte.

 

20-steder er vanligvis ganske lette å komme inn på om en er under 18. :)

 

Er 20 og har kommet inn på mange steder hvor det er 23år i Oslo. Det går somregel litt bedre hvis du går sammen med noen (eldre) og prater med dem i køen eller kommer ned et kvinnfolk.

 

Selv så går jeg ditt nesa peker.

6558946[/snapback]

Meget godt oppsummert.

 

Dersom du kommer til ganske tomme utested er det også lurt å være mange, da har de følelsen av å miste mye bissniss om de skjekker papirer.

 

:)

Lenke til kommentar
Tja, var faktisk aldri innom der. Var alt for mye alkiser der, og gj.snitts aldern må jo ha vært på over 50 år ;) Folka ser ihvertfall sånn ut..

Finnes nok av billige steder i byen, for å ta en billig pils. Du har jo Rett inn bar, som stiller seg ganske likt med Lille Laila.. ligger jo i storgata, så ikke så langt å gå ifra LL.

6559360[/snapback]

 

Lille-Laila hadde ett hardt miljø ja :p, men det var alltid kaos der :D

 

Rett Inn er så slitent ass, hang på Choice, Rett Inn og Løkka før... Choice har blitt wollah utested deluxe, tøyen mafia har tatt over...

 

Rett Inn drives av de gamle Choice folka, som ikke er helt gode i huet...snorting av cola i døra anyone? :p

 

Løkka...ja, hva kan man si? Slum sted..men alle kompisa henger der, så hender jeg dropper innom der..

 

Beste utestedet i Oslo i mine øyne, er uten tvil : Baron Sai.. men det er 20, ikke 18 års grense. Fet musikk, digge damer, litt dyrere enn normalt, men helt greit.

Lenke til kommentar
Takk for alle hjelpende svar. :) Blir enten Hemingway eller Mosquito på lørdag, mest sannsynlig sistnevnte ettersom de fleste her inne bare har godt å si om stedet. Og som vi fant ut, det er bedre med for mye folk enn for lite folk.

6560153[/snapback]

IKKE dra på Hemingway, hvor som helst bare ikke der. Da ses vi på Mosquito da? ;)

6560567[/snapback]

Jada, selvfølgelig ses vi på Mosquito. Se etter en kar med kort hår og mørk stemme. Som om det ikke er nok av dem ;)

Lenke til kommentar
Er 20 og har kommet inn på mange steder hvor det er 23år i Oslo. Det går somregel litt bedre hvis du går sammen med noen (eldre) og prater med dem i køen eller kommer ned et kvinnfolk.

 

Selv så går jeg ditt nesa peker.

6558946[/snapback]

På en 23års plass har man lov og slippe inn 20-åringer siden de tross alt kan drikke det som serveres, å er man kledd pent og er rimlig dannet går det som regel greit. 23årsgrensen er som regel satt for å unngå problemer mange unge ofte trekker med seg, og for å ha et image som trekker et eldre klientell.

Lenke til kommentar

God kveld.

 

Valget falt på Club Mosquito, og jeg har sjekket ut siden deres. Ser veldig lovende ut og alt, men er så sjukt mye folk. Fikk litt sånn bakoversveis, ser jo ut som sild i tønne. Kapasiteten er på 600, og lokalet kan da ikke være så stort? Og en ting til. Det er 18årsgrense på det stedet for noen lokaler slik jeg har skjønt, og noen 20årsgrense. Men burde det ikke vært 21 mht at det selges shotter osv? Er det mulig for 18åringer og 20åringer å kjøpe shots der?

 

Edit: Ikke det at jeg skal kjøpe shots der, men lurer på hvorfor aldersgrensene er sånn når det selges sprit der.

Endret av Riggs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...