Gå til innhold

Gode utesteder for 18-åringer i Oslo


Riggs

Anbefalte innlegg

God aften.

 

Vi er fire kamerater på 18 år som har tenkt oss ut på byen til helga. Vi har egentlig aldri vært ute på byen før, og har derfor liten eller ingen erfaring med utesteder i Oslo. Jeg vil gjerne ha anbefalinger og tips fra dere her inne som kanskje vet om noen gode steder. Kriteriene er egentlig ikke så veldig mange, kun at:

 

*Det er 18-årsgrense for å komme inn

*Stedet ser greit ut og det er bra stemning der

*Prisen på øl og lignende ikke er for dyr

 

Kan også nevne at vi ikke er ute etter noe heavy metal-sted eller lignende. Bare et helt vanlig utested som dere anbefaler. Hvis dette bryter imot noen retningslinjer så beklager jeg det, og jeg forstår hvis den blir stengt. Har dere en god anbefaling så er det flott om dere legger med link for mer informasjon om stedet. På forhånd mange takk for hjelpende svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg anbefale Møllers som ligger ved Torggata bad, litt rocka atmosfære og noe fjortisfaktor.

Ellers så har man Safari (husker aldri hvor det ligger da jeg aldri ankommer stedet edru) eller Lille Laila (Litt trashy)

 

For de litt dyrere, men ikke for dyre stedene, så har man f.eks hemningway som ligger i en av sidegatene til Karl Johan som virker litt mer mainstream og dette stedet er sannsynligvis det du leter etter, i hvert fall blandt de jeg har med i min post her.

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

Hvis dere vil dra dit det er mange folk så bør dere sjekke ut Club Mosquito. Dette stedet er veldig "in" for tiden, og er derfor også rimelig overfylt... Inngangs- og ølprisen er også høy, 100 for inngang og 48 for 0,4. Likevel så er du sikra et over snittet klientell i forhold til litt mer tvilsomme steder i byen, og det er derfor jeg vil dra dit flere ganger.

Lenke til kommentar

Jeg var på Club Mosquito i helgen. Kan anbefales, men det er veldig mye folk der.

Ellers har du Hemingway, Shame (?), Faktor (?) og Club 112 (?).

 

De spørsmålene som er i parentes er rett og slett fordi jeg ikke har vært på de tre sistnevnte på leeenge. Ergo vet jeg ikke om de er oppegående fortsatt. :)

Lenke til kommentar

Som en rak motsetning til Mosquito så har du jo alltids Destiny. Der er det billig inngang (30 kr) og billig øl (30 kr for 0,5). Samtidig så ligger det i byens verste strøk, og forrige gang jeg var der så var stedet nærmest folketomt...

 

PS! På Bohemen er det 20 års-grense.

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar

Takk for kjapp respons! Etter å ha lest igjennom denne tråden tre ganger tror jeg at Club Mosquito og Hemingway er de to mest aktuelle. Men hvordan er disse stedene i forhold til hvor strengt det er? Jeg forstår at man ikke kan komme drita inn på slike steder, men det sier seg jo selv at det blir dyrt hvis man skal drikke seg godfull ute. Kommer man ikke inn hvis man har drukket øl før man kommer dit? Er det nulltoleranse for slikt? Kan med en gang si at vi eventuelt IKKE kommer drita, og vi driver ikke med fjortissfyll, det er mer det at vi kommer med godt humør og i litt beruset tilstand. Beklager hvis jeg spør dumt, men veldig ny med det her å gå ut i byen, så trenger hjelp. :)

Lenke til kommentar
Jeg var på Club Mosquito i helgen. Kan anbefales, men det er veldig mye folk der.

Ellers har du Hemingway, Shame (?), Faktor (?) og Club 112 (?).

 

De spørsmålene som er i parentes er rett og slett fordi jeg ikke har vært på de tre sistnevnte på leeenge. Ergo vet jeg ikke om de er oppegående fortsatt. :)

6550666[/snapback]

 

Shame heter nå BlocBar, og er fortsatt 18 års sted.

Faktor tror jeg er stengt..

Club 112 tror jeg også er stengt...

 

Forøvrig, er det 20 års grense på Yatzi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...