Gå til innhold

VHS til DVD/Hard-drive


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Jeg har en del gamle famile filmer på VHS, disse begynner å bli nesten 15-16 år. Så jeg tenkte jeg skulle overføre disse til pc eller å kopiere dem over til dvd.

 

Da lurer jeg på, hvordan gjør jeg dette? Jeg har en dvd-ram brenner, vhs spiller. Men jeg må ha en "duppe-ditt" til å koble vhs spillern inn mot datamaskinen hvis jeg ikke tar helt feil. Og hvilken format skal jeg brenne på? Hvilken dvd cd burde jeg bruke? Jeg må ha dvd cd'r med høy kvalitet.

 

 

Takk for alt svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg du må bruke mye tid på, som det egentlig ikke er verdt. Mange av de filmene du har på vhs har sikkert blitt utgitt på ekte dvd, med uslåelig bilde og lyd - i forhold til løsningen din. Og sist jeg sjekket var ikke akkurat en DVD-ram brenner state-of-the-art, men funker da sikkert ;)

Lenke til kommentar

Du kan prøve med ein slik. DVD-filmar bruker alltid MPEG2, so det er det du må bruke. Det vert nemnt i ein brukarerfaring at eit Ulead-program følgjer med, eg reknar med det er ein versjon av VideoStudio, og det kan brenne DVDar so vidt eg veit. Med andre ord treng du ikkje bekymre deg stort om konvertering osb., då programmet gjer det for deg. Den saken kunne vel og overføre video i MPEG2, so det kan vere at du (eller programmet) ikkje treng konvertere den.

 

Det er ei liste over anbefala DVD-plater (CDar er noko anna...) her.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Du kan også levere inn filmene dine til studioer som fikser det for deg. Dette koster litt, men kan være verdt det hvis du har penger til det, da vi snakker tidkrevende og kjedelig arbeid her. :)

 

EDIT: Fant en link til deg her. Det var faktisk mye billigere enn jeg trodde, jeg så for meg rundt 500 spenn per film.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Du kan prøve med ein slik. DVD-filmar bruker alltid MPEG2, so det er det du må bruke. Det vert nemnt i ein brukarerfaring at eit Ulead-program følgjer med, eg reknar med det er ein versjon av VideoStudio, og det kan brenne DVDar so vidt eg veit. Med andre ord treng du ikkje bekymre deg stort om konvertering osb., då programmet gjer det for deg. Den saken kunne vel og overføre video i MPEG2, so det kan vere at du (eller programmet) ikkje treng konvertere den.

 

Det er ei liste over anbefala DVD-plater (CDar er noko anna...) her.

6543555[/snapback]

 

Tenkte litt på den duppeditten, finnes det noen som er i litt bedre kvalitet? Eller er den bra den du linker til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...