Gå til innhold

2,5" mediasenter fra MPX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Etter å ha lest spesifikasjonene, som for øvrig er meget bra, tviler jeg på om boksen virker. Derfor hadde det vært fint om du som har nå har kjøpt denne kunne melde tilbake om dine erfaringer.

Jeg tviler på at en så liten og billig boks kan spille av DivX/Xvid i HD-video kvalitet (1080p) med Dolby Digital eller DTS multikanals lyd, og levere signalene til en LCD-TV med riktig oppløsning (via VGA/D-sub kabel) og ellers god billedkvalitet.

Savnet også nettverk. Er det slik at man må koble boksen fra TVen og ta den med over til PCen, for så å koble den til USB, overføre noen filmer til den lille 2,5" disken, koble den til TVen igjen, starte opp boksen og bla gjennom filmene, for bare å oppdage at man egentlig ville se en annen film som selvfølgelig befinner seg på PCen.

Endret av reidar76
Skrevet
Jeg skal komme tilbake med en review straks jeg har testet duppeditten .-)

6549237[/snapback]

For oss som er helt idiot på dette feltet her.

Man trenger fremdeles en PC før man kobler dette til f.eks en TV ? (altså er det bare en harddisk enda ?)

Eller virker dette rett og slett som en liten PC ? I så fall med Linux ?

Dette synes jeg så veldig spennende ut og jeg vil ha en slik om dette faktisk er slik at den er en liten PC med fjernkontroll.

Har nå etter 2 uker endelig fått lagt inn samtlige 900 CD på HDD og hadde tenkt å slenge en bærbar inn i stua for å bruke denne til å spille av filmer og musikk.

Men dette ser jo mer spennende ut, kanskje kona og er med da.

Skrevet

Etter hva jeg har forstått så vil denne fungere som en transportabel usb-disk med mediacenter-funksjon.

Som noen andre nevnte her oppe.. intet nettverk.. Du må kople til, og kople fra.

:-)

Skrevet
Etter hva jeg har forstått så vil denne fungere som en transportabel usb-disk med mediacenter-funksjon.

Som noen andre nevnte her oppe.. intet nettverk.. Du må kople til, og kople fra.

:-)

6557038[/snapback]

Ok.

Uansett, så trenger vi å vite noe om denne her når du får den.

Fort deg, fort deg.

Skrevet
Og nå har jeg fått lyst på en ny duppeditt, damn u patience :p ... Men alvorlig talt få inn en test så snart du har fyrt opp godsakene.

6557088[/snapback]

Ja Helga.. Ich will .-)

De har den jo ikke på lager i skrivende stund, så det vil gå en ...liten... stund før jeg har den i hende :-)

Men test kommer straks jeg har jækel'n :-)

Skrevet

Da er mediasenteret gjennomprøvd for første gang. Og firmwaren er flashet opp til nyeste versjon..

Denne spilleren har små begrensninger som jeg tror skriver seg inn under firmwaren. Er noen filformater som ikke kan leses. Ennå.. Etter flashing ble både dette og flere andre ting rettet opp på..

Det var det eneste negative jeg har funnet..

Dette er en råtass.. Aner ikke hvor de har fått plass til linuxen. Boksen er mindre en min ordinære bærbare 2,5" harddisk/kabinett.

Den er lynrask på videoer. Og meget god på bilder så vel som Mp3.

Har lastet inn 600 videoer på den i mappehiarkiv - og den svelger fortsatt villig unna..

Byggekvaliteten er "LianLi". Det vil si; Meget god.

Menyene har et lite "delay". Men det er faktisk ikke brysomt. Den er ellers rimelig rask grafisk sett hvis man husker på at det er ikke plass til noe 256MB kort i den lille boksen...

Løp & kjøp gutter (og jenter).. Den fungerer faktisk :-)

Test kommer senere når jeg har fått boksen til å svette litt..

NB! Det er litt varmgang i boksen under mediabruk. Anbefaler derfor ikke raske / varme disker. 5400 rpm er best..

Skrevet

Kan boksen spille av HD-video (720p og 1080p)? I så fall i hvilke formater? DivX, Xvid, MPEG, HD-WMV?

Jeg ser i spesifikasjonen at den skal kunne spille WMA. Gjelder dette også WMA lossless?

Skrevet

Patience: Hvor bestilte du den i fra?

Har hatt lyst på denne en god stund, men alle de norske webshoppene som har hatt den i sitt sortiment, har alltid flytta den en dag fram hele tiden. Til slutt gikk jeg lei av å vente, så jeg bestilte den i fra england

www.span.com

Denne sjappa har masse intressange dingser, mest innen lagring..

Men siden varen kom over 1000NOK når den kom til norge, kom tollen og krevde moms selv om det var spesifisert i frakturan i fra england... Tungvint..

Litt off topic... Kjøpte du den her i norge, lurte jeg på?

Skrevet

Se på datoen, så skjønner du hva jeg mener. De bare utsetter og utsetter. Det var derfor jeg bestilte i fra england.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...