Gå til innhold

Trenger du 250mm vifte?


Boralis

Anbefalte innlegg

Her er redningen.

 

bzfa2501_100.png

 

Luft, mer luft og enda mer luft. En deilig svalende bris som blåses inn på nesten hele hovedkortet og som kan gi deg en kabinettemperatur ikke langt unna romtemperatur. Hull i kabinettet må du skjære ut selv, den gode nyheten er at dekselet rundt viften dekker unøyaktigheter såpass godt at selv en "sleggemekaniker" greier jobben.

 

På dekslet er det montert en rheostat slik at turtallet kan reguleres.

 

NB! Normalt benyttes dimensjonen på vifterammen for å angi viftestørrelsen. Fabrikanten oppgir denne viften til 250mm fordi det er dimensjonen på vifterammen som normalt ville vært benyttet.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BZFA2501

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt den.

Ikke helt imponert over hverken kapasitet eller støynivå.

Har bare tatt den ut av eska og kjørt den på en variabel strømmforsyning.

På 5V er den lydløs men også helt tannløs og så blir det litt vel mye støy opp mot 12V men da flytter den luft men ikke inponerende mye.

Sammenlignet med 120mm delta så er den ganske så tannløs.

Tekniske data sier sitt om både kapasitet og støynivå så den leverer nok det den er oppgitt til.

Lenke til kommentar
Det var den jeg skulle hatt da jeg bestemte meg for å bygge en viftevegg for på sida av kabinettet for nesten to år siden.

Hadde holdt med 4 istedenfor de 9 120mm viftene jeg har nå.

6537746[/snapback]

 

Kan du ver så snill og legge ut ett par bilder av det kabinettet :mrgreen:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Her er redningen.

 

bzfa2501_100.png

 

Luft, mer luft og enda mer luft. En deilig svalende bris som blåses inn på nesten hele hovedkortet og som kan gi deg en kabinettemperatur ikke langt unna romtemperatur. Hull i kabinettet må du skjære ut selv, den gode nyheten er at dekselet rundt viften dekker unøyaktigheter såpass godt at selv en "sleggemekaniker" greier jobben.

 

På dekslet er det montert en rheostat slik at turtallet kan reguleres.

 

NB! Normalt benyttes dimensjonen på vifterammen for å angi viftestørrelsen. Fabrikanten oppgir denne viften til 250mm fordi det er dimensjonen på vifterammen som normalt ville vært benyttet.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BZFA2501

 

kan jeg kople denne i mitt aplus twin engine som sidevifte?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en slik vifte i sidedøra på PC-en min i over et halvår nå i alle fall. Min går konstatn på full guffe, og jeg synes den er veldig stille, jeg hører den ikke lengre i alle fall. Hørte litt antydninger på full guffe de første dagene, mest fordi den blåste hardt på skjermkortet osv, men nå legger jeg ikke merke til den lengre.

 

Den hjelper ganske greit på hk temp samt tempen på skjermkortet, men dette krever at du også har vifter som suger ut slik at du får maks utbytte av vifta. Hk tempen min sank ganske mye da jeg satte inn denne. I tillegg ser den jo bare jævlig tøff ut, alle som ser PC-en er helt opptatt av den vifta der. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...