medlem-68510 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hei Jeg har et textarea som jeg skulle hatt replace'a alle newlines med <br> i. Hvordan gjør jeg dette? Har prøvd.. men... <HTML> <HEAD> <TITLE>-</TITLE> <script language="JavaScript"> function writepl() { var texta = document.getElementById("uinput"); texta.value = texta.replace(/\n/gi,"<br>\n"); var filename = Math.random()*100000000; location.href("write.pl+" + filename + ".htm " + bred + ""); } </script> </HEAD> <BODY> <P> <textarea id="uinput"></textarea><br> <input type="button" value="Submit" onclick="writepl()"> </P> </BODY> </HTML>
dFense Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Du kan prøve dette: <HTML> <HEAD> <TITLE>-</TITLE> <script language="javascript"> <!-- function test(){ var minTekst = document.minForm.uinput.value; minTekst = minTekst.replace(/\n/g, "<br />"); alert(minTekst); } //--> </script> </HEAD> <BODY> <P> <form method="post" name="minForm" onSubmit="test()"> <textarea name="uinput">Dette er en test</textarea><br> <input name="Submit" type="submit" value="Submit" > </form> </P> </BODY> </HTML> Har lagt inn en alert(); sånn at man kan se om scriptet fungerer eller ikke.
medlem-68510 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 Takk, men jeg har fått det til selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå