Gå til innhold

Hvilken av disse hardiskene bør jeg velge?


Lars73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk IBM-trådene i forumet.

 

IBM har levert mange dårlige disker, eller disker som brukerne hevder har havarert. Spørsmålet er om de nye diskene de leverer nå nå er bra. Det er lite grunn til å handle IBM, syns nok noen.

 

Det er lite grunn til å handle IBM med den historien IBM har med hensyn til harddisker. Så har vi en bruker her, som mener IBM er like bra som alt annet, - til tross for utallige rapportet omkring havarerte disker :lol:. Han vil ikke høre på de som har mistet både disk og data lagret på IBM, uansett. Så har vi kanskje noen IBM-ansatte da, - som forsvarer IBM.

 

Les i forumet du, - så velger du deretter ... Søk ...

 

[ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-18 13:52 ]

Lenke til kommentar

Jeg har basert meg litt på hva brukerene her på forumet mener om forskjellige ting før jeg har kjøpt hardware.

 

Men å basere seg på hva brukerene mener om hva som er best av harddisker er jo latterlig galskap..

 

Tviler på at Kjetil og jeg jobber i IBM ja... :smile:

Lenke til kommentar

Leste den testen av WD disken, og den knuste jo alt (som den er fornuftig å sammenlignes med).

 

Men hvis den bråker, så går jeg heller for litt mindre ytelse og IBM.

 

Når det gjelder returen og alle feil som blir rapportert inn av uheldige eiere av IBM disker, så kommer nok det av at IBM er de som selger flest disker. Mener også å ha hørt at det var tidligere modeller som hadde visse problemer. Disse skal nå være fixet, og IBM skal være like bra som noe annet merke...

 

Litt feedback på bråket til WD hadde vært fint. Noen som kan fortelle meg om bråket er plagsomt. har akkurat kjøpt silent twin, og vil ikke stappe inn noe i maskinen som bråker *fysj*

 

Takk for alle tilbakemeldingene

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis endel som ikke kan historie, historisk sett har nemlig IBM sine disker vært ganske så upåklagelige i motsetning til visse andre produsenter som har blitt veldig populære(ser tendensen og tipper at antall klager her på forumet kommer til å stige mht til disse). IBM var veldig uheldig med 75GXP(det var vel også litt mer 60GXP, men ikke så mye). Saken med 75GXP var veldig uheldig for IBM; 1) de hadde de en disk som solgte mer enn noen andre disker hadde gjort 2) Uheldigvis for IBM var dette omtrent det verste HD produktet _deres_ noengang mht til kvalitet(andre har hatt værre, men solgt betydelig mindre).

 

Selv har jeg en 120 GB 120GXP(har også en 60GB 60GXP), den er helt OK mht til ytelse og støy. Den lager lyd når den søker, du kan dog fjerne denne støyen helt med å ofre litt ytelse. Men dersom du finner 120GB 180GXP så ville jeg valgt denne, de skal yte betraktelig mye bedre enn 120GXP og være ende roligere. Jeg har ikke funnet noen "review" på dette, kun specs fra IBM.

Lenke til kommentar

når jeg lukker kabinettet igjen hører jeg ikke hd en.

 

det gjorde jeg på den gamle 8gb en min(wd)

jeg tror ikke de nye ibm ene er mer stillegånde enn en wd 120gb se. Er kabinettet lukket og står under feks et skrivebord/datapult (ikke bortgjemt, bare slik at den kommer under hodehøydet) så lover jeg at du ikke kommer til å høre den.

Lenke til kommentar

Har nå bestemt meg for WD, etter at dama har hørt med it-gutta på jobben hennes, og etter å ha lest postene her :smile:

 

Fikk høre på disken gjennom mobilen til dama (dette var ikke momentet som fikk meg til å velge akkurat den, hehe).

 

Bestille fra dius.no eller datorbutiken.no?

 

Deilig når man får så mange tilbakemeldinger.. .Takk...

 

_________________

Mvh

 

Lars

 

[ Denne Melding var redigert av: Lars73 på 2002-10-18 15:52 ]

Lenke til kommentar
Quote:


SinIC skrev (2002-10-18 13:56):

Jeg har basert meg litt på hva brukerene her på forumet mener om forskjellige ting før jeg har kjøpt hardware.


Men å basere seg på hva brukerene mener om hva som er best av harddisker er jo latterlig galskap..


Tviler på at Kjetil og jeg jobber i IBM ja... :smile:


Enry har nok ikke brukt så mangen forskjellige disker som eg har brukt oppgjennom årene, Mange her inne baserer seg på rykte som nå sier at ibm er noe dritt. Men har ikke hatt noen store problemer med ibm enda eg, Men wd og maxtor er en annen sak. Men eg kjøpte nettopp en ny wd selv om eg har hatt mye trøbbel med dem.
Lenke til kommentar

Jeg har hadd IBM GXP75 45GB, Samsung v-serie 30GB og 60GB, fujitsu ??? 20GB og 10GB, WD 40GB og 60GB, og til slutt Seagate barracuda IV 80GB. Kun samsungene har vært i nærheten av like stille som barracudaen. Samsungene ble desverre mye mer støyende og varme etter hvert pga slitasje i kulelagrene. Barracudaen har jeg bare hadd i 4mnd, men den er en drøm i forhold til resten av rukla. (Solgte samsungen like etter jeg fikk barracudaen pga støy.)

Lenke til kommentar

Blir mer og mer usikker... fillern..

 

Nå er det kun støyen det står på.... Får litt delt feedback her.

 

Noen som faktisk har WD disken jeg nevnte i første post, og som kan fortelle meg om "bråket" er uakseptabelt??

 

_________________

Mvh

 

Lars

 

Edit: Editerte bort fa*n og skrev fillern istedenfor

 

[ Denne Melding var redigert av: Lars73 på 2002-10-18 18:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...