Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vil ikke på nett


Anbefalte innlegg

Har to maskiner hjemme. Den ene er koblet rett i internettboksen (oi, nå fremstod jeg som veldig smart, men ja, jeg har ikke peiling på sånt), mens den som står inne på mitt rom er koblet til via en switch (?) og tp-kabler. Det var en gammel versjon av Norton på den, og det kom på nett med en gang jeg plugget i kablene. Og så fant jeg ut at jeg skulle skaffe meg noe lurt, smart nytt virusprogram, siden Norton'en lasta jeg ned på TG for to år siden, og den hadde på en måte gått litt ut av dato, og jeg fikk popups konstant. Selv om jeg hadde på diverse filter.

 

Så jeg avinnstallerte virusprogrammet, og prøvde med et nytt, og da det var gjort, så var nettet borte?! Jeg har prøvd å ta automatisk IP-adresse, skrive inn en selv, prøvd å pinge den andre maskinen, google, restarte, men den finner ingenting. Jeg skjønner ikke noe, ikke så lett det når man kan veldig lite :!:

Tenkte jeg skulle installere windows på nytt til uken, det trengs vel uansett (det er alltid noe gærent med den maskina). Eller er det noen som har noen umiddelbare tanker om hva som kan være feil?

Så lenge det er med gode forklaringer kan jeg prøve det meste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Er ikke så umulig at Norton har skyld i det serru. Norton er ganske så jævli på sånn. Den tar jo over hele maskina veit dere. Sånn umiddelbar løsning har jeg desverre ikke, bortsett fra at du kan deaktivere alt som har med Norton og Symantec i msconfig.exe

Se etter ting som har med Norton og Symantec i Msconfig. Der ser du både under Tjenester og Under oppstart. Hak av alt du finner som har med Norton/Symantec å gjøre. Ellers klarer jeg ikke for øyeblikket og komme på noe annet.

Du kan jo alltids slette alle registernøkkler som har med Symantec og Norton å gjøre, men det tar sinnsykt lang tid igjen.

 

Lykke ti.

Lenke til kommentar

du kan også laste ned et program som ska fjerne alt som har med norton å gjøre. Det hjelper egentlig lite å bare trykke på "fjern programvare" når det gjelder norton skjønner du :p

 

Her skal du få en link: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4749

 

Vil anbefale deg å kjøre AVG sitt gratise antivirus program. Lite ressurs krevende og finner de fleste virus.

 

Ha en fortsatt fin dag :)

 

Mvh

Tommy

Lenke til kommentar
du kan også laste ned et program som ska fjerne alt som har med norton å gjøre. Det hjelper egentlig lite å bare trykke på "fjern programvare" når det gjelder norton skjønner du  :p

 

Her skal du få en link: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4749

 

Vil anbefale deg å kjøre AVG sitt gratise antivirus program. Lite ressurs krevende og finner de fleste virus.

 

Ha en fortsatt fin dag  :)

 

Mvh

Tommy

6531124[/snapback]

 

Hvis ikke dette skulle funke så kan du prøve å resete routeren/swithen din. Dette gjøres med å trykke på en liten knapp bakpå boksen. Står som oftest "reset" vedsiden av/over knappen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...