Gå til innhold

Hvordan få mobilbilde sendt til webside?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Antar at hvis du skal sende et bilde, så må du skrive et mobilnummer?

 

Da må du kjøpe en tjeneste som kan ta imot bilder på et nummer og overføre dem til webben. Dette blir litt dyrt for deg, så jeg foreslår at du gir opp.

6526004[/snapback]

 

Her var det en post full av antagelser og negativitet.

 

Det finnes tjenester som du kan sende mobilbildet ditt til ja som deretter legger det ut på en side som du igjen kan se bildene dine på. Dette burde ikke koste mer en meldingen + en liten avgift.

 

Alternativet, som du kanskje er på jakt etter, er å lage en webside med et php script som tar i mot filer og laster dem opp på webområdet ditt. Du kan da nå denne siden fra mobilen, og velger de bildene du har som du ønsker å laste opp. Eg er litt usikker på om nettleserene/wap på mobilen støtter dette, men det burde gå bra med nyere telefoner.

 

Alternativt kan man også ha java-programmer som ligger på mobilen som gjør det samme.

 

Bare mine tanker hvertfall :)

Lenke til kommentar
De fleste nyere mobiler støtter både imap og pop3.

Så hva med å sende det som e-post til en konto som sjekkes automatisk av serveren?

6526688[/snapback]

 

Ja, det er det jeg ser etter.

Jeg testet http://www.bolink.org/projects/mms/ men scriptet henger. (Bruker Domeneshop)

 

Har noen av dere noen tips på andre scripts. (Har vært på Hotscripts, men fant ikke så mange andre)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei

 

Prøver å få dette scriptet til å virke men får feil...

 

Warning: imagejpeg(): Unable to open './nebelwerfer.net/Files/pics/Jan0Tue,_207.jpg' for writing in /hsphere/local/home/nebelwer/nebelwerfer.net/getmail.php on line 144

Warning: chmod(): No such file or directory in /hsphere/local/home/nebelwer/nebelwerfer.net/getmail.php on line 145

 

som da viser til:

 

imagejpeg($bilde,$skrivefil); //Skriver bildet til disk

chmod($skrivefil,0644); //Setter leserettigheter

 

Hva er feil her? :ermm:

Lenke til kommentar
Nyere mobiler har en såkalt Blogg funksjon der man kan laste opp bilder.. Er vel muligheter for å kunne bruke den funsksjonen for å få til noe eller?;D

 

/Jan Tore

7679058[/snapback]

 

Kan tenkes, men jeg har ingen :)

 

Får den meldingen når jeg skal "kopiere" mailen fra inbox til web siden...

Tenkte det kunne være noe med tilgangen på mappen, men viker ikkje med full tilgang heller :(

Lenke til kommentar

Du ser kanskje at filnavnet blir helt feil (Jan0Tue,_207.jpg)?

I scriptet, så plusser du på 1 på indexen. Dette fordi Datoformatet er sikekrt litt anderledes:

Tue, 09 Jan 2007 00:33:20 GMT

 

Mens koden er skrevet ut fra at det ser noe ala dette ut:

9 Jan 2007 00:33:20 GMT

 

Sjekk hvordan format du har på datoen din. Dersom det er Tue, 09 Jan... så kan du også fjerne if setningen som sjekker om det skal være 0 foran eller ikke.

 

EDIT: Husk også på at scriptet bare kopierer filer med endelsen .jpg (merk at det er små bokstaver) så dersom bildet har .JPG som endelse, vil det ikke bli kopiert.

Dette kan du fikse ved å bruke funksjonen strtolower()

Endret av kakkle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...