Gå til innhold

Hvordan ser din drømmelan ut?


Anbefalte innlegg

øl blir litt vanskelig selvom det hadde vært dritt bra. Øl er godt!

 

Hvis vi selger/server øl der så må vi øke aldersgrensen, right?? Pluss man må vel søke om å få lov og alt det...:S

6527844[/snapback]

 

Dere trenger ikke å øke aldersgrensen. For at det ikke skal bli komplisert så dropper dere servering. Ved servering må du følge en masse lover som sier f.eks. at medbrakt drikke ikke er lov, du må passe på innenfor og utenfor lokalet og sannsynligvis ha 18 års aldersgrense. Må også ha skjenkebevilgning fra kommunen.

 

Uten servering (altså at dere selger) så kan de som ønsker da med egen drikke. Det er egentlig bare om man skal ha regler som sier at det ikke skal være alkohol eller ikke. Uten alkohol på arrangementet så er det mye lettere å få sammarbeidspartnere og sponsorer. Kommuner gir lettere støtte hvis det er alkohol- og rusfritt.

 

Med mindre dere skal ha "voksenlan" så dropp alkoholen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kommer tilbake med mer informasjon om artister og compoer osv. når det er klart. Men mest sannsynlig så blir dette lanet arrangert vinterferien 07. Det er mye som må gjøres og ting tar tid.

 

Hvilken større lan skal arrangeres på sørlandet? Snakker du om lan med 300-500 deltakere? Seff man må sjekke hva som skjer rundt før en bestemmer en dato for lanet. Er enig med deg Techpoint men det kommer litt ann på hvor på sørlandet lanet arrangeres.

 

Jeg skjønner at du er veldig skeptisk på de tingene jeg vil ha med på lanet. Men i dette livet så må en satse og ta sjanser. Vi tenker nøye over ting før vi bestemmer oss. Ikke på tide å komme med noe nytt? Sånn vanlig lan har pågått lenge nå....jeg syns de fleste er litt kjedelige.

Vi vil komme med noe nytt. Om folk liker det eller ikke, det vil visse seg.

6546206[/snapback]

Du klarer aldri å dra 3-500 personer på ett lan som foregår i vinterferie eller høstferie, grunnet at feriene sjeldent er i samme uka i de forskjellige kommunene og fylkene, dvs lett spredd i september/oktober og februar/mars.

 

Jeg har selv arrangert lan på sørlandet med ca 350-400 deltakere, tok ett år med planlegging og det ble arrangert i påsken, som er lik over hele landet.

 

Ett av de større partyene på Sørlandet er OFFroadLAN som har ca 250 deltakere totalt, med eller uten data.

 

Skal du ha party i størrelsesorden 300+ må du til en storby, og kr.sand er ikke en av de.

 

Og erfaringsmessig så kan man regne med ca 150 deltakere på party i kristiansand, ca 100 på partyer i lillesand og ca 80 på partyer i arendal.

 

Grunnen til at OFFroadLAN har ca 150-160 pc deltakere er vel at de har ett godt rykte på seg for gode premier, og garanterte premier. Samt at det er ett party med litt utvalg av andre ting også.

Lenke til kommentar

takk for alle tips :)

 

om vi klarer det eller ikke det får vi se :) jeg liker å satse (går ikke alltid like bra hehe). Vi har holdt på med dette lanet en stund nå og vi er 9 stk. som startet dette pluss vi har over 20 stk som er villig til å hjelpe med forskjellige ting. Vi tar det seriøst.

 

Hvor arrangerte du lanet ditt med ca 350-400 deltakere?

 

Det var et lanet for en stund siden i lyngdal, de hadde over 500 deltakere. Lyngdal har bare ca. 10.000 folx(liten bondeplass).

 

Det er ikke så vanskelig når man kjenner folk.

 

Alt er mulig.

Endret av s7yle
Lenke til kommentar

Mitt drømmelan ville hatt et dønnstabilt nettverk (noe i TG kaliber, bare med mindre brukere), share limit på 1 TB, ingen CS-spillere som sitter å roper ut draps trusler til hverandre når man blir skutt. INEGN WOW-spillere (wow på lan er helt bortkastet, man drar ikke på lan for å spille et online spill. Det er rett og slett usosialt.).

 

Selvfølgelig burde alle fasiliteter være på stedet, også er det lov å røyke inne, samt å ta seg en øl. Ja, og sist men ikke minst, en "super espresso maskin" til hver deltaker, slik at man ikke sovner så fort.

Lenke til kommentar
takk for alle tips :)

 

om vi klarer det eller ikke det får vi se :) jeg liker å satse (går ikke alltid like bra hehe). Vi har holdt på med dette lanet en stund nå og vi er 9 stk. som startet dette pluss vi har over 20 stk som er villig til å hjelpe med forskjellige ting. Vi tar det seriøst.

 

Hvor arrangerte du lanet ditt med ca 350-400 deltakere?

 

Det var et lanet for en stund siden i lyngdal, de hadde over 500 deltakere. Lyngdal har bare ca. 10.000 folx(liten bondeplass).

 

Det er ikke så vanskelig når man kjenner folk.

 

Alt er mulig.

6587800[/snapback]

Jeg vil gjerne vite hvilket lan i lyngdal som har hatt 500 deltakere, og når på året dette var, da jeg bare vet om ett party i det området, og de har vel hatt maks rett over 200 deltakere med pc såvidt jeg fikk med meg forrige gang.

 

vi hadde 10 prosjektledere, og ca 50 i crew'et, partyet ble holdt i sørlandshallen i 2001.

 

Det er greit nok at du ønsker å satse, men tvilsom at dere tar det så alt for seriøst da dere tvilsomt har noe erfaring på hva ett slikt party faktisk koster.

sier ikke dette for å være negativ, men dere bør tenke dere om før dere hiver dere over noe dere ikke kan klare å håndtere.

Husk at det er lov å begynne i det små, og det er ofte de partyene som faktisk fungerer best på alle måter.

Lenke til kommentar

hei

 

jeg husker nå ikke hvilket år det var men jeg vet 110% at det var et lan i lyngdal med over 500 deltakere.

 

vi har erfaring fra tidligere lan. De fleste av oss har vært med å arrangert. Alle som er med i styret jobber med data og har data som hobby. Vi er ikke helt blakke på erfaringer. Takk for at du advarer oss men du kjenner ikke oss så godt at du kan si at vi ikke klarer å håndtere det.

 

Tror du vi bare bestemmer " ahh vi skal ha et lan" uten å tenke over ting ? Tror du vi har lyst å feile?

 

Hvis jeg ikke virker seriøs nok så er det min feil. Men dette er seriøst og vi er klare over konsekvensene hvis ikke dette går som vi vil!!

Endret av s7yle
Lenke til kommentar

Vel, ein kan jo eigentleg aldri stoppa å skriva no, men:

"Unlimited" med pizza og brus, eller alt ein vil ha rettare sagt...

 

Kvar deltakar hadde kvar sitt lite crew på tre som flytta pc-en deira etter kva dei gjorde. Me måtte jo selvfølgelig ha eigne avdelingar for spel og evt. andre ting! :)

Crewet flytta ikkje berre pc, dei henta og mat og drikka, fann andre ting ein ville ha og kjøpte visst da ikkje var på huset og formidla beskjedar til andre deltakarar om det skulle trengst. Digglinja selvfølgelig og lydlause massasjetolar med mini-bar... :p Konkurransar kvar time i alle spel og andre aktivitetar med STOOORE pengepremiar, og ikkje nok med det... Gratis inngang :thumbup:

 

Og administratorer og deltakere med tilgitt høgare status, har full rett til å kasta ut drittungar som slår i bordet kvar gong de døyr i CS, eventuelt skyta dei visst det blir altfor drøyt! :w00t: Og foressten, aldersgrensa 16 år utenom meg og dei eg tar med...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg orka ikke lese alt, men for meg er det viktigste at nettverket funker.

Samme med strømmen.

 

Mitt drømmelan er et lan uten internet.(surfe kan man jo gjøre hjemme)

Et lan, hvor _alle_ spiller det samme spillet(ofte litt mer uvanlig "lan" spill)

Et lan, hvor alle vet hvordan dysjen virker, og ingen sitter atmed deg og spiser kaviar.

 

For meg, er drømmelan det helt enkle. Eneste kravet er at alt funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...