Gå til innhold

trenger litt hjelp ang. fjernstyring av pc


s7yle

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som vet hvordan jeg skal fjernstyre en person som sitter bak en router?

Jeg skulle her om dagen fjernstyre en kunde men ipen jeg fikk fra kunden var en lokal ip som pcen hadde fått fra routeren.

 

Hvis jeg får den riktige ipen som går mot internett så er det ikke noe problem å fjernstyre en pc. Noen som har et forslag?

 

Jeg bruker fjernstyrings programmet dameware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som er problemet med fjernstyring/rutere.

 

Alternativet vi bruker mot bedriftskunder er LogMeIn IT Reach. Dette er et lite program som installeres på kundens datamaskin, og som kontakter en sentral server hos logmein. Deretter kan du via et webgrensesnitt kontakte maskinen programmet er installert på. Vel og merke kan enkelte brannmurer blokkere programmet, men stort sett går det veldig bra.

Lenke til kommentar

okey skjønner, prøvde ut it reach idag....funker fint forbi brannmur...men jeg skjønner ikke helt hele systemet....registrerte meg og så gikk på my computers og add computer. Fikk en link da som en skulle klikke på og installere et program. funket helt fint og alt det men hva er vitsen med at kunden skal kunne gå inn på sin egen maskin(ved å høyre klikke på it reach ikonet nede på oppgavelinjen og så velge open logmein)? Det andre var at jeg måtte ha brukernavn og passord for å komme inn på maskinen. Finnes ingen måte å hoppe over det nei? Hvordan er din fremgangsmåte for å fjernstyre en ny pc? Må man betale for hver pc man fjernstyre eller for hvor mange pc-er man har i my computer listen ?

 

thnx:)

Lenke til kommentar

Ja. Enten så må man betale for hver enkelt pc, eller så kan man bruke en nedskalert utgave som er gratis, men kun tilbyr fjerntilgang.

 

Passordet er en ekstra sikkerhet, og det kommer du ikke unna. Det ville eg heller ikke ha prøvd på, da det åpner en del risikoer. Alle maskinene som vi administrerer har vi alle brukernavn og passord på, og vi har stort sett satt dem opp og installert alle uansett, så for vår del er ikke det noe problem.

 

LogMeIn har også et annet alternativ du kan kikke på. Der har du et "sentralbord" med "support"-køer på som gjør at kunder kan sende inn en forespørsel om å få hjelp, deretter installeres et lite program midlertidig, og du kan deretter fjernstyre maskinen. Programmet avinstalleres etterpå. Kan være verdt en titt. Her betaler du for sentralbordet, og ikke pr kunde.

Lenke til kommentar

takk for svaret. Nå skjønner jeg litt mer av dette. Tror den gratis versjonen holder for meg. Var ganske kjekt system da. Kan fjernstyre store deler av netterverk fra hvor som helst. Ja det er nok ikke lurt å hoppe over brukernavn og passord men det er bare at jeg skal gi support til folk som ikke alltid kan så mye eller ikke alltid de gidder å gi bort brukernavn å passord. Men hvis de ikke vil så får de heller ikke fjernhjelp hehe:)!

 

Men dette systemet var litt dyrt da...men ikke verst...så rask med å oppdatere seg og komme inn på andre maskin og all den infoen. NICE!

 

takk igjen for tipset ! Du har hjulpet meg masse:D Bruker Dameware til de som ikke sitter bak en router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...