Gå til innhold

Digitalisere VHS kassetter


Anbefalte innlegg

jeg skal digitalisere noen minutter fra et par VHS kassetter. Hvordan kan dette gjøres på en god og billig måte? Jeg har både bærbar og stasjonær pc og ingen av dem har analog inngang for tv/video signaler.

 

Jeg trenger strengt tatt muligheten for dette her kun for en helg og lurer på hva som er rimeligste måte for meg å få dette til? Finnes det kanskje noen enkle usb produkter som fikser dette? Håper jeg slipper å kjøpe meg et tv-kort kun for dette...

 

kanskje det er noe sted (eller privatperson) hvor man kan leie et slikt produkt/tjenste for en kort tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg har et TV-kort (tror jeg) og har brukt Pinnacle Studio 9. Dette fungerer ekstremt bra til mine DV-opptak. Men jeg sliter med mine analoge Hi8-filmer!! Kortet fungerer tydeligvis, for jeg får opp videobildet i et lite hjelpeprogram (eller noe sånt) som heter "AM Capture". Men i Pinnacle får jeg bare ikke bildet til å komme opp, ikke i forhåndsvisning eller noe som helst.

 

I "AM Capture" klarer jeg å få laget en avi-fil, men den er uten lyd og tar enormt med plass (500 MB for 40 sekund) og den er veldig tungvint å operere på.

 

Er det noe bra digitaliseringsverktøy dere anbefaler? Helst med USB-tilkobling, slik at jeg kan bruke de bærbare PC'ene som ikke har TV-kort.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...