Gå til innhold

Panasonic verdenslansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er nok mer Leica enn noen av de kompaktene noensinne kan håpe på å være, med eller uten Leica-logo. Her virker det nemlig som om de har vært langt mer involvert i utviklingen.

Synes dette virker som et utrolig flott objektiv, og det blir nok å finne på en del Olympus-hus også i fremtiden. Huset blir nok ikke så utbredt her på berget. Til det er prisen for stiv, og nordmenn liker helst å velge konservativt. Slik har det altid vært. Flotte Kyocera Contax fikk jo aldri skikkelig innpass på det norske markedet, og jeg er redd det samme skjer med dette systemet. Heldigvis har Panasonic mange flere ben å stå på, slik at individualistene kan få tak i deres slr uten noe stress.

Lenke til kommentar

Er enig i det PMnormal sier. Har selv Olympus og er meget interessert i det objektivet. Ryktene går om en litt stiv pris da.., men vi får se når det kommer. Stabilisator er vel en av tingene som gjør objektivet litt mer attraktivt enn andre tilsvarende. Hvordan kvaliteten er ellers, får vi vel se og høre om etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på prisen på huset og objektivet hver for seg, det nevnes 20,000 kr for kit med begge deler. Tipper på 6-8000 kr for objektivet alene, og 12-14000 for huset alene. Tror de hadde solgt mer om de hadde levert et enklere og billigere objektiv i en pakke også. Jeg er også litt redd for at folk som har 20,000 til å bruke på kamera heller ville valgt 30D med et godt objektiv eller D200 med et godt objektiv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Informasjonen så langt er at objektivet bare vil bli solgt i kit med kameraet.

 

(Å lokke med det anseette Leica-navnet som en del av pakken, kan vel kanskje være et middel til å få folk til å bite på Panasonic som eller er ukjent i speilrefleks-markedet - men vi får jo se litt på sikt hva som skjer. (Når etterspørselen etter kittet måtte dabbe av, kan det jo tenkes at P likevel vil prøve å tappe markedet som Oly-eierne måtte utgjøre...)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...