Gå til innhold

Tool - en albumguide


Anbefalte innlegg

Veldig fin guide. Må si meg enig i at Ænima var det beste albumet, men liker også 10,000 nesten like godt. Right in two, min favoritt låt!

 

Men, har hørt 2 versjoner av Third Eye. En der Bill Hicks *peke på avatar* er med i introen og en annen der Timothy Leary er med. Stemmer det at Bill Hicks versjonen er den originale, har en heftig diskusjon med en kompis om det. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempe guide! Synd den ikke var din originalt :thumbdown:

Jeg elsker TOOL, spesielt Ænima og Lateralus.

Sanger som; Ænema, Hooker with a penis, Eulogy, Stinkfist, Third eye, H, Fortysix & 2 er noe jeg aldri blir lei av.

 

TOOL har i etter min mening en av verdens beste vokalister og verdens beste trommis. Har hørt folk si trommisen til DT eller King Crimson er de eneste som kan måle seg med TOOL's trommis. Må si meg enig der, har ikke hørt så mye King Crimson, men det jeg har hørt er det bra tromming, bedre på noen områder, dårligere på noen.

Så kommer DT's trommis inn, Mike Portnoy hadde aldri klart det Danny Carey klarer, og Danny Carey hadde aldri klart det Mike Portnoy klarer.

 

Jeg satser på TOOL konsert i mai, da de turnèrer USA og jeg skal ditt da, er jeg heldig får jeg billet ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
10000 Days har i mine ører vokst fra en 4rer til en sterk 5er, og blir stadig bedre..

8409902[/snapback]

 

Jeg er enig med deg... albumet blir bare bedre og bedre! En anbefaling jeg har til alle som ikke har gjort dette selv er å sitte med teksten foran seg. Man forstår mye mer av budskapet bak Wings For Marie. Jeg syns det blir veldig tydelig hvor høyt Maynard satt moren.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Tool er bare ett genialt bænd da :love:

 

Ingen her som vet noe om ett nytt album eller noe??

Superbumb da. ;)

Kan vel vente oss et nytt album anno 2011? :p

Opiate til Undertow tok 1 år

Undertow til Ænima tok 3 år

Ænima til Lateralus tok 5 år

Lateralus til 10 000 Days tok 5 år

 

Så det er nok minimum 5 år etter at 10 000 Days kom ut, altså i 2011 som Sauegjetteren sier.

Endret av ersa
Lenke til kommentar
Tool er bare ett genialt bænd da :love:

 

Ingen her som vet noe om ett nytt album eller noe??

Superbumb da. ;)

Kan vel vente oss et nytt album anno 2011? :p

Opiate til Undertow tok 1 år

Undertow til Ænima tok 3 år

Ænima til Lateralus tok 5 år

Lateralus til 10 000 Days tok 5 år

 

Så det er nok minimum 5 år etter at 10 000 Days kom ut, altså i 2011 som Sauegjetteren sier.

jaja, da har man i alle fall noe og glede seg til (:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Sterkt uenig i karakterene.

 

Hvert album er en helt egen opplevelse.

Opiate er veldig lett og enkelt. Bene veien og rett fram. Hardt og heavy.

Undertow stikker mye dypere, og tekstene er deretter. Mørkt og tungt album.

Ænima er nesten som "barnet" til de forrige utgivelsene. Ænima har litt av begge sine kvaliteter i seg, dog med et mer fremadrettet "ansikt". Tunge partier i en optimistisk tone.

Salival var en gedigen skuffelse for meg da jeg håpte de skulle gi ut noe live videoer. Grei tolking av No Quarter, og det kommer tydelig fram at Led Zeppelin har vært en inspirasjon for dem alle.

Lateralus kom med et nytt lydbilde, som alle tidligere utgivelser. Og denne gang imponerte de sterkt teknisk i kombinasjon med det musikale og intuitive. Langt tyngre og mørkere enn Ænima, men fremdeles et optimistisk intrykk.

10 000 Days er uten tvil en genistrek, ikke til stor forskjell fra tidligere verk, men her imponerte de sterkt med å spille på intrykk. Helt klart en hyllest, om enn ikke for dem alle så i alle fall for MJK, til Judith Marie. Sterke instumentelle intrykk og en helt tydelig utvikling hos dem alle, dog med en reflekterende vinkel fra det lyriske perspektivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Etter ekstremt masse gjennomlytting av Tool sitt materiale i over 2 år no, vil eg for augeblikket presentere 10k days som det beste tool-albumet.

 

Når du har hørt gjennom alt ekstremt mange ganger, så begynner du å oppdage det heilt fantastiske lydbiletet og albumsamanheng på 10k days. Ænima har veldig mange gode enkeltsangar. Lateralus er ein slags kombinasjon av styrken til dei individuelle sangane og albumsamanheng. 10k days er mykje meir det du kan kalle eit "ekte" album, lydbiletet er mykje meir mystisk og avansert.

 

I mine auger er avansert og velkomponert musikk noko av det mest sexy i heile verden. Men dette er mi meining. Tool er forresten favorittbandet mitt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...