Gå til innhold

reise til spania hjelp


Sephiroth

Anbefalte innlegg

hei,

jeg skal reise til spania (malaga) om 2 uker.

Jeg har aldrig vert i syden før, eller knapt noe sted.. så jeg lurte på om noen hadde noe råd til meg. noen stikkord her:

om ting jeg burde oppleve, ting jeg burde passe meg for, pengebruk, kort><kontanter, pruting, maten, hygene, bading, drekking og festing,

med andre ord, det meste.

Så hvis dere har noen råd til meg, (hva som helst, om hva som helst) som dere mener jeg bør vite på forrhånd, setter jeg stor pris på å få hvite det :) :)

kansje noen her har vert i Malaga også :)

 

Sephiroth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal til selve Malaga eller skal du til en av de små vanligste feriestedene rundt?

Torremolinos, Fuengirola, Marbella eller en av de andre små byene?

 

Malaga er forsåvidt trygt, lite vold som jeg kan huske, men det er noen år siden jeg var der sist, årsskiftet -02/-03 tror jeg.

Det er flust med uteliv, shopping og minibanker, kulturen er heller ikke langt unna.

 

Hold deg langt unna vannet, maten er god, særlig hvis du faktisk finner noen steder som serverer spansk mat, den engelske og skandinaviske maten er også god.

Vafler på sjømannskirken anbefales også: Sjømannskirken på Costa del Sol.

Skulle du mot formodning få problemer der nede så pleier sjømannskirken å være stedet å gå.

 

Pass opp for eventuelle prostituerte og hasjselgere, det er en del av begge deler, men de er ikke farlige, men kan være litt brysomme

 

Språk skulle ikek være noe problem i Costa del Sol da de prater greit med Engelsk og Svensk der.

Det er et stort Svensk miljø i Fuengirola, blandt annet med en svensk-muslimsk moske (svenskeområdet finner du helt ut til siden hvis du går mot høyre langs strandpromenaden (forutsetter at du står med ansiktet mot sjøen før du svinger.)

 

Det Norske miljøet er mindre, særlig nå om sommeren da det fastboende miljøet stort sett er skoleelever, deres foreldre og pensjonister, men den norske befolkningen er ikke mindre om sommeren, grunnet alle turistene

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
skal til malaga ja..

men ossen er prisene der nede ? på det meste :)

6514348[/snapback]

Prisene ligger vel fra rundt 0.60% av norske priser til 1.10% litt avhengig av hva.

6514386[/snapback]

 

0.60x eller 1.10x, ikkje 0.60% til 1.10% i så fall.

 

0.60% hadde vore finfint då :)

6514451[/snapback]

Du har helt rett

Lenke til kommentar

Var i malaga for et par år siden.

(både på hotell i Torremolinos og Malaga)

 

(Såklart) bør man passe seg for å spise "gatekjøkkenmat" der nede. Tenker da ikke på mc donalds, men på små sjapper midt på gata. Soft ice osv. er heller ikke lurt.

Vi hadde soft ice maskin på hotellet, som dessert på buffèen..

Vi tok sjangs etter et par dager, da mange andre gjorde det.

 

Ellers, når man spiser kan man få noe som ser ut som kylling som smaker fisk, og omvendt. Så ikke ta på for mye av gangen osv. om du er på en litt "finere" resturant :p

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
hei,

jeg skal reise til spania (malaga) om 2 uker.

Jeg har aldrig vert i syden før, eller knapt noe sted.. så jeg lurte på om noen hadde noe råd til meg. noen stikkord her:

om ting jeg burde oppleve, ting jeg burde passe meg for, pengebruk, kort><kontanter, pruting, maten, hygene, bading, drekking og festing,

med andre ord, det meste. 

Så hvis dere har noen råd til meg, (hva som helst, om hva som helst) som dere mener jeg bør vite på forrhånd, setter jeg stor pris på å få hvite det :) :)

kansje noen her har vert i Malaga også :)

 

Sephiroth

6510951[/snapback]

Det er et badeland i strøket, verdt å sjekke ut :w00t:

...du spiller vel ikke WoW? :whistle:

Lenke til kommentar
Det er et badeland i strøket, verdt å sjekke ut

 

Jeg var i badeland i Torremolinos x]

 

Men, i Torremolinos er det også krokodillepark.. Det var fett, selv om "dyre"park ikke er verdens kuleste ting ;p

Får holde i krokodille osv. pluss at gale spanjoler (ansatte) går ned til en 8 meter lang krokodille, og står og tramper & hopper på ryggen til krokodillen.

Lenke til kommentar

som sagt styr unna innkastere, si hola til folk. folk er høflige i norge i forhold til spania så folk blir lett fornærmet.

 

finnes noen inngrodde som lurer deg bort til en snuskset bordell, du vet ikke hva du begir det utpå. en kommer bort og lover deg 2 gratis drinker og stresser deg opp, hvor kommer du fra bla.bla.bla så når du har annkommet stedet og er i tvil så får du opp mot 5 gratis drinker. har du ristet en av så kommer en ny, akkurat som med mygg. det er slittsomt, avis dem høflig- IKKE STOP Å GÅ er cluet her.

 

spar penger, handle i butikker finner alltid noen som er åpent til 23/24. istedenfor kioskene. b-vitaminer hvis du skal drikke mye. frukt til frokost i hangover, litt bading og et par liter væske og du er i gang. kjør vannscooter.

 

beach all day - boogie all nigth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...