Gå til innhold

Vegas 5.0d, liker ikke canons .AVI filer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg drar inn videofiler som er tatt med f.eks et IXUS kamera så får jeg kun lyd, ikke noe video i Vegas. Noen som vet hvorfor? Et plugin jeg må innstallere eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi Vegas ikkje takler codecen som har vorte brukt til å lage filene. Eg såg på eit Ixus-kamera, og det brukte MJPEG (Motion JPEG). Reknar med det er det same for heile serien. Free-Codecs.com har ein MJPEG-codec liggjande. Om det ikkje fungerer med den installert, konverter fila til DV AVI eller ukomprimert AVI før import. Virtualdub kan kanskje gjere det.

Skrevet

Takk, men PC'n klarer fint å spille av filene i WMP, så codec er vel ikke det jeg trenger? Bruker Dr.DivX og fikser en annen codec på videoene jeg (det er endel...), med mindre noen andre her vet om et plugin til Vegas e.l.

Skrevet

Det kan godt hjelpe. Eg fann nokre klipp i MJPEG frå eit Ixus-kamera, og importerte dei i Adobe Premiere Pro (har ikkje Vegas, so kan ikkje teste der). Før eg installerte codecen eg linka til i førre innlegg var det berre svart, etterpå fungerte det fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...