Axefjord Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Fått tak i settlers 2 og prøver å starte det i winXP. Alt funker, bortsett fra at fargene blir omvendte... Blått blir rødt osv. Samme problemet med sim city 2000 Også prøvd dosbox, men sliter med å få det til å gå glatt. Spillet går tregt eller hakkete... Har en Inspiron 6400, 1,87ghz duo prosessor. Noen gode forslag? Er takknemlig for alle råd og forslag jeg får
skyhawk Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Fått tak i settlers 2 og prøver å starte det i winXP.Alt funker, bortsett fra at fargene blir omvendte... Blått blir rødt osv. Samme problemet med sim city 2000 Også prøvd dosbox, men sliter med å få det til å gå glatt. Spillet går tregt eller hakkete... Har en Inspiron 6400, 1,87ghz duo prosessor. Noen gode forslag? Er takknemlig for alle råd og forslag jeg får 6501250[/snapback] Anskaff en egen 486 til eldre spill:) Hehe.
Axefjord Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Fått tak i settlers 2 og prøver å starte det i winXP.Alt funker, bortsett fra at fargene blir omvendte... Blått blir rødt osv. Samme problemet med sim city 2000 Også prøvd dosbox, men sliter med å få det til å gå glatt. Spillet går tregt eller hakkete... Har en Inspiron 6400, 1,87ghz duo prosessor. Noen gode forslag? Er takknemlig for alle råd og forslag jeg får 6501250[/snapback] Anskaff en egen 486 til eldre spill:) Hehe. 6501318[/snapback] Tungt å dra med på toget da...
eXZire Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Har du prøvd å kjøre det i Windows 95 kompatibilitetsmodus? Høyreklikk på .exe fila, velge fane "kompatabilitet", kryss av for "Kjør dette programmet i kompatabilitetsmodus for:", og velg windows 95, trykk ok.. Sier ikke at det vil hjelpe, men KAN hjelpe Kan også hjelpe å prøve de andre boksene du kan krysse av i også.
Axefjord Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Har prøvd de forskjellige valgene der, men ingenting som hjelper... Hadde en versjon før av spillet, som fungerte med WinXP, men har mistet cd'en Noen som vet om et program\instilling som reverserer fargene på ati-kort? Da ville jo fargene på Settlers 2 bli riktig Merkelig problem.... Noen som vet hvor jeg kan få tak i winxp-versjon av settler 2?
aemil Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Hmm, du kan jo prøve å patche spillet med nyeste patch, og se om det gjør noen forskjell. Men når vi først snakker om Settlers II, så ser remaken (ny engine) som kommer i høst lovende ut!
Axefjord Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Hmm, du kan jo prøve å patche spillet med nyeste patch, og se om det gjør noen forskjell. Men når vi først snakker om Settlers II, så ser remaken (ny engine) som kommer i høst lovende ut! 6508190[/snapback] Allerede gjort. Og originalen har en viss sjarm, derfor jeg vil spille det... Også tar det svært lite ressurser og tar derfor lite batteri på bærbaren.
sognekongen Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 problemer med å få inn settlers 2 gammle hadde jeg selv. av en eller annen merkelig grunn funket det bra p ådn bærbare som også er en p4. på dn stasjonere måtte jeg starte opp i dos. trykk F8 når du startet opp og veld dos eler noe sånt.
Rookie_NO Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Kanskje ikke så mye hjelp men du kan jo etterhvert bruke strømuttak på togene hvis de har mulighet til det. ("Pendlertog" har vel denne muligheten tror jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå