Itw Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Heisann Er ute etter ny harddisk, for det begynner og bli trangt, og den ene 120gb min skrur seg av og på så regner med at den kneler snart... Harddisken skal stå i en maskin som står på 24 timer i døgnet hele året nesten, og jeg mener og ha vært borti harddisker som er bygget for dette? Er de mye dyrere, og er det verdt det?
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Hei! Ta sikkerhetskopi av alt på den disken før den går istykker. Vanlige disker skal tåle å stå på hele døgnet. Det går ivertfall fint hos meg. Jeg anbefaler: Western Digital Caviar SE 320 GB S-ATA 850 kr. (eventuellt IDE-utgaven) Den disken er rask, stille, kjølig og stabil. Hilsen, efikkan.
Itw Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 (endret) Ja er viktig med en kjølig og stabil disk. Tja orker ikke stresse me og sikerhets kopiere noe, er ikke så mye viktig på den. Endret 16. juli 2006 av Itw
efikkan Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Ja er viktig med en kjølig og stabil disk.Tja orker ikke stresse me og sikerhets kopiere noe, er ikke så mye viktig på den. 6498687[/snapback] Ta ivertfall kopi av det som er viktig. Det er kjedelig å miste. Med det er opp til deg selv.
Ongabonga Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 https://prisguiden.no/product.php?productId=28581 Jeg har 5 stk slike. De er ikke spesialt varme, bråker heller ikke stort.
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Finnes disker som er "lagd for" 24 timers drift ja. Maxtor kaller det MaxLine, Western Digital Raid Edition og Seagate NL35. Om de holder lenger eller ikke skal jeg ikke uttale meg om.
Itw Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Hmm lurer litt på og kjøpe to sånne samsung disker med engang da, de var jo så billige så, var jo mere lønt og kjøpe to sånne istede for en 320gb disk da:) Og stille er jo et stort pluss!
Ongabonga Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hmm lurer litt på og kjøpe to sånne samsung disker med engang da, de var jo så billige så, var jo mere lønt og kjøpe to sånne istede for en 320gb disk da:) Og stille er jo et stort pluss! 6503312[/snapback] Akkurat slik jeg tenkte også. Hvis du har plass kan du likegodt kjøpe flere slike, istedenfor få store. Billigste S-ATA diskene jeg har funnet hvertfall som i tillegg er (i mine øyne) kjempe gode disker.
Itw Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Sier meg enig der:) Tusen takk for all hjelp!
Itw Skrevet 5. august 2006 Forfatter Skrevet 5. august 2006 Ok nå er en samsung installert som systemdisk i en maskin, Og helt ærlig så er jeg virkelig skuffa.. Den knatrer jo virkelig når den jobber, hadde virkelig forventa meg bedre.. Driver på og installere drivere osv nå, og hdd overdøver nesten cd romen jo...
killerbill Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Jeg driver selv også å setter opp server, skal ha filserver så gjør ikke en drit om den bråker sykt mye for meg. Eneste som teller er stabilitet og ytelse i forhold til pris. Jeg har sett litt på disker og lurer på om jeg skal skaffe meg et par sånne her disker: eagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM? 850rk, og 5års garanti må vel sies å være bra?!
Itw Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 Høres i så fall bra ut, har aldri hatt seagate jeg da, men 5års levetid er jo greit.. Den en WD 120gb disken min tok nå kvelden etter 3-4år så..
TaZ Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Ok nå er en samsung installert som systemdisk i en maskin,Og helt ærlig så er jeg virkelig skuffa.. Den knatrer jo virkelig når den jobber, hadde virkelig forventa meg bedre.. Driver på og installere drivere osv nå, og hdd overdøver nesten cd romen jo... 6621174[/snapback] Prøv dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=435553 Så blir du kvitt den knatringen..
Itw Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 Brukt sånne tiligere, men har ikke muligheten nå p.g.a kabinettet er så lite, og med kun 1stk cd-rom slot... Aopen XC cube sån bitte liten sak..
Ongabonga Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Ok nå er en samsung installert som systemdisk i en maskin,Og helt ærlig så er jeg virkelig skuffa.. Den knatrer jo virkelig når den jobber, hadde virkelig forventa meg bedre.. Driver på og installere drivere osv nå, og hdd overdøver nesten cd romen jo... 6621174[/snapback] Merkelig. Mine er så stille jeg føler en harddisk kan bli, og jeg er kresen på lyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå