Gå til innhold

Vampyr / Varulv Spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Offtopic: Vampire the Masquerade og Werewolf the Apocalypse (eller hva spillene har blitt hetende i den nye revisjonen). Krever relativt gode engelskkunnskaper for å lese bøkene, og en gruppe venner med samme intressen. Koble det med god fantasi, så har du underholdning i lang, lang tid fremmover(Advarsel: hvis du blir for intressert i Vampire kan du fremstå som Emo etter en stund! :p ).

 

ontopic: Bloodrayne serien regnes vel som vampyrrelatert iallefall

Lenke til kommentar
Offtopic: Vampire the Masquerade og Werewolf the Apocalypse (eller hva spillene har blitt hetende i den nye revisjonen)

6498614[/snapback]

 

Vampire: the Requiem og Werewolf: the forsaken

 

de gamle navna var kulere.

 

on topic: legacy of Kain spillene handler om en vampyr. mere action adventure en rollespill, har ikke vert borti dem så mye men de skal vist ha en bra historie og god stemning.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Skal skjekke ut dette, Bloodrayne II så kjekt ut, kanskje ikke mitt fav. Vampyr forbilde men det holder :)

Husker jeg gamet Legacy of Kain for lenge siden, det var morsomt da =) Men oppover årene syns jeg det har tapt seg =/

 

Og de bøkene som ble nevnt, vet dere hvor det er mulig å få kjøpt de?

Lenke til kommentar

www.outland.no eller www.avalon.no eller for den saks skyld www.amazon.com :)

 

 

Men du må huske på at det er p&p rollespill. Ikke akkurat data og du må være mer enn en person (helst mer enn 2 også) for å få noe utav dem utenom historie/bakgrunn. Skjønt om du synes at mytologien bak det er kul, kan bøker som Book of Nod, The Erciyes Fragments og slikt være kule (de er skrevet in character som eldgamle tekster om ting som har skjedd)

Har en bunke Vampire the Masquerade 3rd edition bøker liggende sinden militæret. Det har blitt lite spilling i det siste, men det er gøy å fordype seg i mytologien. :)

Lenke til kommentar

Du får mye av informasjonen inn gjennom background info i bøkene ("dessverre":) ).

 

Hele konspirasjonen/mysteriet har opptatt mye av tiden min i mine yngre dager. Mye mer enn enkelte menneskers opphengelse i mysteriene i Lost f.eks. :) Spesiellt når man spiller og alt blir "levende". Med en god spilleleder kan stemningen og storyen bli magisk.

 

Her er noen rene fiksjonelle Bøker som omhandler mytologien i World of Darkness som White wolf har valgt å kalle verden. Det er den samme verden vi kjenner, bare mørkere, mer dyster. Byene er grimmere, samfunnsproblemer er større, politikerene er mer korrupte og med en menneskehet som ikke vet at monsteret i skapet ofte er virkelig :D

 

Følgende er fiksjonelle bøker med lite eller ingen rollespillmekanikk i:

 

Book of Nod - http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Nod

The Erciyes Fragments

Revelations of the Dark mother

Cronicle of the black Labyrinth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...