skyhawk Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 (endret) Vi har Flight Simulator, Train Simulator og Ship Simulator(som suger.. for det går bare ut på å gjøre oppdrag). Men hvor er bilsimulatorspilla? De første Flight Simulator-spilla kom tidlig på 90 tallet, og fremdeles, 15-20 år etter har vi fremdeles ikke et eneste ordentlig bilsimulator spill. OK, det finnes uendelige mange bilspill, slik som NFS serien for eksempel, men alt går ut på det samme, race, kom først i mål, vær raskest, slå scores. Det eneste jeg kan komme på i farta er i "Cruise mode" i Midtown Madness serien, om det er noen som har spilt det. Savner et ordentlig bilspill med simulatoropplegg - akkurat som Flight Sim osv.. Noen som er enige? Endret 15. juli 2006 av skyhawk
Snorre Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Hvis du mener simulatorspill som i betydningen å kunne bevege seg fritt innen en stor verden er det nok ikke så mye av dette på bilspill-fronten enda. Hvis du mener simulator i form av realisme sier jeg bare tre bokstaver:"LFS". Dette er altså en forkortelse for Live for Speed, som er en bilsimulator. Snorre
Svein_Jarle Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Men asså, hvor er spenningen? Greia med flysimulatorer etc er å gi hvem som helst muligheten til å styre noe de ellers aldri ville fått styrt, og da så realistisk som mulig.. Nei, skal man ha realistisk bilkjøring - ta lappen og kjøp en gammel volvo
aspic Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 hehe, er det ikke noe som heter German Driving school ellernosont da? Blir mer simulator enn bilspill liksom. Har vært nevnt på forumet noen andre plasser..
Dragon Hunter Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 hehe, er det ikke noe som heter German Driving school ellernosont da? Blir mer simulator enn bilspill liksom. Har vært nevnt på forumet noen andre plasser.. 6495513[/snapback] 3D Fahrschule?
Bear^ Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Forskjellen mellom bilspill simulatorer og tog/båt/fly er at alle over 18 kan få lappen og dermed kjøre bil, men ikke alle kan få lappen på tog/båt/fly. Derfor er det større markedet for slike simulatorer enn ellers, og det faller og da på racing simulatorer (som f.eks Richard Burns og GTR) for det er og noe som ikke alle kan gjøre. Jeg for min del er irritert nok av å sitte å bannes på idioter på veien hele dagen, så jeg vil neppe engang tenkt på å innstallere noe kjøre simulator på min maskin. En plass går grensen.
Armageddon Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 (endret) Hehe..Poeng der ja Bear.. Tror Microsoft Car Simulator ville ha solgt veldig dårlig ja. Det var en stund hvor jeg kjørte etter trafikkreglene i GTA, men det endte som oftest med at jeg ble utålmodig, raste gjennom lyskryssene og endte opp med en eller annen person oppå panseret. Men i spillet Mafia, må man jo følge trafikkreglene for ikke å få purken på hælene. Dette er dog gbiler ifra 30-tallet som går i 50, og man blir lei av det ettervært.. (trafikkreglene ja, ikke spillet ) Endret 15. juli 2006 av Armageddon
Smooth Ceiling Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg ville grått av glede om Microsoft laget det neste Midtown Madness (4 blir det vel?), og Motocross Madness 3 for PC. Motocross Madness 2 koster bare £4.99 ved Play.com, så kjøp det + en bra gamepad for PC og kos deg i utallige timer med alle de vannvittige krumspring en kan gjøre der. Midtown Madness 2 var forøvrig det som fikk meg til å kjøpe mitt første ratt og pedaler (MS Sidewinder FF). En vanlig bilsimulator blir nok for kjedelig for de aller fleste, desverre. Det vil bli et veldig trangt nisjemarked som det er vanskelig å få overskudd på.
skyhawk Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 hehe, er det ikke noe som heter German Driving school ellernosont da? Blir mer simulator enn bilspill liksom. Har vært nevnt på forumet noen andre plasser.. 6495513[/snapback] 3D Fahrschule? 6495556[/snapback] Testa forresten det spillet du nevnte der. Her er hvordan det endte
Brian Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 (endret) Hvis du mener simulatorspill som i betydningen å kunne bevege seg fritt innen en stor verden er det nok ikke så mye av dette på bilspill-fronten enda. Hvis du mener simulator i form av realisme sier jeg bare tre bokstaver:"LFS". Dette er altså en forkortelse for Live for Speed, som er en bilsimulator. Snorre 6494099[/snapback] Huska at jeg spilte mye midtown madness før, hadde både det første og andre. Spilte det MASSE, var drit bra det. Og ang. live for speed, har prøvd det også, men det er så utrolig vanskelig å holde seg på veien. Spesielt med den sprekeste av de tre bilene på demoen. Klarer ikke å få helt kontroll i svingene. Har du noen tips?? Og Gran Turismo som liksom skal være så realistisk er bare tull, greit at det er bra, men noe kjempe realistisk synes jeg ikke at det er. Teit at ikke bilene blir ødelagte der, og slik. Men det er tøft å kjøre i over 1000km/t med escudoen på test bana Toca race driver 3 skal visst også være ganske så realistisk, har tenkt å kjøpe 3'ern nå snart, har litt tro på at dette spillet er litt bra, og kansje realistisk Endret 16. juli 2006 av Brian_N
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå