Gå til innhold

PartitionMagic ble avbrutt under sammenfletting

TMH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. PCen min klarte å skru seg av (kort strømbrudd?) under en sammenfletting av to harddiske (Merge). Prosessen var på omlag 26%. Problemet nå er at all dataen er tilsynelatende borte. Jeg har prøvd å bruke undelete i PartitionMagic, men uten hell. Noen ideer om hva jeg skal jeg gjøre for å få tilbake dataene mine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er hvertfall sikkert: jeg bruker aldri partitionmagic igjen uten tilstrekkelig backup!

Skrevet (endret)

Får du starta pcn? Det kom en kort error hos meg når jeg skulle resize partisjonene mine. Og dermed ble hele greia avbrutt. Den hadde dermet klart å gjøre litt, den hadde lagd litt upartisjonert plass. Så jeg kunne bare gjøre resten av jobben selv i windows.

Endret av AnaXyd
Skrevet
Får du starta pcn? Hva drev du med i PartitionM ?

6490407[/snapback]

Som jeg skrev i innlegget så skulle jeg sammenflette to partisjoner (Merge partitions) - begge NTFS. Under prosessen så kuttet PCen, og jeg endte opp med ødelagt partisjon som ikke synes.

PCen starter, fordi det ikke er snakk om boot-disken.

Skrevet

Vet hvor kjipt dette kan være. Partition Magic har jo en egen gjennomrettingsfunksjon (men den har du sikkert ikke brukt? :p ). Du får vel bare ikke fikle noe mer, og sette i gang med å gjenopprette data med GetDataBack f. eks. Finnes vel mange gjennopprettingsprogram, vet ikke hvilken som er best. Jeg har i hvert fall brukt GetDataBack og det funket ganske bra.

Skrevet (endret)
Vet hvor kjipt dette kan være. Partition Magic har jo en egen gjennomrettingsfunksjon (men den har du sikkert ikke brukt?  :p ). Du får vel bare ikke fikle noe mer, og sette i gang med å gjenopprette data med GetDataBack f. eks. Finnes vel mange gjennopprettingsprogram, vet ikke hvilken som er best. Jeg har i hvert fall brukt GetDataBack og det funket ganske bra.

6490492[/snapback]

Den eneste gjenoppretningsfunksjonen jeg så var "undelete partition". Uansett, ser ut til at GetDataBack finner mange av de tapte filene. Vet du om noen andre gjenoppretningsfunksjoner i PartitionMagic?

Endret av TMH
Skrevet

Har selv slutta å bruke Partition Magic nå. Bruker Acronis sitt partisjoneringsprogram istede jeg. Ikke pga at Partition Magic er noe særlig dårlig, men pga at Acronis sitt programmet er et av de programmene som lar meg kjøre programmet direkte fra cd. Veldig praktisk om jeg sitter med en PC som ikke har nokk plass til å legge inn programmet. (Hvilken pc no enn det skulle være :p)

Vet at Partition Magic KAN være litt kjip noen ganger. Har selv vært borti det problemet, og jeg blir spesielt svett og nærvøs når jeg ser at Partition Magic bruker litt lang tid på opprasjonen sin, men som regel fungerer PM ganske så bra.

Så uannsett hva man gjør når det dreier seg om partisjoner og sånn. Ha en backup liggende. Det kan være lurt.

Skrevet
Den eneste gjenoppretningsfunksjonen jeg så var "undelete partition". Uansett, ser ut til at GetDataBack finner mange av de tapte filene. Vet du om noen andre gjenoppretningsfunksjoner i PartitionMagic?

6490737[/snapback]

Programmet spør jo om å lage en safety diskett eller noe sånt synes jeg å huske. Men uansett, fant ikke så mye på forumet, men du kan jo bare prøve GetDataBack først, og hvis det ikke funker finner du et annet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...l=+gjenopprette

• 3 uker senere...
Skrevet

Har fått samme problemet her. Har kjøpt meg Stellar Phoenix NTFS som fant alle filene mine. Men problemet nå er at ca halvparten var korrupte. Jeg får åpnet de men bilder er blanke og txt filer står på "gresk". :no:

Noen som vet om det er mulig å reparere disse filene? :hmm:

Skrevet
Har fått samme problemet her. Har kjøpt meg Stellar Phoenix NTFS som fant alle filene mine. Men problemet nå er at ca halvparten var korrupte. Jeg får åpnet de men bilder er blanke og txt filer står på "gresk".  :no:

Noen som vet om det er mulig å reparere disse filene?  :hmm:

6581051[/snapback]

Da sitter begge to fint oppi det. Jeg har akkurat samme problemet. GetDataBack finner de fleste filene, men brorparten av dem er korrupte, og mange legger seg i mapper uten originalnavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...